poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2368 .



Natiunea Romaneasca...intamplarea mea...
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [fusion ]

2002-06-02  |     | 



Se intamplase odata prin anul 271 d.HR. ca doi oameni sa hotarasca sa isi creeaza si ei un popor,nu ca ar fi fost nevoie,dar lumea avea nevoie si de o natie cu numele de "ROMANIA" caci daca nu ar fi nu as mai avea ce povesti...
Se zice ca poporul roman si limba romana s-au format in spatiul carpato-danubiano-pontic avand ca teritoriu de formare si conservare regiunule de deal si munte ale foste Dacii romane,teoria roeslieriana,care ii aducea pe romani de prin Peninsula Balcanica,este lipsiat de orice temei. Natiunea noastra s-a format intr-un proces de lunga durata,ca un popor romanic.
Dar sa trecem peste asta si sa v-a povestesc eu despre cel mai de temut domnitor care a existat vreodata pe meleagurile tarii noastre,si poate,noaptea uneori inca mai exista.
Si o sa va povestesc cum m-am intalnit cu el si ce reprezentam eu pentru el...
Vlad Tepes ajunge la domnie pentru a doua oara in anul 1456.Domn autoritar el a urmarit intarirea puterii central,el expune cu claritate intentiile sale in fata unei mari adunari in data de 10 septembrie 1456 "gandtit-va si voi ca,atunci cand un om este puternic el poate face ce vrea el si aduce pacea cand vrea el.iar daca omul este slab atunci unul mai puternic ca el v-a veni peste el si ii v-a comanda.
Cel mai mare macel pe care Vlad l-a realizat este cel din primavara anului 1462 asupra lui Mahomed al II-lea in apropiere de Targoviste,el a atacat noaptea armata lui Mahomed,urmarind sa ajunga la cortul lui,dar din pacate nu a ajuns.dar totul s-a sfarsit cu o mare pierdere pentru sultan.
Dar sa revenim asupra intalnirii mele cu el si a lucrurilor realizate impreuna...
Noi doi,adica eu si Vlad Tepes ne-am cunoscut la curtea sa domneasca,eu fiind un slujitor devotat luisi un om de mare incredere la curtea sa domneasca.Intalnirea cu el,in 2001a fost probabil o simpla intamplare,ma plimbam prin oras si vazand un tanar atat de simplu` dupa vorba,dupa port,da` in ziua de azi se poarta orice de haine,ma gandeam si eu ca o fi` vre-un rocker sau ceva,da` shtiu eu ca aia nu se uita asa prin vitrine ... Am mers la el si l-am intrebat daca cauta pe cineva sau daca ii este rau...,mi-a raspuns negativ la ambele intrebari,iar mie gasindu-l ca o persoana interesanta mi-a trecut prin minte sa mergem sa bem ceva,la un bar...
Totul era bine,pana cand se ridicase de la masa si i-am vazut dintii plini de sange,pe care probabil se mai afla inca si al meu (in caz ca nu stiti eu am fost muscat de el,dupa ce a murit adica prin anul 1476). Si asa incepuse sa imi povesteasca ceva despre cum,ca el cauta o fata care simte el ca e aici in romania, si pe care o cauta de peste 400 de ani de fapt o ashteapta de peste 400 de ani caci ea se nascuse in Franta la curtea lui Napoleon Bonaparte prin anul 1873 si pe care daca o v-a musca nu ii v-a mai trebui sa muste pe nimeni timp de 400-500 de ani... Dupa ce povestisem vreo 2-3 ore mi-am dat seama ca eu cunosteam persoana aceea,si mi-am dat eu seama caci nu este ceva in regula cu ea,da` de unde sa shtiu eu cine este ea...si ca ea acum se afla in romania.
Imi tot povestea domnisoara cum,ca in noptile cu luna plina se trezeste de pe perna-i de satir si gaseste langa ea.pe perna trandafiri de un rosu ca sangele si peste tot prin camera petale de trandafiri de toate culorile si ca in camera se simtea miros de haine vechi si de ploaie...
Uitandu-se in oglinda nu vedea decat chipu-si clar ca lacrima,si in rest nimic altceva...
Mai demult ma gandeam si eu sa ma duc la ea,noaptea,dar se pare ca niciodata nu am nimerit adresa exacta si tot timpul ajungeam la altele...
Dar totusi odata am ajuns si in camera ei,unde am stat cateva ore si i-am admirat somnu-i linistit precum adancurile oceanelor lumii.Dar ea nu mai stie,nu stie caci i-am lasat pe gat dulceata de capsuni,stie ea oare?,sau nu vrea sa recunoasca ???...
In cele din urma la sfarsitul povestii... Pe Vlad Tepes l-am indrumat catre o alta persoana care, credea el ca este fata pe care o cunosc eu si pe care el o cauta de atata vreme...Cu el nu shtiu ce sa intamplat,probabil ca se transformase in liliac.
Si sa revenim la mine si la aceea fata speciala din Franta anilor 1873,deci eu cu ea am ramas impreuna si am trait impreuna in vesnicie,caci doar noi doi am mai ramas nemuritori pe pamant............................

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!