poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1921 .



31
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Vilia ]

2007-11-04  |     | 






In orasul M s-a intamplat ceva ieri. Astazi au uitat deja toti. Maine s-ar putea sa-si aminteasca cineva ceva sau s-ar putea sa nu isi aminteasca. Important e faptul ca in orasul M se mai intampla cate ceva. Care se uita de azi pe maine. Sau nu.
Amon vrea sa se faca pasare cand o sa fie mare. Niz vrea sa se faca peste. Iar mama lor vrea sa cumpere un rasarit de soare ca sa si-l puna ea cand vrea. Ca nu se poate trezi asa devreme pe cat de des vrea ea sa vada un rasarit de soare. Capul familiei a murit cand erau ei toti mai tineri. El nu se stie daca a vrut ceva vreodata.
Vecinul lor se numeste Pituly si nu mai vrea sa se faca inginer in industria prafului necesar totusi ci vrea sa se faca consilier marital la fabrica de copii.
Sunt de 2 zile in orasul M si m-am plictisit deja. Nu e mare diferenta intre orasul M si orasul S de unde am venit. Acolo Un anumit Cril nu vroia sa se faca ceva cand o sa fie mare.
Acum vorbesc cu tine:
Buna ziua!
Tu ce vrei sa te faci cand o sa fii mare?
Aha…
Drazon, prietenul meu, mi-a spus mai demult ceva teribil. Ca e prea obosit sa-si mai puna intrebarea daca vrea sau nu ceva. Si ca ii este indiferent. Uite varianta asta ma irita. Ca nu mai am ce sa vorbesc cu el si astfel ca nu pot sa il mai numesc prieten. Sau pot sa-i zic “un fost“ prieten. Ca inainte sa aleaga varianta asta nesuferita vroia sa se faca ceva.
M-am plictisit.
Tu?
Nu?
Ce bine..
Poate ca o sa fii tu prietenul meu de acum inainte..
Uite, iti dau ticket de tramvai compostat. Are si ora compostarii si data. 8 octombrie T23. Ora S5. E un TJ adica tiket Joker. Cu el poti calatori oriunde, oricand. Nu se stie cine l-a compostat. Eu l-am primit cadou de la o femeie care zicea ca o cheama Zana. Adica Ana Zorghy. Da ea isi zicea Zana. N-am intrebat-o de unde il are si ea ca inca nu stiam sa vorbesc dar intelegeam tot. Cred ca ea ar fi dat un raspuns iesit din comun la intrebarea mea.
Daca a murit Zana atunci poate ca o stia cineva si poate aflu ceva.. Daca n-a murit atunci poate ca o sa dau de ea intr-o zi. Toate intrebarile au raspunsuri. Cum zicea la radiocip un doctor de idei mereu aceleasi, orice cauza are efect si orice efect o cauza. Tu nu simti ca te plictisesti cand iti dai seama ca nu faci decat sa tot invarti piesele pe care le ai date ? Dricu avea o vorba : Cauta raspunsul fara intrebare. Eu cred ca a vrut sa-si bata joc de mine.
Poate ca exista un raspuns Joker. Acelasi raspuns la orice intrebare. Sau poate ca raspunsul asta a creat intrebarile toate. Nu era chiar asa de prost Dricu..
Fij!
Fiiiiiiiiiiiiiiiiiijjjjjjjjj!!!!!!!!!!!!!!!
Iar stai cu ochii in acvariu si bolborosesti in apa toate tampeniile?
Hai la masa ca daca nu vine tac-tu si te incinge c-o nuia!
Mda, ma incinge c-o nuia. Asa vocabular sarac n-are nici Jean Mutu de la 3.
Ce-ai zis ?
Nimic. Tocmai a zis « mama » pestoaica rosie.
Hai, ca se raceste supa cu galusti.
Sa se raceasca, ca imi dezinfectez si ochii cand o mananc.
Fij se aseza la masa cu fata de masa albastra cu dungi verzi si incepu sa manance. Cand termina de mancat se ridica de la masa si pleca sa se plimbe putin pe aleea din fata blocului. Cu bicicleta. Si cu Nody, fratele lui Hutzl.
De atunci au trecut 56 de ani.
Fij si-a schimbat numele de 36 de ori. Acum il cheama Kajitreivort si mananca doar galusti de orice fel. Nu-si mai pune intrebari. Raspunsul fara intrebare nu se afla printr-o intrebare. Ci altfel.
Fij!
Da, vin.
In orasul M se intampla ceva misterios. Localnicii cunosc Raspunsul.
Of, Fij… Nu stiu cu cine semeni …



.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!