poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1063 .



Iesirea la lumina...
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [pescadorul ]

2006-07-16  |     | 



Eram in situatia de a simti cea mai importanta traire a unui barbat. Sau mai bine zis una dintre ele. Cum ar fi primul pahar, prima tresarire a bambinei, primul pariu la fotbal, prima tigare sau una cu niste niste picioare pana in gat care se fataie prin fata.
Ma aflam langa sotie intr-un taxi si ea era putin bulversata si se tinea de burta. Era pe punctul de a ma face tata. Tot zicea ceva de apa. Eu ma miram ca nu vorbeste de cola sau o fanta, ceva.
Ma tot strangea de mana din cand in cand si gemea si eu eram convins ca-mi face semn sa urmaresc aparatul de taxat si gemea cand vedea cum se rotunjeste suma. Eram cu ochii pironiti acolo sa nu ne fure soferul. Situatia devenea apasatoare caci incepuse sa se vaite din ce in ce mai tare si mai des. Atunci am intuit ca nu aparatul de marcat este cauza si am intrat putin in panica. Daca face copilul in masina? Ma tot uitam la burta sa vad daca sta la locul ei si n-o ia la vale ca sa-mi confirme presimtirile sumbre.
Pana la urma am ajuns doar noi doi la spital, copilul inca nu se despartise de gazda. Am lasat-o la o sala de pregatire pentru nastere. Zic, acum le pune sa faca ceva flotari, genoflexiuni ca sa intre in tonus pentru expulzare.
Si cuprins de importanta momentului am dat fuga sa dau banii. Voiam sa fiu sigur ca nu-mi vor scapa pe gresie mostenitorul caci eram convins ca va fi baiat. Nu am folosit pentru predictie asupra sexului decat previziunile ancestrale bazte pe observatia directa. E baiat maica ca are burta tuguiata, sta in sus nu e lasata si bate putin dreapta, buricul sta in jos, uite s-a rotunjit la fata si are buzele umflate si merge leganat…. inseamna ca la fata este invers, slabesti si mergi ca in pas de defilare.
Aveam un plic pregatit pentru asistenta si unul pentru doctorita, cu valori sensibil inegale. Am haladuit eu prin niste subsoluri pana am dat de o aratare imbracata in alb-murdar cu un halat din acela de prosop, ca la spital. Avea un ecuson dar il acoperea reverul halatului. Am constatat verbal ca ar fi doctorita si de bucurie ca am gasit-o i-am dat si plicul pentru asistenta. Am primit asigurari ferme ca sotia va naste usor, nici n-o sa-si dea seama. M-am mirat eu putin ca stiam cum facea in masina mai ales spre sfarsitul drumului cand imi venea sa-i acopar gura cu o carpa de jena sa nu creada oamenii de pe strada ca o bat.
Scapat de aceasta corvoada am iesit in curte si ma uitam spre zona unde sotia, credeam ca face fitness prenatal. Am vazut-o la un geam cum imi facea semne sa urc. Ma gandeam ca a si nascut si acum ii da de mancare baiatului lui tata. Ziceam eu in sinea mea, ce insemna si stiinta asta si banii dati la momentul potrivit. Iti scoate copilul cat ai clipi.
Am vazut-o tot cu burta la gura dar imbracata deja de spital si cam alba la fata. Mi-a zis sa astept acolo pana apare doctora sa ii dau banii. Am simtit ca nasc eu. Am ingaimat ca i-am dat deja si am explicat imprejurarile. Nu am mai insistat caci am vazut-o cum strangea din maxilare, precis copilul voia sa iasa. Am alergat ca o ciuta urmarita de lup pana unde am predat banii si am gasit-o pe ‘doamna doctor’. Tocmai freca podelele cu un T mare si o carpa inmuiata intr-o caldare. Atat am apucat sa spun BANIIII, ca a si disparut prin niste camere. Isi platise niste datorii si acum alerga pe la creditori sa recupereze sumele. Pana la urma am primit plicurile, cam jumulite si multe cuvinte destul de nelalocul lor in acest context.
Am platit in sfarsit partile participante la actiune dar am constat, ulterior, cu stupoare ca baiatul era de fapt o fata. Probabil ca emotiile mamei care se vedea nascand cu asistenta neretribuita au schimbat sexul fatului chiar inainte ca acesta sa iasa in lume. Ce inseamna natura si cate secrete nu ascunde….

pescadorul


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!