poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4529 .



Bella si Ducu
proză [ ]
Totusi cainele meu a ramas dator...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2004-06-11  |     | 



- Psss! Singurica?
- Nesuferitule! Ce primitiv esti, de mult nu se mai agata asa.
- Ce sa ma fac acuma, aere de Bucuresti! Cum te cheama, draguto?
- Bella si chiar sunt din Bucuresti. Pe tine?
- Ducu si sunt spaima cartierului. Vrei sa mancam impreuna?
- Mda. Ce-i drept, mi-e cam foame, c-am mancat dimineata doar niste boabe cu carne de vita, Pedigree.
- Hai ca fac cinste c-o mancare adevarata, cartofi fierti cu pulpe de pui, fara E-uri si alte prostii din astea. Bei si-o bere?
- Nu gasim niste vin spumos?
- Vinul merge seara, draga. Acum e prea cald, e mai buna berea.
Si pornira intr-o goana nebuna prin oraselul plictisit de caldura si de praf. Au taiat centrul, au trecut de blocuri si, in scurt timp, au intrat in curtea unei case batranesti, cu o gradinita de flori in fata, in rest, doar iarba si cativa pomi. Sub cires era locuinta lui Ducu, unde pranzul promis ii astepta imbietor.
- Tii, ce misto e la tine. Stai singur?
- In mare parte, da. Stapana e ocupata cu examenele de la facultate, ma plimba rar prin parc. Asa c-am rupt lantul. Cand vine aici, ma prefac cuminte, altfel nu primesc de mancare. Hai, serveste. E gatita de mama stapanei.
- Ce dragut esti, Ducule. Mmm, si ce mancare buna. Stapanul meu imi da doar boabe Royal cu carne din conserva Pedigree. Sunt misto, dar mancarea ta e de o mie de ori mai buna.
- Cine-i stapanul tau, Bella?
- Il cheama Sache si e toata ziua la serviciu. Doar in weekend si numai cand nu ploua, ma duce la Poenari. Acolo avem o livada mare, sa tot alergi. Daca te intereseaza, am si vanat la Poenari. I-am vanat gastele lui Briciu, vecinul din spate.
- Ha! Daca zici ca-i asa bine la Poenari, de ce nu ramai acolo?
- Ce, sunt fraiera? Tu stii cum fac cand ma lasa singura? Tip.
- Tipi?
- Tip, mai si urlu.
- Ma rog, dar oricum stai mai tot timpul inchisa intr-un apartament la bloc, lasa weekend-urile. Mult mai bine e la curte.
- Ducule, unde e berea?
- Nu-i aici. In curte n-avem voie cu bauturi alcoolice. Daca ma prinde mama stapanei, ma pune sub supraveghere in balconul apartamentului ei de la bloc si nu vreau. Berea o servim la Frizzi. Stapanul lui e Silviu si e carciumaru’ al mai tare din Barlad.
- Hai la Frizzi, atunci.
- Dupa mine atunci! Auzi, Bella, da’ tu te-ai mutat aici, in Barlad?
- Nu, suntem in trecere. Stapanul meu merge la manastire si-a vrut sa vada pe cineva inainte.
- Se calugareste?
- Habar n-am. Mi-e sete, Ducule.
- Gata, am ajuns. Salut, Frizzi. Ea e Bella si e in vizita la cineva. Dai o bere?
- Bucuros de cunostinta, Bella. Dau o bere, cum sa nu. Ascundeti-va acolo, dupa cotetul meu, sopteste Frizzi si se pune imediat pe urlat. Dupa catva timp, iese Silviu, carciumarul.
- Hua! Ce-ai, javra? Aaa, ti-e sete? Stai, ca-ti torn imediat o bericioaica, e caldura mare.
Intra in restaurant si iese c-o halba plina. O toarna in castronul lui Frizzi si dispare in treaba lui mormaind ceva despre nevasta-sa.
- Psss! Bella, Ducu, a sosit berea.
- Mmm, ce buna e. Ai avut dreptate, Ducule. Baieti, va multumesc pentru toate. Sunteti extraordinari amandoi. Acum, ma scuzati, trebuie sa ma grabesc. Il simt pe stapan.
Ducu ridica capul si adulmeca.
- Bella, care e mirosul lui?
- Cel amarui, ca de gutuie. Cand se enerveaza, aduce cu parfumul ferigilor dupa ploaie. Asta inseamna: daca nu ma intorc imediat, primesc o curea pe spate… Hm, foarte ciudat.
- Ce-i ciudat? intreaba Ducu si Frizzi.
- Stapanul meu e la tine in curte?! Am fugit, il simt cu inca cineva..., cineva cu miros de caisa. Poate-i in pericol, trebuie sa am grija de el, ca-i tare cascat. Pa, baieti.
- Vin cu tine! striga Ducu. Hm, stapana mea miroase a caisa coapta... Tii, am incurcat-o. S-a prins c-am fugit de-acasa. La revedere, Frizzi!

Intr-un minut erau deja sub cires, la locuinta lui Ducu. El a disparut imediat inauntru, iar Bella a navalit in casa batraneasca, unde Sache, stapanul ei, vorbea c-o tipa. Cand au vazut-o atat de agitata, au inceput sa rada, iar Bella, sa latre fericita. Apoi, au venit cu totii la Ducu, sub cires. Tipa cu parfum de caisa a mangaiat-o pe Bella sub urechi, iar pe Ducu l-a amenintat cu palma. Dar nu l-a batut, i-a umplut vasul cu orez proaspat si i-a pus apa rece de la fantana.

- Psss, Bella! sopteste Ducu.
- Ce-i?
- E stapanul tau?
- Ihi. Te pup, Ducule. Acum trebuie sa plecam la manastire. Ducu, daca nu se calugareste Sache, te mai vizitez vara asta. Pa!

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!