poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2438 .



Nuiaua lui Moș Nicolae!
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [MARCOPT ]

2008-12-06  |     | 



Nuiaua lui Moș Nicolae!

Uite, se lasă seara și mă pregătesc să te aștept, Moșule, ca-n vremea copilăriei.
Mi-am lustruit pantofii, parcă aducându-mi aminte de cum mă îndemna mama să-mi pregătesc ghetuțele, iar dimineața găseam botinele pline de minunății: bomboane, ciocolată, acadele, portocale și câte și mai câte!
Îmi râdeau ochii, îmi strălucea privirea, iar mama alături, lânga mine, îmi spunea:
- Vezi, dacă ai fost cuminte și ți-ai făcut bocancii, Moș Nicolae a trecut pe aici și ți-a lăsat cadouri!
Și era iarnă, geroasă și plină de zăpadă albă și abia așteptam să mă dau cu sania, cu ghetele făcute!
Mă invățase mama să îmi ung mereu ghetele cu seu de oaie, sau de capră!
Ehe, tehnică serioasă, trebuia să le țin ușor la plita încinsă, unse cu seu și mereu rotite până intra seul în piele și toată iarna mă zbenguiam prin toate bălțile înghețate sau mai puțin înghețate și nu-mi intra apa in ele.
Mai găseam lângă ghetuțe, câte-o nuielușă, semăna cu crengile vișinului nostru din curte, dar mama îmi spunea că Moș Nicolae a adus-o să-mi amintesc să fiu cuminte, că apoi se “lasă” nuiaua peste fundulețul meu!
Crescusem ceva și pe la 9 sau 10 ani, deja mă “șmecherisem” și-n seara de Moș Nicolae, mă tot silea mama să termin cu ghetele, că nu mai vine Moșu’.
“Căscam” de mama focului și mă trimite mama la culcare să nu cad cu nasu-n plita încinsă. “Adorm” imediat și sforăiam de se “cutremura” casa.
O văd pe mama că pune dintr-o pungă ceva în ghetele frumos așezate pe geamul din hol și iese in curte. Sar din pat și mă duc să văd “minunea”: erau pline cu bunătăți.
Încep să ronțăi bomboanele, când apare mama în ușă, cu nuiaua de la vișin.
- Mamă, uite că a venit Moș Nicolae și ne pufnește râsul pe amândoi...

Gata, mi-am făcut pantofii și-i pun la geam, scot din pungă After Shave-ul și spuma de ras, de la Moșu’(!),..câteva bomboane și mi le pun in pantofi, mă uit spre ușă și mi se umezesc ochii de lacrimi, într-o încercare de a vedea că apare mama cu nuiaua ruptă de la vișinul din curte...
Te-ai dus copilărie!

București 05.12.2008

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!