poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1692 .



Totul despre clopote
proză [ ]
Clopotele în literatură (VII)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [pârâu ]

2005-07-17  |     | 



Trilogia “Proiectul unei limbi universale”

Partea I – “SUFLETUL

Motto:
“Prin clopot nu dai veste
Doar unui singur om
Ci zvoană - ’mpărățită
Ce vine de la Dom”

Clopotele în literatură - autori străini

“ – Auziți clopotele?
Sunau clopotele mânăstirii care chemau la slujba de dimineață. Ruprecht impreună liniștit mâinile; Hans auzi peste ape corul călugărilor. Când aceștia sfârșiră de cântat, argatul se întoarse spre iuncher:
- Þin să vă mărturisesc că, o clipă, nici eu n-am mai știut ce să fac. Acum văd iarăși limpede. Mă întreb numai ce-or fi simțit oamenii din timpurile vechi, când se rătăceau pe aici, și în sihăstria asta nu erau lumini, nici clopote, nici cântece!
- Se zice că ar fi prima mânăstire clădită în ținutul ăsta.
Rupert întări spusele:
- Trebuie să fi fost cumplit, într-o țară unde diavolul își făcea mendrele în voie, iar pretutindeni – nimic altceva decât pădure și mlaștină, pline de urși și păgâni. Nici un sfânt, nimeni n-avea un ocrotitor, nici nu știu cum te puteai descurca într-o asemenea beznă, cu atâția spiriduși și undine, care și azi mai mișună și pe care clericii nu i-au putut încă stârpi.
Hans Jürgen auzise că toate astea se trag de la faptul că în ziua de azi călugării nu mai sunt cum erau înainte.
- Sunt iubitori de mâncăruri bune și pierde-vară, asta-i drept, dar mai au clopotele. Fără acestea, spiritele rele de mult ar fi învins. A fost o faptă bună că și-au ridicat mânăstirea aici; a costat multă trudă și multe vieți omenești….”

Willibald Alexis – Pantalonii cavalerului von Bredow, Ed. UNIVERS, 1976.

*****

“…un clopoțel face parte din vestimentația lui Akemi; răsunau clopotele de la templele Daishoji și Shippoji…au pornit să bată ritmic, imediat după ce s-a luminat de ziuă, și, încă mai bat și urmau să bată mult după ora prânzului, la sărbătoarea Primăverii…tocmai conteniseră clopotele de seară…clopotul de la templu anunță că Takezo a fost prins și valuri-valuri de bărbați venind dinspre pădure se adunară acolo…”
“… S-a trezit după vreo patru ore când a auzit clopotele templelor anunțând sfârșitul anului. Somnul I-a făcut bine. Sări în picioare considerând că I-a trecut oboseala. Mintea îi era limpede și proaspătă. În tot orașul răsunau clopotele într-un ritm egal și măreț, anunțând sfârșitul întunericului și începutul luminii. O suta opt bătăi pentru o sută opt iluzii în viață – fiecare bătaie îi îndemna pe bărbați și femei să reflecteze la deșertăciunea vieții pe care o duceau.
Musashi se întreba câți puteau afirma în noaptea aceea:
- Am procedat bine. Am făcut ceea ce ar fi trebuit să fac. Nu regret nimic. Pentru el, fiecare răsunet însemna remușcare…”

Eiji Yoshikawa – MUSASHI – 1981

*****

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!