poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1698 .



Necazuri
proză [ ]
Un nou stil literar, nemaivazut!Cel putin de mine

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Teodor Stanc ]

2005-11-19  |     | 



Asadar am fost dat afara.Dupa toate cate am facut asta merit!Sa fiu dat afara si, practic, sa raman pe drumuri.Sa fiu dat afara dupa atata timp petrecut doar in interes de servici fara prea mari satisfactii materiale si profesionale, sa fiu dat afara de omul pe care l-am ajutat sa ajunga seful meu dupa ce la angajare mi-era subaltern, sa fiu dat afara de un om mult sub nivelul meu de pregatire profesionala, sa fiu dat afara de omul cu care am incercat sa aduc aceasta firma acolo unde este ea acum fara ca el sa aiba vreun aport important, sa fiu dat afara afara ca ultimul om de pe aceasta planeta!Asta merit.Eu am o vorba si de data asta se potriveste perfect situatiei: daca asta merit, asta primesc.Binenteles ca e invers cu ceea ce mi s-a intamplat mie.Asadar ce mai ramane de facut?Din tot ce am avut am ramas cu o masina si o casa la tara.Ce voi face in continoare?O sa-mi gasesc eu altceva fiindca sunt profesionist si nu o sa mor daca sunt dat afara de la servici fie chiar intr-un mod care nu ma onoreaza dar ma intristeaza fiindca numai eu stiu cat m-am zbatut ca in aceasta firma totul sa fie bine.Trebuie sa trec peste acest moment si sa privesc inainte la viitor fara sa ma marcheze prea tare acest minor eveniment.
Dar ce minor?Dupa 6 ani petrecuti aici nu pot sterge totul cu buretele si sa ma prefac ca totul s-a terminat.Sunt, trebuie sa recunosc marcat de situatie si foarte dezamagit ca nu o sa mai lucrez acolo.Dar cum timpul le rezolva pe toate, asa o sa rezolve si aceasta problema a mea.O sa ma implic mai putin alta data in treburile interne ale firmei si nu o sa mai pun atata suflet in munca mea, chiar daca asta inseamna sa nu mai am rezultatele de pana acum.
Unde oi fi lasat eu masina aia ca nu o mai vad prin parcare?!?Parca o lasasem langa o dacie verde dar nu mai vad nici dacia nici masina mea.Si cand imi amintesc si cu masina asta prin cate am trecut...Dar de ce sa plang?Doar e a mea in totalitate si va fii in continoare pana o sa strang destui bani sa-mi iau alta poate mai frumoasa, poate mai buna...Oricum ca asta nu o sa mai gasesc eu masina dar asta nu a fost nici prima si nici ultima masina pe care am cumparat-o!Doamne ce placut surprins a fost Dorin cand a vazut-o in prima zi de lucru cand m-am afisat cu ea acolo!Poate nu foarte placut, ca a existat si un pic de invidie cu toate ca el avea doua masini dintre care BMW-ul era cu mult mai tare ca a mea, dar faptul ca si eu aveam o masina dupa care multi intorceau privirile si era dintr-o clasa mult mai confortabila ca a lui nu i-a convenit in totalitate!Chiar daca a zambit stramb la inceput, dupa o perioada si-a schimbat parerea si despre mine, care credea ca o sa fiu la fel de fitos ca si el la volan, si despre masina pe care la inceput o desconsidera, gasindu-i multe puncte slabe in comparatie cu "extraordinara" lui masina.
Mai ales in ziua in care el a facut primul lui accident cu masina si eu am fost sa-l iau de la spital si sa-l duc acasa, aceea fiind prima zi cand el a mers cu mine in masina, nu neaparat in masina cea nou ci de cand aveam permis, asta insemnand vreo 10 ani, zi in care a incetat cu intrebarile de genul: "a ta are nu stiu ce?" sau "a ta face nu stiu cum?" sau "a ta fuge cu nu stiu cat la ora?" si a inceput sa realizeze si el de ce este asa de renumita aceasta marca de masini.Practic cred ca nu prea a fost atat de incantat de masina pe care mi-o cumparasem deoarece el ma sfatuise sa-mi iau tot BMW, chiar daca nu ca al lui din ultima generatie, eu alegand in schimb marca concurenta adica Mercedes.Dar cu timpul si-a data seama ca a gresit si ca tot mai bun este Mercedesul cu toate ca era un pic mai ieftin si din alta clasa mai mica.
