poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2395 .



Cozile
proză [ ]
1985

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Ioan Tinescu ]

2006-02-08  |     | 



- Ce se dă ?
- Nu știu, da’ trebe să se dea ceva, d’aia și stăm, ia uite-te în față, așa că stai m’neatale în spatele meu și formează frumos coada !
Cu un zâmbet strâmb și făcând un gest a lehamite, Pandele scrută șirul. Oameni, în majoritatea lor bătrâni se rânduiau cuminți, fiecare având la picioare câte o sacoșă de iută sau pânză ieftină. “Bine măcar că e răcoare” își spuse Pandele și, în virtutea unui obicei deja împământenit, îl rugă pe cel din față să-i țină locul : “Sunt și eu aici !”; vroia neapărat să dea târcoale prin împrejurimi. Curiozitatea îl rodea ca un fierăstrău harnic; la vreo trei zeci de pași lateral în stânga se profila în ceața zorilor un alt rând, la fel de consistent ca și al lui, cu aceiași bătrâni amărâți, dar și mai tineri și chiar câțiva copii. După smerenia și apatia fiecăruia, Pandele își închipui că stau de cu noapte. Îi era rușine să întrebe “Da’ aicea ce se dă?” chiar dacă murea de curiozitate. Timid, se apropie mai mult, dar cu coada ochiului zări pentru o clipă o burtă albastră impresionantă, terminată în sus cu două petlițe roșii și închieată regulamentar la toți nasturii metalici. Lui Pandele i se tăie răsuflarea, dar continuă să înainteze. Privi cu atenție ambele cozi care păreau să se unească, hăt – departe, în stația I.T.B.-ului. Deodată, după colț, apăru legănându-se o hardughie de autobuz care absorbi într-o clipă, doi cetățeni care-l așteptau puțin nervoși. În spate, două șiruri lungi, de oameni șterși, se destrămară ca prin farmec, fiecare depărtându-se încet și fără zarvă...Pandele, rămas perplex, nu se putu abține și slobozi un “Fir-ați ai dracu’”...Aproape instantaneu, burta albastră fu lângă el și cu un glas care nu aducea nimic bun, răcni : „Pă cine înjuri, băi, boșorogu’ dracului, ia dă bă, boletinu’ populației, paștele mă-tii dă javră!”...
(1985)

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!