poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2850 .



Peisaj rustic
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [floaredenumauita ]

2009-07-12  |     | 



Intinzandu-si spinarea prafuita in soarele arzator, ca o soparla ce-si usuca lenesa pielea umectata, drumul de tara , aici ingustat, aici dand frau liber vointei, incorsetat dintr-o parte si alta de strasnici strajeri, pare incendiat sub incandescenta stralucitorului corp ceresc.Razbatand pana in varful dealului, dupa atatea urcusuri si coborasuri anevoioase, proiectate in departare ca unduirile ademenitoare ale dunelor de aur sahariene , forme viclene ale unui trup maiestuos sculptat de mana mesterului virtuoz, valuri inspumate ale unei mari tulburi de furia albastra, mirat si el de atata libertate se opreste locului uimit.Un Hristos indurerat si suferind, privind cu mila printre stropii fierbinti de sange sfant , ce se preling pe fruntea trandafirie se roaga-rugaciune sacra- pentru toti cei pierduti.Temator plin de piosenie de licarul timid al adevarului ce rascoleste pana si sufletul insetat de credinta al paganului , drumul se bifurca in doua.Doua randuri de case desfasurate liniar, tintuiesc de o parte si de alta acelasi drum prafuit, spunandu-si o data si inca o data mica lor poveste, al carei izvor simplu dar intelept e mentalitatea acestor oameni ai pamantului.Legi rigide, aparute odata cu batranul pamant , legi de viata si de moarte , legi inviolabile a caror suprema sanctiune este denigrarea , dicteaza sever bunul decurs al traiului.Case micute, supuse, aflate sub stapanirea aceleiasi puteri de necontestat a moralitatii, sub acelasi semn zodiacal, parand in orice clipa gata sa se prabuseasca, cu fruntea indreptata spre pamant, pline de modestie fac loc repede unor case patratoase , inaltandu-se sfidator si fara scrupule spre albastrimea infinita.Imediat, alaturate, tagaduind tematoare nelinistea ce le macina, nelinistea de afi supuse sau de a supune, isi fac loc acoperisuri tuguiate, viu colorate.Iar in spatele acestui ,,decor" rustic desprins parca din atemporalitate viata intreaga pulseaza prin reteaua stransa de nervuri, cu batai mici la intervale regulate, ca si cum in spatele unei cortine trasa , mici tremuraturi ale acesteia, unduiri matasasoase de catifea descriu nelinistea actorilor pregatiti sa intre in scena si sa-si spuna rolul, imediat ce locurile privitorilor vor fi ocupate.Parte integranta, biserica , ca un regizor ascuns in spatele acestui intreg spectacol, priveste , cu un cap de-asupra tuturor celorlalte case, acest spectacol viu, cu aceeasi dragoste a creatorului pentru propria creatie.Iar crucea sa din varful clopotnitei, ce se poate zari inca de la intrarea in acest sat, mic nucleu conservator de traditii, se inalta invingatoare spre cer amintind tuturor scopul crearii lor , cuprinzand atoateputernica vasta intindere.Un nesfarsit cuprins de lumina slabita a astrului ceresc ce se ascunde , acum, incetul cu incetul dupa o mica padurice, insangerand panza picturii realiste, se desfasoara privirii si o liniste suprafireasca , uimirea ce se citeste in ochii paganului asistand la minune se aseaza in sufletele tuturor, pecetluind buzele si ochii de dulceata amurgului.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!