poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 808 .



Stufstock 3
personale [ ]
Fenomenul care te elibereaza ...

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Jaymz ]

2005-11-16  |     | 



Intr'adevar Stufstock a fost la puterea a treia in acest an, s'au trecut granitele si am avut invitati din strainatate, anul acesta Rusia, Germania, Ungaria, Franta, s'au alaturat actiunii "salvati Vama Veche" ... ne apropiem in sfarsit de imaginea unui festival adevarat, unul ce va intra in istorie. Propun pentru anii viitori, daca se va mai organiza Stufstock, programarea acestuia mai spre mijlocul verii pentru a nu ne confrunta cu vremea de afara ... si as mai propune extinderea acestuia la macar trei zile pentru ca sa poata fi incluse mai multe formatii in program. Trupele din strainatate sunt binevenite in miscarea "Salvati Vama Veche" pentru ca lor, va vine sa credeti sau nu, chiar le pasa, poate mai mult decat ne pasa noua si vama este totusi a noastra, think about that for a moment.
As vrea sa vad pe scena din Vama Veche in urmatorii ani desi stiu ca este imposibil, Metallica, Deftones, Therion, Ozzy ... cine stie, poate organizatorii vor lua in seama si trupele cu adevarat mari, ar fi o investitie mare dar o data pe an meritam si noi, publicul roman. Totusi, admit ca aducerea unor asa titulaturi in vama va reprezenta un risc major in securitatea celor ce vor merge la concert, in general ies batai foarte mari din lucruri minore si la concertele cu trupe romanesti, ce sa mai spun la trupe din afara, asta e, noi romanii nu stim sa ne comportam.

Cu toate astea, as vrea sa vad un setlist de felul urmator: koRn, Deftones, Sublime, Greenday, Blink 182, Sum 41, Avril Lavigne, Papa Roach, Limp Bizkit, Coldplay, Foo Fighters, Pantera (guys, puteti continua si fara Dimebag .. R.I.P.) Ozzy Osbourne, Metallica, Megadeth, Nightwish, Hammerfall, Six Feet Under, Tiamat, Therion ... si lista poate continua.

Le doresc si celor care au organizat concertul din Underworld de dupa festival, sa aiba initiativa asta si anul viitor si sa transforme totul intr`un AfterFest Fest, sa avem asa ... Stufstock Scena A numai cu metale, apoi scena B cu blues, folk, jazz sau hard rock si un mini festival in Underworld numai cu muzica alternative ... dar asta e doar o idee.

