poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 802 .



jurnalul unui marinar
personale [ ]
Ghent Belgia

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [2007makk ]

2009-01-19  |     | 



...Viața de marinar este frumoasă dar și periculoasă.
Am plecat, în căutare de un salariu mai bun la alte companii străine, ajungând la un moment dat la una din Cipru. Cu toate că fusesem avertizat că au nave foarte vechi, mi-am încercat șansa. M-am îmbarcat la Odessa (Ucraina) pe 21 decembrie și am plecat spre Gent (Belgia) pe 17 ianuarie. Aveam funcția de ofiþer III și pe cea de ofițer II punte, răspunzând de navigaþie și de salvare. La o simplă verificare am descoperit că nu există nici o plută de salvare pneumatică în stare de funcționare, suporții bărcilor de salvare erau foarte ruginiți iar tot ce însemna roată dințată era ancrasată dar umplută pînă la refuz cu vasilină. Când îi întrebam pe cei mai „bătrâni" de la bord dacă au văzut mișcate bărcile, ridicau din umeri. De la „tânărul" meu comandant grec, în vârstă de 72 ani, foarte jovial de altfel, n-am scos decât glume pe seama lor. Menționez că această perioadă este dificilă din punct de vedere al navigației, fiind perioada de furtuni pe Marea Neagră, Mediterană, Oceanul Atlantic, mai ales în Golful Biscaia până la Canalul Mânecii.
Din prima zi s-a oprit motorul și am ținut-o tot așa permanent cu două la patru ore de derivă pe zi până la Golful Biscaya. Dacă te prinde o furtună și ești în derivă șansele de a nu te scufunda sunt foarte mici. Am avut noroc, n-am prins decât puțină hulă în Mediterana în dreptul Italiei și atunci au fost mari emoþii, balansul în hulă fiind la un moment dat foarte mare. Stăteam cu toate actele pregătite într-o pungă sigilată, săream ca ars în momentul opririi motorului, pregătit pentru orice. Datele meteo despre Golful Biscaia erau groaznice, iar traversarea se face în două zile, așa că eram toți cu inima cât un purice. Am trecut pe o mare calmă, timp de două zile nu s-a oprit motorul, în fața noastra și-n spatele nostru erau S.O.S.-uri de la nave care erau în pericol în furtună! Am avut noroc cu carul! Am ajuns în Gent, unde, la controlul autorităților portuare, am fost admonestat că n-am actualizat hărțile cu pozițiile geamandurilor puse recent și transmise prin avize. – Cum nu le-am actualizat! – și le-am arătat geamandura pe uscat, acolo unde venea pe harta mea, hartă făcută în 1962, an în care nici măcar nu mă născusem. M-au pus să le arunc, armatorul fiind obligat să cumpere altele noi. Au vrut să vadă cum coborâm bărcile la apă! Când am vrut să coborăm una, s-a rupt postamentul și a căzut barca la apă. Au rămas cu gura căscată și apoi ne-au întrebat dacă totuși motorul pornește. Comandantul era convins de acest lucru, așa că după o oră au trimis Garda de Coastă după barcă, deoarece o luase curentul ducand-o în larg, cei din barcă fiind disperați.
Da, nava a fost arestată și pusă la punct în mare parte.

GHENT - BELGIA

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!