poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2321 .



Samanta
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Carlos ]

2004-11-20  |     | 



Era o seara ca oricare alta in care veneam de la servici putin cam obosit si in care eram obisnuit sa vorbesc la telefon cu prietena mea. Imi spunea cum isi dorea ea barbatul, acela care trebuia sa fie langa ea, idealul ei masculin. Incepea sa adune nenumarate de calitati care ar fi fost necesare si obligatorii. Stateam si ma gandeam in acele momente cam cate din acelea ar fi fost esentiale si cu adevarat necesare si ce era cu adevarat “indeajuns”. Incercam sa-i explic ce cred ca in acea clipa era o concluzie intr-un moment de inspiratie, o revelatie. Si ca sa-i spun aceste lucruri am facut apel la un copac, la ideea de viata a unui copac pe care ce-I mai multi dintre noi il considera doar un obiect decorativ sau doar un material. Ii spuneam ca acel copac avea si radacina si trunchi si coroana si frunze si fructe si seminte. Cu toate acestea pentru ca in viitor acel copac sa persiste sa-si pasteze continuitatea era nevoie de o singura componenta de-a sa: samanta.
Acea samanta care insemna mult mai mult decat toate cuvintele care imi veneau ca un val sa le impartasesc si parca nu aveam timp sa le scot pe toate odata. Pentru ca sa gasesti ceva cu adevarat durabil trebuie sa cauti esentialul. Poate ca asta e doar parerea mea. Ma gandeam si i-am spus: „Gandeste-te ca ai 10 dorinte si renunta la 9 si vei avea totul, tot ce-ti doresti.” Iar ea imi spunea: „Pai nu pot caci eu le vreau pe toate, caci sunt necesare consista intr-un sistem ce inseamna totul”. Stateam si ma gandeam cat de relativ gandeste. Hai sa nu mai gandim in trecut sau in viitor sa nu mai traim atunci si sa alergam dupa vise, hai sa traim in prezent. Sa nu mai cautam in fiecare om de langa noi toate acele calitati impovaratoare si care nu le vei afla in nici un om de pe pamant in totalitatea lor caci tin atat de planul afectiv cat si de cel material. Hai sa cautam acel esential, acea samanta care da nastere arborelui, care in timp va avea si ramuri si radacini si trunchi si alte seminte, hai sa cautam acel lucru esential si definitoriu care modeleaza un cersetor intr-un gentelman si o doamna de companie intr-o mama, hai sa vedem care e acel lucru care nu este conditionat de acele 9 trasaturi aparent esentiale si care de fapt le genereaza prin prezenta sa atotputernica, hai sa nu ne mai gandim la arborele din prezent si sa ne concentram asupra semintei pentru ca ea ne va da arborele din viitor pe care-l asteptam iar de acum n-avem decat samanta sa n-o vedem ca pe un graunte neinsemnat considerandu-l doar o parte din acel copac cu coroana pana la cer si avand in palme aceata farama de viata s-o consideram mai prejos de acesta. Oare si acel copac nu tot dintr-o samanta s-a nascut?

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!