poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1556 .



Viata,Moarte-doar cuvinte
proză [ ]
inca 3 secunde

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [lik ]

2012-01-09  |     | 



Pentru Lica era o seara obisnuita inainte sa ajunga la sala de internet din sat, unde avea sa se intalneasca cu amicii lui. Iesise din casa fara un scop anume, asa sa mai piarda timpul si sa omoare plictiseala.
De la distanta isi recunoscu cei doi verisori si pe cativa dintre amicii lui, apropiindu-se auzea o zarva ce devenea din ce in ce mai mare,ajuns acolo intreba pe varul mai mic Adrian, stia ca el ii va da lamuririle necesare.
-Ce-i Adita, ce-i cu galagia asta?
-Pai cum, cum sa nu sti... e seara aia magica cand ies toate fantomele domnisoarelor ce au murit la nunta lor. Raspunse Adrian cu un ton intrigant.
-Asta stiu , a fost si anul trecut si acum doi ani si o sa mai fie si la anu, dar de ce atata zarva?
-Sti ca am mai fost noaptea cu astia pe la canal, la cariera si am facut tot felul de nebunii, acum vor sa mergem la paduricea de la marginea satului, sti tu aia dinspre Navodari, vor sa vedem un film de groaza acolo. Interesant nu?
Cei doi mai vorbira timp de un minut, apoi Lica fiind pe deplin lamurit, facu o tura prin sala, saluta pe toti si dadu sa plece. Cand deschise usa dadu cu fata de o paluga cu un cap mai mare ca el, era Next propietarul sali de internet, un om cu o deosebita forta de convingere.
-Hai seara buna! aveti grija cu miresele, spuse Lica dand sa plece.
Next, vulpoi batran, caci era cel mai mare dintre ei, dadu din cap in semn de salut, apoi vazandu-l pe Lica cum pleaca glasui pe un ton prietenesc.
-De ce pleci Lica nu vrei sa mergi, hai ca e loc si pentru tine, uite eu am facut planuri am strans lumea si acum trebuie sa ma duc sa le spun cu parere de rau, -pe fata lui aparu o pata de tristete,- sa le spun ca nu mai pot marge. Mama nu se simte bine si eu trebuie sa stau sa am grija de sala in seara asta, dar mergi tu in locul meu e pacat sa nu mergi.
Lica se intoarce pe calcaie, intra in sala si sa asezat pe un scaun de unde putea observa reactiile celor din jur,la vestea ca Next nu mai merge.majoritatea nu au spus nimic la cele auzite, doar 3 au facut cateva glume pe seama asta spuneau ca ii este frica sa nu il prinda miresele.Dupa asta s-au suit in masini si au pornit la un drum de cinci minute.Lica a mers in masina lui Negot asa i se spunea de la numele de familie, era un comic innascut, facea din orice cate o poanta un lucru deosebit la un om al legii caci era politist comunitar.alaturi de ei mai erau cei doi veri al lui, Ghinda si inca un tip zis Cioc, mania lui muzica house. Lica il cunostea de la cateva petreceri la care a avut prilejul sa il intalneasca era un baiat de treaba cum se zicea pe acolo.
Ajunsi acolo primi au cautat un loc bun de asezat ,cam in mijlocul paduricii si asteptau pe cei din urma care nu s-au lasat asteptati mult timp.Vazandu-se toti la un loc nu le mai ramanea decat sa dea drumu la film asta cu ajutorul unui laptop bineinteles. S-au asezat fiecare cum au crezut ca le este mai bine si priveau entuziasmati de ceea ce urma sa vada un film de groaza in mijlocul padurii, un loc nu tocmai bun tinand cont de ceea ce avea sa se petreaca daca ar fi sa ne luam dupa legenda.
Nu lipseau glumele si tot felul de farse care mai de care sa sperie pe cel de langa el, Lica urmarea filmul care avea cam aceeasi tema cu ce faceau ei, ii mai scapa cate un suras la unele glume sau farse.
Ceva neobisnuit insa ii tulbura pe toti si se facu un moment de liniste, era o masina care mergea pe soseaua spre Navodari neobisnuit era ca soseaua aia nu mai era circulata de mult, dar cand a ajuns in dreptul lor s-a oprit si farurile sau stins, dupa cateva secunde Negot spune catre toti.
- Inchideti laptopul si daca vine cineva ma lasati pe mine sa vorbesc, spunea asta ca era politai si credea ca se putea intelege mai bine cu cei ce urmau sa vina sa ii tulbure.
Toti erau in picioare si isi faceau fiecare cate un film im minte, nu erau speriati se gandeau ca ar putea fi politia si in vor amenda pentru faptul ca se aflau acolo, deoarece in vecinatatea paduri era o fabrica de stat dezafectata si se cam fura de acolo, le era teama sa nu se creada ca au venit la furat. Toti se holbau spre sosea scurtand cu privirea distanta dintre ei si misterioasa masina, vreo 300 de metri ii desparteau.
-Uite sau aprins, uite ca pleaca ,sari Ghinda cu un fel de bucurie in glas, dar in soapta.
Intradevar un scartait de roti spinteca padurea si masina disparu in negura noptii, pe masura ce sunetul produs de motorul masini scadea in intensitate altul crestea, erau niste pasari de noapte ce scot un sunet dintre cele mai inspaimantatoare.
