poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1809 .



Un alt timp
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [apetria ]

2008-09-21  |     | 



Piky lătră îndelung, iar înserarea clipocește odată cu Someșul. Verdele arțarilor din parcul de alături tresaltă la fiecare mașină sau tanc pornit spre Deania.
Ștefan își scutură pantalonii trei sferturi, scuipă în palmă și-și trece mâna prin părul negru. Piky mai are apă în blană, Ștefan calcă pe-o parte. S-a tăiat puțin într-o scoică.
Îi e lene să-i pună apă, dar îi aruncă resturi de mâncare în cratița veche. Piky mănâncă, dă din coadă. Are fire albe în blană. Mama pășește dintr-o cameră în alta cu un cuțit. Dreapta o are murdărită de la cartofii curățați. Are încă trei-patru cartofi întregi pe masă și se poate apuca de preparat cina la sobă. Ștefan o urmărește de sub vișin, lipit de câinele lup de cinci ani. Are cu șase peste Piky.
Soldații nemți trec pe stradă. Imenși, nădușiți, serioși. Se întreabă când o să fie asemeni lor. Ca tata.
Ștefan s-a spălat deja pe mîini. Pe față, desigur că nu. Ce-o să-i placă gulașul. Cu o roșie, un ardei, ceapă și castraveți răciți la pompa de apă.
O formă sângerie se întărește între picioarele din spate ale lui Piky. Hipnotizat, o forță ce-l copleșește îi poartă degetul arătător spre ea. Pe ea. Dar și inelarul. Ea crește. Percepe o piele moale pe care-o împinge și-o trage. Iar și iar. Ea zvâcnește și-o pată alb-gălbuie apare pe tăietorul de lemne.
Ștefan fuge în cameră uimit. Inima îi bate ca toba lui Mori când dă veștile de la primărie. Se gândește la injecții, pilule, săpat în grădină, la gheață pe burtă. În zadar. Ea îi înalță și lui pantalonii. Duce degetele înainte și înapoi. Mama îl cheamă la cină. Ultimii militari s-au pierdut după colțul drumului, trăgând în urma lor, spre alt oraș, războiul. Ea arde. Ștefan arde.
Alexandru PETRIA

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!