Trebuie sa recunosc un lucru, am fost in vama exclusiv pentru muzica, nu pentru "salvati vama veche", dar luand'o altfel si privind din alt unghi ... artistii au venit pentru public nu pentru ca i'ar interesa de vama. Chiar Mihnea de la Luna Amara a spus ca Vama Veche este deja moarta si daca vrem sa mai salvam ceva sa salvam Rosia Montana. Trecand peste asta, Implant Pentru Refuz au fost intr'adevar tari, le apreciez muzica foarte mult si live suna mult mai bine decat imi puteam imagina, plus ca s'a auzit foarte tare ceea ce e bine ... Vita De Vie a dezamagit prin prestatie dar la ei muzica a ajuns oricum pe locul secundar, primul loc fiind ocupat de eternul pogo la care era sa mor, E.M.I.L. nu voi intelege niciodata ce cauta la Stufstock, ei sunt chiar comerciali indiferent de mesajul pe care incearca sa'l transmita, ska punk'ul a devenit ceva comercial si parca stufstock'ul era exact impotriva comercialismului ... Kumm mi'au placut ca intotdeauna, muzica lor este de'a dreptul geniala ... Zdob Si Zdub ... eh, inclin sa cred ca se putea si fara ei, Zob nu mai spun, nu pot sa'i suport pe oamenii astia, nu am nimic personal cu ei dar muzica lor e sub orice critica ... rusii de la Ens Cognitans au fost dupa umila mea parere foarte tari ... metal extrem, pot spune ca sunt fan deja ... O.C.S. au fost destul de buni dar se putea si fara ei ... prestatia lor nu a fost destul de convingatoare, oricum ... respect lor si muzicii lor, Evo mi'au placut foarte mult, chiar am simtit ca au ceva de spus, copiii de la Dance Trauma n'am inteles ce au cautat la stufstock, oamenii au chitari B.C. Rich, chitari facute de metalheaderi pentru alti metalheaderi si ei canta ska, lipsa de respect fata de instrumentul ales ... in cea de'a doua seara de stufstock, Icory mi'au placut mult, o trupa care promite mult in muzica ... Taine au fost super, Blazzaj sunt geniali ca intotdeauna, sper sa'i mai vad in concert ca mi'a facut placere sa'i ascult cantand, cat despre trupa Vama Veche, imi pare rau sa o spun dar nu mai are ce cauta in vama, sincer, desi imi place cum canta si la bis cand am ascultat "Hotel Cismigiu" mi'a venit sa plang (in ciuda versurilor, piesa are o insemnatate puternica pentru mine) ,totusi atitudinea lui Chirila nu este una de vamaiot ... nu mai spun mai multe ... pentru cei ce l'au vazut la TV nu a fost foarte evident, dar pentru noi cei de acolo a fost mai mult decat evident, mai intai a intarziat apropae jumatate de ora dupa care a cantat cam in scarba ... dar ma rog, trecand peste, Luna Amara desi au spus ca au venit pentru public, sa recunoastem ca si noi, publicul am fost pentru muzica ... chiar ii apreciez, se pregatesc mult si muncesc din greu ... transmit un mesaj puternic despre vremurile in care traim si ma bucur ca am avut ocazia sa ii vad la stufstock, Urma ... canta intr'adevar frumos, desi ploua deja cand cantau ei nu am putut sa plec de acolo ... m'a udat ploaia si am racit puternic dar muzica lor m'a facut sa nu'mi pese, sunt tari oamenii si sper sa'i mai vad si pe ei in concerte, chiar merita ... Kampec Dolores, sper sa nu mai am ghinionul sa vad sau sa aud asa ceva in vreodata ... melodiile lor cu inspiratie din folclor sunau prea mult a lautareasca si nu cred ca agreez asa ceva la un festival de genul stufstock, parerea mea ... Point Blank, eh ... un fel de Deftones dar slab calitativ ... muzica plictisitoare, Altar ... momentul cel mai important pentru mine ... pentru asta am venit si asta mi s'a dat, au fost foarte tari, i'as mai vedea cat de des posibil ... au inceput cu piesa "Stop The Silence" melodie care pe album nu mi'a placut in mod deosebit dar in varianta live a reusit Andy sa'i confere un anume feeling caci a devenit una din piesele mele preferate acum ... totusi, se simte lipsa lui Nimrod la chitara, piesele nu mai au acelasi sound ... Nociv, trupa destul de buna ... nu tin neaparat sa'i mai vad vreodata sau sa'i ascult, dar s'au potrivit la stufstock si au creat atmosfera placuta desi era ora 5 si ceva dimineata, ultuima trupa ce aurcat pe scena in dimineata zilei de 21 August au fost Buricul Pamantului, n'as fi crezut ca spun asta dar suna bine si se pricep oamenii sa faca muzica, versurile ii trag mult in jos totusi si n'am avut rabdare sa'i ascult pana la sfarsit. Cam atat pot spune legat de scena A.

La scena B in prima seara am vrut neaparat sa o ascult pe Ada Milea care a fost la inaltimea asteptarilor iar in a doua seara i'am vazut pe baietii de la Fara Zahar care cred ca sunt pe bune "the most boring band ever" ... nici un pic de atmosfera, nici un pic de feeling plus ca au cantat si o manea ...

