poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1883 .



Raportari UE
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [R ]

2008-02-25  |     | 



Raportări UE

Ședință a partidului de guvernământ. Aderarea la UE impune aplicarea unor directive impuse de UE.
Butușilă : Dragi colegi politicieni, deși domnii miniștrii și chiar primu’ ... n-au putut veni că au programul încărcat, noi vom dezbate problemele apărute cu această ocazie, a aderării la UE.
Garabet : Da, ordinea de zi este, în ordine sau nu, despre situația economică, situația copiilor instituționalizați, situația corupției și multe alte situații.
Fripis : Dom’le, cred că vom avea și raportorii ?!
Butușilă : Da, vom avea și raportori, pe care trebuie să-i încântăm.
Bădălău : Nici o problemă !
Garabet : De ce sunteți așa sigur ?
Bădălău : Păi, nu-l avem noi pe distinsu’ coleg politician, un membru marcant al partidului nostru. Acest coleg al nostru, pe care toți îl cunoaștem, a lucrat înainte, adică pe vremea lu’ ... distinsu’ coleg se ocupa cu rapoartele.
Fripis : Domnilor, distinsul coleg, după cum a fost și prezentat, lucra chiar lângă cabinetele unu’ și doi.
Bădălău : Unde făcea rapoarte chiar pentru sinistru’ și sinistra.
Fripis : Cum cei doi nu au avut niciodată obiecții cu privire la rapoartele cu producția la hectar ...
Bădălău : Sau cu depășirea producției la platbandă ...
Garabet : Sau cu ... domnilor, vă rog, să revenim la rapoartele pe care trebuie să le facem acum.
Vasiliade : Domnilor, vă mulțumesc, pentru aprecierile dumneavoastră și totodată pentru încrederea acordată. Vă promit, și asta nu așa cum promit alegătorilor ...
Toți : Ha, ha, ha !
Vasiliade : Vă promit, că toată uniunea, asta, europeană va fi uimită de modificările și trasnfomările care se vor petrece la noi, pe toate planurile.
Butușilă : Suntem foarte bucuroși să auzim asta, mai ales că ne înebuneau ăștia cu uniunea lor să vadă progrese economice, să eradicăm corupția, tot felul de idioțenii.
Garabet : Cum veți rezolva toate aceste probleme ?
Vasiliade : Trebuie să știu ce vor să audă și să vadă.
Fripis : Cum adică ce vor să audă și să vadă ?
Vasiliade : Trebuie doar să știu ce vor să audă și să vadă ca să știu exact ce să le spun. Vor progrese economice, fac niște rapoarte cu depășirea producției la zmeură, de n-ai văzut, auzi !
Butușilă : Asta vom face, dar va fi greu să-i arăți un lucru concret doar în rapoarte.
Bădălău : Înainte o scoteam la liman, cum îl făceam pe sinistru, îi facem și pe ăștia.
Garabet : Credeți că cu un raport cu producția la zmeură o rezolvăm cu UE ?
Fripis : Mai ales dacă avem și raportori pe cap ?
Vasiliade : Nu vă mai smiorcăiți c-o rezolvăm noi.
Butușilă : Chiar așa că ai adus vorba de smiorcăieli ...
Vasiliade : Așa ?
Butușilă : Să începem cu copiii.
Fripis : Ce îi arătăm dacă vrea să vadă cămine pentru copii ?
Bădălău : A, asta pot s-o rezolv eu.
Butușilă : Cum ?
Bădălău : Eu am o vilă cu trezeci și cinci de camere ...
Fripis : Vilă cu treizeci și cinci de camere, nu costă mult ?
Bădălău : Ba da, foarte mult, da’ am făcut-o cu banii veniți de la UE pentru copiii instituționalizați.
Butușilă : De ce ți-au dat tocmai ție banii de la UE ?
Garabet : Poate e orfan ?!
Bădălău : Nu-s orfan, da’ eu am o fundație umanitară, prin care spăl banii.
Vasiliade : Și eu la fel !
Fripis : Și eu la fel !
Bădălău : Cum vă spuneam eu am o vilă cu treizeci și cinci de camere. Este într-o zonă de deal, subcarpatică, aer curat, frumos. Având multe camere, putem să zicem că-i cămin de copii. Trimitem poliția prin canalizări să adune aurolaci, îi băgăm în vila mea, să-i vadă raportorii ce bine și luxos stau și după ce pleacă raportorii, mulțumiți, îi dăm afară, iar în stradă.
Butușilă : Bun, acum cu situația economică ce facem ?
Vasiliade : O rezolvăm foarte ușor.
Bădălău : Foarte ușor, cum ?
Vasiliade : Ce vrea UE să vadă, firme care lucrează cu avânt.