Uite si bijuteria mea cea neagra, masinuta mea cea frumoasa, care saraca niciodata nu m-a dezamagit si nu m-a lasat la greu atunci cand am avut nevoie.Ca a mai fost si ea de vreo doua ori prin service asta nu se pune fiindca daca nu s-ar fi stricat ar fi insemnat ca am stat cu ea in garaj ceea ce nu prea s-a intamplat.Ma duceam cu ea pana si la paine care era la nici 5 minute de mers pe jos, fapt care atragea invidia si nemultumirea multor vecini care nu aveau altceva de facut decat sa comenteze unde si pe ce distanta ma plimbam eu cu masina.De parca as fi primit-o de la ei cadou!Eeeee!Acum or sa-mi lipseasca invidia lor!Tocmai asta e un lucru pe care nu l-am inteles la Dorin!De ce nu m-a mai lasat sa stau acolo pentru o perioada, eu stiu, o luna, doua, pana eventual imi gaseam un alt servici si o alta locuinta cu chirie in oras!Probabil nu mai vroia sa ma vada pe acolo sau poate crede ca mutandu-ma la tara o perioada o sa scape de mine definitiv din oras!N-o sa aiba el satisfactia aceasta, cel putin nu cat o sa mai traiesc si am eu o presimtire ca mai am ani multi de adaugat la varsta.
Cam gol rezervorul.Trebuie sa ma duc sa bag benzina si apoi mai ma plimb putin prin oras sa iau pulsul cum se zice dupa care ma duc la Paulesti sa incalzesc casa ca sa nu-mi fie frig la noapte.Si de luni am eu hac de cojocul tau Dorine tata.Si sa vedem atunci cine e mai tare si mai important in orasul asta.Auzi ce-a putut sa-mi spuna ca i-a spus lui nu stiu cine ca nu e bine sa fie vazut in prezenta mea un om asa important ca el.pe buna deptate m-a bufnit rasul chiar daca stiam ca asta o sa-l enerveze la culme si cred ca asta l-a si facut sa-mi spuna sa ma mut din apartament.Si ma mut si gata.Nu e nici prima si nici ultima data cand ma mut asa ca nu vad ce mare dificultate o sa fie.Mai ales ca de acolo nu am de luat decat lucrurile strict personale si hainele.sunt curios totusi sa-l intreb: daca nu imi faceam casa asta la Paulesti ma lasa pur si simplu pe drum?Ma lasa sa dorm in gara mai ales ca nu a vrut sa-mi dea azi banii care mi se cuveneau de la ultima tranzactie?Unde dormeam eu pana luni?La prieteni?Pai care prieteni daca el imi era cel mai bun prieten?Dar lasa ca toate au timpul lor si va rasarii soarele si pe strada mea.
Adevarul e ca merge super masina asta!Nici nu stiu cata benzina sa bag!?!Daca nu-mi da asta banii luni, raman lefter, asa ca mai bine nu-i fac plinul ca si asa in week-end nu prea am unde sa ma duc si daca ma suna cineva sa ma invite la un gratar sau la munte ii spun ca nu ma simt bine si sa o lasam pe alta data.Oricum vreau sa fiu singur zilele astea sa-mi fac un plan de bataie in legatura cu ce am de facut in continuare.
Pe unde sa ma plimb eu mai ales acum ca a inceput si ploaia?Si ce ploaie!Ah si stergatorul asta din stanga nu prea merge!Ce o avea?Ma duc pana in centru o tura si apoi directia Paulesti ca vreau sa ma odihnesc.Cam mic traficul pentru ora asta!Dar avand in vedere ploaia e normal sa fie asa.Oricum nimic interesant asa ca mai bine intorc si ma duc acasa.Poate ma vede cineva ca intorc aici ca ma trezesc si cu vreo amenda.Ce liber e drumul.ma mir fiindca de obicei la ora asta era un trafic extraordinar de greu.Merg un pic mai repede sa prind si eu verde.Alta data statem la semaforul asta si de trei ori pana sa trec si acum nu e nimeni.Uite si pe doamna aia vrea sa treaca dar eu am verde.Nu o claxonez ca vede si ea.E si cu o fetita.Nu te face rosu ca sa trec si eu...Ahhh...Mai repede un pic!Doamna ai inebunit?Stai acolo ca am verde!Ah s-a facut galben si nu mai pot sa opresc asa ca trec!Doamna...Fetita...Trebuie sa pun frana ca le lovesc...Astea nu aud claxonul?...Ah nu tine frana bine ca e ud pe jos...Vin direct spre mine...AHHHH!Le-am lovit!...Of si cat sange pe parbriz...