Asta i-a tulbutat putin, dar nu au luat prea mult in seama aceste advertismente si s-au asezat sa urmareasca in continuare filmul, de data aceasta Lica s-a asezat mai in spate, langa el asezandu-se si adita inca mai erau cativa in picioare in cu fata inspre sosea, cum am spus lica se asezase si se gasea acum cu spatele la sosea, deci cei care erau inca in picioare erau fata in fata cu el. Deodata, Cioc trasare si cu o voce subtire ca de soprana a inceput sa strige inspaimantat.
- Uitatile baaa!, miresele!, si fata lui palea din ce in ce mai tare statea drept nemiscat si doar atat repeta cu o voce tremuranda.
Lica crezand ca e un actor priceput, spuse:
- Hai ma ca nu ne mai speriem, gata a trecut faza asta, dar nici bine nu termina ca ii vazura si pe alti cum s-au ridicat langa el si aveau toti aceleasi expresii si toti erau inspaimantati. Un fulger ce despartira doua siluete ii fusese dat sa vada cand intoarse privirea. Ce vazuse il socase atat de tare incat s-a trezit si el in picioare langa restu, Adita era lungit pe jos, suferise o lovitura de umar din pricina lui Lica. Era intuneric, nu se mai vedea nimic, se formasera doua grupuri in fata erau Ghinda care il tinea pe Adita de brat, Negot si Cioc care nu mai inceta sa tipe, in cel de al doi lea erau 2 fete, care venisera cu Honda si Smin. Lica se afla intre cele doua grupuri si incerca sa ii linisteasca pe toti, Mosu al doilea var al lui Lica era turbat si alerga nebuneste printre toti si injura intruna.
-Stati linistiti!, nu va despartiti!, haideti usor spre masini, repeta Lica si el se chinuia sa inteleaga ceia ce a vazut, trebuia sa fie o explicatie, dar nu reusea sa isi raspunda la intrebari, vazuse doua mirese se se tineau de mana si un fulger intre ele. S-a fie oare un grup de nebuni, vor sa ne sperie sau cine stie ce vor sa faca cu noi, s-a fie oare duhuri rele, daca e asa suntem ca si morti gandea el.
Auzeau rasul subtire si infiorator al mireselor, cand fulgera le puteau vedea cum veneau spre ei, se apropiau din ce in ce mai mult, parca ei ar fi stat in loc si miresele ar pluti spre ei, fulgera des si cand se intampla puteai vedea destul de clar ceia ce nu puteai credea dar erau chiar in fata lor dansau si din clipa-n clipa se lasau usor in jos parca ar plange. Tot felul de rasete mai colorate mai inspaimantatoare mai subtiri si mai groase si plansete de asemenea era ceva ce te lasa fara respiratie.
Acum ei vedeau decat o mireasa cum se apropoa, intr-un dans infiorator, la un moment dat Lica da cu ochi de ea, era numai la cativa pasi se aratara in fata lui, Lica scoase un strigat ingrozit, arunca cu semintele cei ramase in mana inclestata, o vede cum lasa capul in jos si apoi o pierde din ochi, caci nu era de stat, intr-o clipa era lipit de restul grupului si tremura, acum era convins erau fantome era ingrozit. Adita gandea ca nici nu ar mai trebui sa mai mergem spre masini, auzind de la Ghinda ca oricum unde ne-am duce ele o sa ne apara in fata si daca le vom privi, vom inebuni, vom muri. Nici nu ajunge bine Lica langa grup, caci il vede pe Mosu cum o sbugheste spre fantome strigand.
- O omor... sau ma omoara, ii dau cu ceva in cap! si se facu nevazut. Atunci Lica fuge dupa el, era putin dezorientat tocmai din pricina intalniri cu famtoma de mai devreme, dar cei vazura ochi il facu sa impietreasca, nu era mosu, era o mireasa ce statea in genunchi, avea capul lasat intr-o parte si peivirea tintita in ochi lui. Lica simtea cum se scurge viata din el ramasese nemiscat si aproape ca nici nu mai respira, totul era luminat parca cineva ar fi pus un bec imens deasupra lor. Dupa cateva secunde toti se gaseau langa Lica, toti erau la fel de ingroziti si de nepunticiosi. Erau uimiti de ce vedeau, isi vedeau moartea, ce era de o frumusete neimaginata toti erau muti, Adita a rupt tacerea zicand pe un ton plin de uimire.
- Zici ca-i papusa, intradevar ziceai ca este o papusa cu care nimeni nu ar fi vrut sa se joace in inprejurarile date.
De undeva din spate tasneste si cea de a doua mireasa, care cu orice intentie o fi tasnit nu a reusit sa sperie pe nimeni, toti erau in asa o transa incat nici nu au mai reactionat la cea din urma. Tot Adita fu cel care ii desmetici pe toti cand spuse de data asta pe un ton mai vioi.
-Mireaso ia s-a vad ai sani, caci in acea rochie de mireasa era inbracat un barbat, era Next, plin de entuziasm si se prapadea de ras cand le-a vazut fetele, el a stat mai retras ca sa nu il observam si a vazut filmul de groaza pe deantregu.
Cat cei din masina care a demarat in forta mai devreme pot spune ca au ramas marcati pe vita, caci ei erau la ora aceia in padure cu alte scopuri decat ale noastre. Erau doi baieti si o fata si ei au vazut primi fantomele.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!