poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1922 .



Totul despre clopote
proză [ ]
Clopotele în literatură (II)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [pârâu ]

2005-07-12  |     | 



Trilogia “Proiectul unei limbi universale”

Partea I – “SUFLETUL

Motto:
“Prin clopot nu dai veste
Doar unui singur om
Ci zvoană - ’mpărățită
Ce vine de la Dom”


· Georgeta Adam, Ioan Adam – Bat clopotele pentru Basarabia - 1995

“ – Am participat astăzi, 9 aprilie 1992, la adunarea solemnă ce a celebrat 74 de ani de la Unirea Basarabiei cu Patria-Mamă. Sufletele ne sunt îndurerate de ceea ce se întâmplă acum în Transnistria. Și totuși dumneavoastră ați vorbit despre lumina și umbra acestei zile de aprilie.
- Fiind cucerit de cuvintele Înalt Prea Sfințitului Mitropolit Daniel, pot spune acum că în fața poporului nostru, care din punct de vedere politic e încă divizat, cu sârma ghimpată prin suflet, sta nevoia de a ne uni în cuget și-n simțiri. Numai depunând eforturi sufletești uriașe noi putem depăși situația dramatică în care ne aflăm. Avem de ales : ori lașitatea, ori urcarea benevolă pe cruce. Cred că pilda Mântuitorului care ne-a lăsat această rezolvare a formulei Libertății – dreptul de a alege urcarea pe cruce – este un semn dat poporului nostru, fie că se află în Transnistria, fie că se află în alte teritorii ocupate, fie că stă în negura postcomunistă. De aceea se cer aceste eforturi pentru a ne lepăda de lașitate și să alegem libertatea spirituală. Numai așa vom birui, numai fiind uniți. Nu este o lozincă, este o necesitate. Fiindcă dacă admitem pierderea în noi, în sinea noastră, poimâine ne vom pierde pe noi și se va pierde urma noastră în istorie.
- Ați evocat titlul romanului lui Hemingway “Pentru cine bat clopotele?” ca pe o metaforă : spuneați că dacă astăzi ele ne sună ca bătând pentru Basarabia, ele se vor auzi mult mai departe, dacă această indiferență față de tragedia basarabeană se va întinde peste lumea europeană, peste noi, românii…
- Vedeți, într-adevăr, clopotele bat pentru Basarabia ; mâine, pot bate pentru România ; dar, ceea ce esteși mai tragic, e că pot bate și pentru alte popoare ! Fiindcă dacă noi admitem, în plin secol de civilizație, înghițirea în centrul Europei a unei părți care istoricește, cu dreptul lui Dumnezeu, e mădular din trupul Patriei, atunci nenorocirea ne stă deasupra capetelor noastre. Și dacă în cazul Kuweitului s-au ridicat America și comunitatea mondială și au stopat nelegiuirea, iar acum stau și ne lasă în gura fostului imperiu care nu se poate împăca cu dispariția și dacă această comunitate mondială nu se ridică în apărarea noastră, înseamnă că clopotele bat și pentru comunitatea mondială.”

Dialog cu Ion Ungureanu – ministrul Culturii și Cultelor din Republica Moldova,1991.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!