poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2050 .



Senin
proză [ ]
resemnari imposibile

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [demetrescu ]

2002-01-07  |     | 



Nu-i venea inca sa creada, era liber cum nu-si amintea sa mai fi fost vreodata , isi misca bratele haotic , troznindu-si degetele care acum se miscau usor ,fara durere, se trezi aplaudand din senin cu un zambet histrionic pe fata , topaind intr-un picior , fericit...Afara aproape se inserase, isi aprinse o tigara intr-un tarziu ,schimonosindu-se de placere cand fumul vascos ii mangaie gatul, se ineca la inceput dar isi reveni repede cazand prada unui acces de ras furibund, cazu in genunchi si , transpirand tot isi urla libertatea ...
Se trezi tremurand de frig (era deja noapte si batea un vant cumplit ) isi mai aprinse o tigara tusind usor , infofolindu-se si mai bine in pardesiu, indesandu-si palaria pe frunte...Am sa plec, gandi, infigandu-si adanc mainile in buzunare.Nu vedea la doi pasi , era o ceata cumplita ce completa intunericul, razele apatice ale lunii abia faceau fata..
Ajunse intr-un tarziu pe o esplanada golasa,fara urma de vegetatie , se opri tragandu-si sufletul , rosu tot; in fata , rezemat de un pietroi imens , un copilas plangea cu mana intinsa , privindu-l fix in ochi...Un sentiment de compatimire adanca il napadi deodata si instinctiv se cauta in buzunare , doar-doar...Nu gasi insa nimic , bani nici macar , i-o fi foame? se intreba nelinistit , examinandu-l pe copilas, care , plangand in continuare o zbughi pe dupa pietroi , facandu-se nevazut ...
Uluit , se intinse pe nisipul umed , adormind pe loc...era din nou obosit.
Se trezi in plina iarna , fulgi grei de zapada ii ardeau fruntea; era rastignit pe o cruce imensa , in varful unui deal , piroane grele ii erau batute in palme , strivindu-le de lemnul putred...Din rani sangele tasnea in valuri , inrosind zapada si scurgandu-se in jgheaburi pe versantii dealului.In ciuda supliciului , nu simtea nici o durere , saliva insa cumplit de mult , ii era rusine insa sa scuipe de frica sa nu deranjeze soldatii de sub el , care, sprijiniti in sulite jucau table si scuipau sudalmi printre dinti injurandu-se unul pe altul...
La un moment dat , urcand agale , aparu prin nameti un omulet imbracat tot in alb , fluierand si stergandu-se cu o batista pe frunte...Cara o scara de trei ori mai mare decat el , pe care o sprijini de un brat al crucii; urca apoi , il examina cu atentie , injura apoi ii lua la suturi pe cei doi soldati care nu mai conteneau sa se injure unul pe altul.
Adormi cu imaginea copilului in minte , cum sta cu mana intinsa , oare unde o fi acum?...
Era multa lume adunata in jurul lui , mai ales babe imbracate in negru , cu palmele zgarcite de ani impreunate in poala , bocind usor; se afla intr-o racla transparenta , prada privirii celorlalti care-l examinau din toate partile , incerca sa se ridice dar nici un membru nu-l asculta, cateva femei lesinasera ,facandu-l pe omuletul in alb (pesemne un doctor ) sa se opreasca din fluierat si sa le sara in ajutor...
Inchise ochii si spera sa nu se mai tezeasca , nu mai vroia sa mantuiasca pe nimeni , nici macar pe sine...

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!