poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 921 .



Autocolant pentru cer
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [IleanaPB ]

2014-08-27  |     | 



Nu. Ura nu desfigurează. Doar durerea o face. Cum lacrimile care adâncesc gândurile din piele.

Și inima, zgâriată până la măduvă de unghiile crescute prin cuvinte, desfigurează.

Pleoapele cad, tâmplele se schimbă între ele, viața devine o pădure cu patru pereți lipită ca un autocolant pe iriși, părul își mută polul nord la sud iar buzele cad de pe față și îmbracă un copac vechi în om.

Ura nu desfigurează. Doar tristețea adună cearcănele în barbă și împinge orbitele spre cerebel. Și sprijină ultima bancă din sertarul cu iluzii optice. Până când un reflector străin dintr-un drog de orice fel o adună lumină doar o singură dată.

Ura nu are lacrimi, nu ajută, nu cumpără nimicuri îmbrăcate în eternitate, nu face compromisuri, nu joacă șah cu ziua de mâine, nu visează, nu schimbă destine cu praf cosmic și nici nu face echilibristică pe o pânză de păianjen. Dar nici nu mușcă dacă nu o inciți. Deși, uneori, ia formă de stea malefică în șase colțuri și stă lipită pe poartă.

Ura, umbra aceea pe care, des, credem că o vedem, o botezăm astfel și-o proiectăm asupra altora, este frustrarea noastră, negrul din noi, urâtul colțuros, și hidos și hilar din ceea ce avem mai primitiv în ființă. Genetic sau dobândit. Poate.

Nu. Ura nu urăște, nu iubește, nu scutură capul, nu face dușuri reci să se vindece de mâna de pe umăr și nici nu trece la volan să se certe cu Dumnezeu pe muzică de jazz.
..................
Închid ochii. Sunt copil într-un tren. Geamul este deschis. Cineva din mine aleargă paralel cu roțile să-mi prindă degetele.
Tu cine ești, întreb încurcată.
Omul negru. Nu-mi da mâna. Prinde umbrela asta și pleacă...
...................
Sunt o carte neterminată în care timpul picură litere. Durerea mă desfigurează, nu ura. De va veni, o voi face frumoasă și o voi învăța să scrie. Despre tine.
..................
Strâng pleoapele. Îmi văd liniile din palmă. Și întind mâinile să susțin cerul. Cerul acela din palme fără de noroc.

Ileana Popescu Bâldea
26 august 2014

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!