poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2859 .



Streaptease
proză [ ]
La Pensiunea Daniela, Orăștioara de Jos-capitolul 1

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [sache ]

2009-09-24  |     | 



De atâta muncă, Făt Bălai a obosit și a devenit astenic. Dormea puțin, cam două ore pe noapte, era agitat, nervos și nu se mai putea concentra. Ileana Epursimova, adică nevastă-sa, era disperată, în primul rând pentru că Făt Bălai se fâțâia toată noaptea în pat și dădea din picioare, apoi pentru că nu-și mai îndeplinea corespunzător îndatoririle conjugale. Astfel că pe la sfârșitul verii făcu rost de adresa unei pensiuni nou-nouțe din munții Apuseni și fără prea multă vorbă îi comunică un ultimatum: ori concediu - ori divorț. Și cum în niciun basm Ileana nu se desparte de Făt, acesta confirmă și își pregăti de drum bătrânul lui cal.

- Fătule (așa îl alinta ea), la Pensiunea Daniela de lângă Costești Deal o să-ți revie somnul, o să uiți de criză și de literatură. O să renaști, Fătule, îl îmbărbătă ea.

Și au plecat într-o sâmbătă dimineață. Pe înserat bătrânul cal ajunse în munții Orăștiei și se opri la umbra unui salcâm unde începu să rumege gânduri... cocenii se terminaseră pe la Sibiu. Ileana descălecă prima ca să cerceteze locul, vorbi cu doamna Mia și cu domnul Viorel, iar după zece minute îi spuse lui Făt Bălai să priponească calul într-un loc umbros.

- Fătule, cina e gata. Camera noastră dă spre șosea, iar de mâine va da spre pădurea de salcâmi. Aici avem foișor, două iepe blonde, trei purcelușe, trei gânsaci din care numai unul ciupește, baie și televizor în cameră, internet și balcon. Mulțumit?

Vecinii de balcon erau doi tineri simpatici cu un copil mai puțin simpatic, posesor de barcă cu motor dirijabilă prin telecomandă. Băiețașul se numea Simion, avea cinci ani și două luni și vorbea mult. Nici nu apucă Făt Bălai să ducă bagajele în șifonier, că în ușa balconului comun, se ivi teroristul.

- Mă cheamă Simion și mă culc mereu la oră exactă. Tu?
- Eu nu dorm de câteva luni și am venit să mă odihnesc.
- Cum adică?
- Adică să ascult păsărelele, să respir aer de munte, să mănânc și să dorm.
- Plângi noaptea la culcare?
- Nu, de ce? se miră Făt Bălai.
- Eu plâng întotdeauna că nu vreau să mă culc. Dar la noapte nu ne culcăm, că e ziua lui mami, iar tati o să facă grătar.

Din spate o aude pe Ileana strigându-l la masă.
- Hai la o supă de găină, Fătule. Diseară avem grătar.

După ce au mâncat, s-au lungit în pat. Liniștea era întreruptă doar de ciripitul păsărilor, a MIG-urilor și de strigătul celor trei gânsaci. Uneori, dintre salcâmi mai striga un fel de broască, dar una peste alta era bine. Toate condițiile să adoarmă în sfârșit...
- Psss!
- ??
- Psss! Nenea Făt Bălai, vrei un ziar de săptămâna trecută?

Făt Bălai se ridică din pat, privi spre Ileana care adormise ca un îngeraș și ieși pe balcon unde Simion îi arăta un ziar local.
- Nu vreau. De unde-l ai?
- De la buda din curte.
- Mami unde e?
- Doarme. Și tati doarme, că diseară face grătar.
- Tu de ce nu dormi?
- Am insomnii ca și tine, mami spune că semănăm.
- Eu aș dormi dacă m-ai lăsa. Știi cumva de ce strigă broasca aia așa tare?
- Nu e broască, e fazan. Știi ce m-am gândit?
- ?
- Dacă tot ai insomnii, să mă ajuți să pun barca pe lac. Mami nu mă lasă să merg singur acolo, ca să nu mă înec.
- Un pic mai târziu. Uită-te și tu la pozele din ziar, zise Făt Bălai și se întoarse în pat.

De pe balcon se auzi un oftat, apoi din nou glasul copilului:
- Ce e aia streaptease?

Făt Bălai veni iar pe balcon.
- De unde știi cuvântul ăsta?
- De aici, și îi arătă o știre cu poza unei blonde goale.
- Chiar dacă scrie streaptease, se pronunță cu i, adică striptis.
- Și ce e aia?

Făt Bălai luă ziarul și citi sub fotografie: actrița Kate Hudson și-a instalat o bară de streaptease în baie. Deja, fiica lui Goldie Hawn se poate lăuda că stăpânește o serie de tehnici, se ține cu ambele mâini de bară și își leagănă picioarele...

- Așa, spuse Făt Bălai.
- Ce așa?
- Face streaptease în baie, adică se dezbracă în baie ca să se joace. Tu nu faci la fel?
- Eu nu am ce are ea.
- Ce anume, sâni?
- Nu, bară. Sâni au doar femeile. Auzi, bărbații fac și ei striptis?
- Doar de opt martie.
- Tu când faci striptis?
- Eu nu fac.
- Eu voi face!
- Streaptease e un fel de dans... doar că dansezi cu bara și nu cu mami ori cu tati.
- Dacă vrei, îți arăt două blonde. Sunt în spate, legate în lanțuri.
- Unde în spate, Simion?
- La grajduri.
- Serios??

Din spate se auzi glasul alintat al Ilenei Epursimova. Făt Bălai îi făcu semn lui Simion să nu mai vorbească, reveni în dormitor și se așeză înapoi în pat.

- Ai dormit, Fătule?
- Nu prea.
- Mmm... lasă că te fac eu să adormi. Dezbracă-te!

Făt Bălai, care la masă băuse o țuică bătrână, se înfierbântă brusc și scoase hainele de pe el. Din ușa balconului se auzi un glas subțire:

- Mincinosule! Și mai ziceai că nu faci striptis...

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!