Garabet : Păi, da, da’ la noi mai toate firmele trag barca pe uscat, patronii în loc să muncească stau la cozii să depună declarații, să scoată autorizații, să facă hârtii, de unde atât profit.
Vasiliade : Dragi colegi, nu avem noi cel puțin o firmă pe lângă orice instituție, mai ales cele mari care au fost sau sunt încă de stat.
Butușilă : Ba da, acele firme pe care unii le numesc căpușe.
Bădălău : De mult nu s-a mai vorbit de firmele căpușă.
Garabet : Păi, ce bani am dat noi la reporteri, să uite cuvintele astea, firme căpușă.
Fripis : Da, da’ a meritat investiția.
Garabet : Sigur, cât am dat la reporteri, da’ cât am câștigat noi din căpușit.
Vasiliade : E, punem niște denumiri noi pe sediile extrem de luxoase ale firmelor noastre căpușă, iar când vine raportoru’ îi arătăm câte firme profitabile vrea, că doar firme căpușă avem destule.
Fripis : Și dacă n-avem suficiente apelăm și la cei din opoziție că și au suficiente firme căpușă.
Garabet : Excelent, eu am niște firme care lucrează cu RADET-u’.
Fripis : Ce faci cu ăia ?
Garabet : Cum, ce ? Câștig orice licitație. Eu vând și șuruburi și hârtie de scris și calculatoare și vaselină.
Bădălău : E, câtă vaselină consumă ăia pe lună ?
Garabet : Nu contează cât consumă ei, contează cât le vând eu. Urmează să băgăm contoare la toată lumea.
Vasiliade : Ce afacere-i asta ?
Garabet : După ce băgăm contoare la toți, mărim tarifele de o să plătească mai mult ca atunci când n-aveau contoare.
Fripis : Bravo, dom’le !
Butușilă : Eu am firme căpușă la curent ...
Bădălău : Eu am firme căpușă la gaze ...
Fripis : Ohoho ! Avem ce să le arătăm la ăia din UE, la câte vile avem, la câte firme avem, la ce mașini de lux avem, avem cu ce să ne lăudăm.
Vasiliade : S-ar putea să vrea ăia din UE să se integreze la noi.
Bădălău : Are dreptate, păi, aici viață.
Vasiliade : În UE muncești o viață și de-abea îți ridici o casă, la noi, cum ai intrat în politică într-un an deja ai vilă, mașini de lux.
Butușilă : Dacă toți oameni la noi ar intra în politică, cred că am fi cel mai bogat popor din lume.
Bădălău : Dacă tot le arătăm vile, firme, mașini de lux, trebuie s-o rezolvăm și cu corupția.
Vasiliade : Stai, dom’le, liniștit.
Bădălău : Să stau liniștit ?
Vasiliade : Bine-nțeles, n-ai văzut în ziare că zilele astea a fost arestat un mare corupt care avea lipsă în contabilitate un euro jumate.
Garabet : Cum exorbitanta sumă de un euro juma ?
Fripis : Da, ce cifră de afaceri avea ?
Vasiliade : Parcă, vreo zece mii de euro pe an, cam așa.
Fripis : A, păi da, sigur era corupt, la o cifră de afaceri de zece mii de euro, corupt, sigur.
Butușilă : Unde mai găsim noi corupții din ăștia ?
Vasiliade : Am văzut din mașină, că la piață pe margine stau babe cu legături de verdeață la vânzare. Corupție, clar, pentru că cine vrea să vândă-n piață, trebuie să plătească tot felul de taxe de tarabă și așa mai departe, departe până la noi. Băbăciunile au plătit ? Nu, deci ... corupție !
Garabet : Să le arestăm.
Bădălău : Să chemăm ziarele, televiziunile.
Fripis : Să avem grijă ca toate televiziunile să prezinte cum sunt arestate babele care n-au plăti taxa de tarabă-n piață, adică marii corupți ai țării, marii corupți ai țării din cauza cărora a sucombat economia țării noastre.
Butușilă : La căte băbăciuni avem, de acu’ și până la integrare, tot avem corupți să prezentăm zilnic pe la televiziuni, chiar și după integrare.
Vasiliade : Păi, la experiența mea în a face raporte, le fac la ăia din UE niște rapoarte cu depășirea planului la cules plante medicinale, că tot vor ei plante medicinale de la noi. Le trag și niște rapoarte cu lupta împotriva corupției de n-ai văzut, suntem ca și integrați.
Butușilă : Deja stăm așa bine ?
Vasiliade : Păi, la ce rapoarte am făcut până acum și la ce rapoarte o să facem de acum în colo, treaba cu integrarea e ca și rezolvată.
Fripis : Ai numai spune, așa bine stăm la raportări ?
Vasiliade : Deja am terminat pentru radio ... mai avem pentru televiziune !

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!