Nu am mai ramas si la concertul din Underworld de dupa Stufstock desi vroiam neaparat sa vad concertul trupelor Crize si Sedativ care chiar canta destul de bine. Nu am mai rezistat totusi sa raman, m'a ajuns si pe mine oboseala asa ca am luat'o incetisor spre casa.
A fost o experienta placuta din multe puncte de vedere, am vazut Altar live ceea ce a fost un vis implinit pentru mine si nimeni nu'mi va putea lua vreodata asta.
M'a dezgustat atitudinea unora din public care au venit numai pentru pogo ... daca ii intrebai cine canta acum raspundeau ca nu stiu si nici nu'i intereseaza, m'a dezgustat numarul mare de manelisti care au venit in vama, m'au stresat punkerii care luau cate un om la intamplare si'l intrebau daca e metalist ... m`a enevat unu care a stat langa mine si cand au urcat baietii de la Icory pe scena si au spus "buna seara suntem trupa Icory" ... omul a dat replica "sunteti o ****" ... domnu` .. cum a zis si Andy Ghost ... putin respect pentru cei care chiar fac ceva in tara asta.

Muzica din cluburi a fost total nepotrivita pentru stufstock, dar n'ai ce'i face ... imi pare rau pentru oamenii care duminica dimineata s'au trezit cu apa in corturi sau mai rau, fara cort. Haideti sa recunoastem acum in ceasul cel din urma ... desi afirmam cu tarie ca nu vrem betoane in vama, ne'am dori majoritatea o casuta acolo, ne'ar scuti de campat pe plaja cu un cort care ofera orice numai siguranta nu ... cam atat de la Stufstock 3, o experienta placuta dar care ma bucur ca are loc o singura data pe an. As fi vrut ca prestatia baietilor de la Altar sa fi fost un pic mai lunga, puteau sa taie de pe lista Kampec Dolores care au cantat exagerat de mult si sa dea acel spatiu lui Andy si trupei sale.
Regret faptul ca am fost singur la stufstock, exista o anumita persoana care mi'as fi dorit sa fie acolo cu mine, in special cand au cantat Vama Veche ... dar n'a fost sa fie, regret mai multe lucruri de fapt dar asta este o cu totul alta poveste.

Am simtit lipsa unor nume mari in muzica romaneasca, Iris, Cargo, Trooper dar asta e ... organizatorii de la Stufstock au dezamagit pe multi axandu'se pe partea comerciala a rockaielii mioritice ( m'am exprimat chiar urat aici ) desi conform spuselor lor exact impotriva comercialismului lupta ... tind sa'i dau dreptate partial lui Mihnea "Vama Veche is dead" dar numai pentru ca cei ce vor sa o salveze nu pun suflet in asta, fratilor ... putem salva vama, dar numai noi putem face asta ... nu Stufstockul, nu Televiziunea Romana ... ei privesc problema din unghi gresit si din start se intreaba cat au de castigat de aici. Dar asta este Romania zilelor noastre, societatea in care traim si in care incercam sa ne integram, vama este a noastra si numai impreuna o putem salva ... spuneti NU la tot ceea ce este prea comercial, spuneti NU trupelor care au iesit de mult din Underground si se cred superioare colegilor lor care chiar muncesc sa faca muzica buna si placuta. Si in final spuneti un NU hotarat celui care este proprietar peste terenul unde a fost amplasata scena A si care abia asteapta sa ne caram noi ca sa inceapa sa'si faca o casuta cu "doar" 2 sau 3 etaje ... asta este realitatea ... vama a fost vanduta, prin acest festival incercam sa apelam la umanitatea celor ce detin terenurile si sa ne lase si ultimul sanctuar pe care il mai avem.

Duminica dimineata la final de stufstock, in drum spre casa am intrebat diverse persoane ce impresie le'a facut festivalul, care a fost atmosfera ... si a fost la unanimitate ... a fost placut dar a fost in acelasi timp un esec, formatia Vama Veche nu are ce cauta in vama iar cei de la Luna Amara ar fi fost mai bine daca nu'si exprimau parerea chiar asa de liber. Parerea mea ... repect pentru Mihnea ca a putut sa spuna ce gandeste fara sa'i pese de urmari ... da dovada de curaj si de personalitate. Parerea unei singure persoane m'a pus pe ganduri puternic referitor la toata miscarea Stufstock, dar din anumite motive nu voi scrie aici ... tin doar sa'i spun pe aceasta cale ca are dreptate.

In final, nu cred ca am salvat mare lucru cu Stufstock'ul ...

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!