poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 714 .



20
personale [ Gânduri ]
imperfect- timp verbal care exprima o actiune din trecut, neterminata in momentul vorbirii

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [adia_v7 ]

2006-01-05  |     | 






X- Daca lumea a inceput vreodata, a inceput cu sunetul asta.
Se auzea un sunet. Sigurul sunet pe care X stia sa-l articuleze la chitara lui Y.
X- Si era toamna. Si ploua din dunga pamantului. Asa spunea poetul.
Y- Nu-mi mai plac poeziile. Nu-mi mai plac versurile. Imi place doar muzica. Sunetele muzicale.
Si Y zdrancanea la chitara. Si nu-i mai dadea nici o atentie lui X.
X privea pe geam.
Y- Sunt trista cand imi dau seama ca nu sunt libera.
Libertate. X se mira. Y era libera. Ea canta la chitara. Canta la chitara si restul nu mai conta. Trebuia doar sa realizeze cat de libera era.
X- Azi e toamna. Pe mine ma intristeaza anotimpurile. Toamna asta ma intristeaza pentru ca intarzie. Frunzele refuza sa ingalbeneasca.
X gandea ca toamna aceea semana prea mult cu ea…
Y- Toamna asta ma intristeaza pentru ca nu pot sa o privesc. Am impresia ca nu pot sa deschid ochii atat cat trebuie. Si se estompeaza imaginea pe margini.
Y incepea sa cante. Voia sa-i distruga toata tristetea lui X.
Sunete. Sunete. X credea ca erau energie imprastiata aiurea.
Y era foarte frumoasa. Nu era o frumusete obisnuita care sa te impresioneze de la prima vedere. Avea o expresie pe fata care iti spunea ceva ca nu intelegeai. Abia dupa un timp descopereai ca e frumoasa.
X- Asta-vara imi doream cel mai mult sa alerg printr-un lan de floarea-soarelui inflorita. Acum imi doresc sa adorm si sa ma trezesc batrana.
X voia ca batrana din ea sa se gandeasca cu nostalgie la fata de douazeci de ani. Si sa fie multumita ca si-a realizat visurile.
Y canta la chitara : dream, dream, dream.
Y- Ma indragostesc de oameni pentru ca am nevoie de multa caldura. Eu sunt asa…o chestie…care absoarbe multa caldura.
X- Eu nu mai am incredere in oameni. Nu ma mai regasesc in oameni. Pentru mine nu mai sunt decat niste trupuri pe care fac experimente.
X isi gasea caldura si linistea in altceva. Ceva ce nu o putea dezamagi niciodata. In frunze, si intr-un fel specific de a merge. Si ii era de ajuns sa caute leagane goale si sa le umple cu ce credea ca era ea.
X- Si de fiecare data imi vine sa fug. Sa schimb spatiul. Iar zgomotul trenului care ma duce, ma linisteste.
Y- imi doresc o chitara noua. Si sa plec la mare. Imi place sa privesc marea.
X- eu vreau sa plec pur si simplu…De fapt, imi place la nebunie sa ma reintorc. Iarasi si iarasi.
Y avea atarnat pe peretele de la capul patului un pachet gol de tigari fumate la mare, un saculet de nisip, cateva scoici insirate pe o ata si un fluier.
X avea lipite pe pereti multe poze alb-negru, doua simbolori japoneze, mana ei copiata la xerox si o coala mare pe care lipea frunze cazute din pomi. Zicea ca si-a pus toamna in cap.
Y desena pe perete si un soare. Alalteieri desena cai verzi pe pereti.
Iar X, ca sa-si arate talentul la desen ii desena si ea o rata mare si urata cu oua.
Taceau… .
Y era foarte desteapta. Totusi, era inca foarte imatura. Asta o facea intangibila, nealterabila.
X studia oamenii. Ea, dintotdeauna studia oamenii. Si anumite reactii ale ei.
X- Te-ai gandit vreodata la expresia englezeasca “take a picture”, a lua o poza…
Mi-ar placea sa alerg printr-un lan de floarea-soarelui. Si, fara sa imi dau seama, sa ma ia cineva intr-o poza. Si sa dispar. Sa raman doar in poza.
Y- Pacat ca nu putem fotografia mirosuri.
X era trista. Daca ar fotografia-o cineva, ar simti, in sfarsit, cum miroase tristetea. X era foarte frumoasa cand era trista. Doar atunci cand era trista. O tristete pe care nu stia sa o explice.
X citea o poveste de dragoste si incerca sa o rezolve pe a ei.
Y- Plictisitor. Plictisitor. Plictisitor. Cum scria un tip dintr-o carte: maine, maine, maine.
X si Y se plictiseau. Si de fiecare data cand se plictiseau, incepeau sa aiba indoieli.
(......)
X credea ca daca visa, la un moment dat ajungea sa poata sa-si indeplineasca visele.
Y doar visa. Nici nu se gandea ca ar putea vreodata sa ajunga sa poata sa-si indeplineasca visele.
X isi tinea minte visele din copilarie si facea tot ce putea ca sa ajunga sa le indeplineasca.
Y isi uitase visele din copilarie. Ea tinea minte doar bucuria de a visa.
############# ######### ############# ######### ######
X- Iar mai plec de undeva…Iar am impresia ca las aici o bucata din mine si ca nu o sa ma mai intorc nicidata dupa ea sa o recuperez.
X se gandea la camera de camin cu numarul 20 pe care trebuia sa o elibereze in dimineata urmatoare.
Y se gandea la cei 20 de ani pe care ii avea si care se terminau.


.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!