poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 606 .



Curriculum vitae 2
proză [ ]
neliniste

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [ruslan moscalu ]

2007-03-01  |     | 



Curriculum vitae 2


Geamul aștepta sensibilitatea unei apropieri. Mihai pitit între cordoanele crizantemelor albe, număra pașii ce sunau nehotărâți în arterele inimii sale. Seara născu pe boltă primii prunci ai luminii, - stelele către care Mihai îndreptându-și privirea întrebă: „oare care o fi ea?” Rupse o floare, ridicându-se în picioare își privi cu atenție mânele care mai erau pătate încă de sânge. „Stelele, au visele lor, rostul strălucirii nu li-e doar lumina cea de azi, ci și cea de ieri, închisă aici în sufletul meu. O, cât aș dori să-mi găsesc liniștea, să evadez pe o insulă pustie și să rămân acolo tot restul vieții. Iată, de aș fi un pește, mi-aș aduce visul la îndeplinire, astfel însă sunt născut pentru a muri. Suferința mea e un munte, bucuria mea, - e o floare. Atât de mult am iubit, încât lipsa fiecărei petale din ea, mă doare...
„Dincolo de tine e clipa, nu uita că iești dator cu o viață în fața naturii dezlănțuite. Mulțumește-te că ai renunțat la ceea ce urma să ți se întâmple, dacă acționai împotriva voinței celui de sus, astfel ai reușit să ajungi până aici. Să nu privești niciodată în spatele tău, deoarece cel care te va omorî, nu va face asta. Bucură-te de aceste sfaturi și fii lucid, deoarece ai redevenit om. Încearcă să-ți tai trecutul din memorie, el nu te poate ajuta, adaugă prezentului întreaga ta viață...”
- Cine iești tu și de ce îmi vorbești? Nu știu dacă alții m-au înțeles, dar însu-mi nu mă pot înțelege, de ce au crezut atunci că am dreptate, când eu de fapt nu o aveam, aveam în schimb o floare. „Eu sunt propria ta conștiință. Nimeni nu este rege în regatul său, nici tu nu poți să fii. Gândește-te la viața zecilor de mii, fiecare dintre ar avea dreptul să fie astăzi în locul tău, însă tu iești cel favorizat.”
- De ce mă crezi pe mine cel chemat, au nu sunt eu azi cel sărac și lipsit de prieteni?”Te refer desigur că iești sărac spiritual. Nimeni după ce cade nu se ridică decât doar după ce se umilește, stând în genunchi în fața sufletului său. Ascultă ce am să-ți zic, întoarce-te în țara ta natală. Acolo ai să îți găsești visele de altădată. Să nu povestești nimic însă din ceea ce ți sa întîmplat. Nu uita că ai jurat pe cartea sfântă a lui Alah. Ca fiecare dintre noi iești și tu înlănțuit de un jurământ. Asta înseamnă că tu nu ai permisiunea să greșești. Ca fiecare dintre pământeni iești fericit că cineva se interesează de tine. Nimeni nu poate fi singur, avem trebuință de cineva să ne fie aproape; pentru tine aceasta este moartea, nu te speria, renunță la propriile orgolii și o vei învinge.”

Ruslan MOSCALU


.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!