Ce ma fac acum?Sa fug?Daca ma prinde apoi imi da o pedeapsa si mai mare!Dar poate nu le-am omorat si scap!Nu, mai bine plec si ma duc direct la Dorin sa-i spun totul!Trebuie sa ma ajute!Dar daca nu ma ajuta si ma da pe mana politiei?O patesc si mai rau asa.Mai bine cobor sa vad ce s-a intamplat.
Ah saraca fetita e intinsa pe jos si nu mai misca.Vad ca se apropie cineva.Aaa e doamna.Ea nu a patit nimic.Fetita o fi a dumneaei?Nu stiu ce sa fac!Vad ca e sange pe toata masina, pe parbriz, pe capota si acum se prelinge si pe jos.
-Ati patit ceva doamna?
-Criminaluleeeee!Mi-ai omorat fetitaaaaa!Te omor nenorocitule!
Saraca doamna e marcata rau de tot !Eu nu am vrut sa le lovesc dar daca nu a auzit claxonul.Doamna chiar vorbeste serios cand zice ca vrea sa ma omoare.
-Nu mai dati doamna!Va rog calmati-va...
-Ce sa ma calmez cand mi-ai omorat copilul, criminalule!
Incepe sa se stranga lume.Un trecator vorbeste la telefon.Cred ca a sunat la salvare.Daca ar venii mai repede cred ca are sanse sa scape.Oricum vad ca nu mai misca fetita dar nu se stie niciodata.Doamna inca ma mai loveste cu pumnii dar nu mai are putere.Cred ca si eu as fi reactionat la fel in locul dumneaei sa vad ca cineva mi-a omorat copilul.
-Cati ani are doamna fetita?
-Te omor criminalule!
Deja nu mai avea vlaga sa ma loveasca.Aud sirenele.O fi salvarea sau politia?Si cand ma gandesc ca pana aici mi-a fost!Ah ce ghinion!De ce sa mi se-ntample mie una ca asta?N-am avut un accident in 10 ani si acum omor un copil pe trecerea de pietoni!E impardonabil ce am facut!Si saraca mama e distrusa.Dupa ce m-am distrus pe mine am distrus si familia doamnei care nu avea nici o vina ca trecea regulamentar.Nu stiu ce sa mai fac.Practic mi-am distrus viata.Cat se ia pentru omor din imprudenta?10,15 ani?Nici nu stiu.Oricum sunt un om terminat de la varsta de 32 de ani.
Salvarea era.Poate reusesc sa salveze fetita si cu ocazia asta scap si eu.Mi-ar parea rau sa nu mai apuc sa ma razbun pe Dorin pentru ce mi-a facut astazi.Vreau sa-i arat ca sunt mai bun ca el si nu stiu daca dupa gratii am cum sa-i dovedesc.Mai bine il sun pe el sa-i povestesc ce s-a intamplat.Si asa pana vine politia nu am cum sa plec iar medicii se ocupa de fetita sa o salveze ca doar asta e meseria lor si pentru asta sunt platiti.Unde o fi telefonul?Cred ca l-am lasat in masina ca prin buzunare nu il gasesc.Uite ce rapizi sunt astia de la salvare.Au si pus-o pe targa pe fetita si o duc la spital.N-a murit!Vad ca are ochii deschisi si un medic incearca sa vorbeasca cu ea.Ma consider ca si scapat mai ales ca Dorin are multe relatii prin politie ca si el a scapat basma curata din vreo doua accidente in care era mai mult decat vinovat.Numai sa vrea sa ma ajute.Ma duc sa iau telefonul si-l sun.Nu am nimic de perdut!Numai de castigat.
-Prindeti-l ca vrea sa fugaaaa!Mi-a omorat fetita si acum fuge!Puneti mana pe el!
Ce au oamenii astia?Au innebunit?Cum sa fug de la locul accidentului?Dar de ce alerga toti spre mine?Ce au astia de ma lovesc in halul asta?
-Nu mai dati ca nu vreau sa fug!Nu mai dati...Nu mai dati...
Ah ce ma doare.Nu se mai opresc din lovituri?Nu se gandesc ca o sa aiba si ei probleme cu politia daca ii denunt?Si cu ce ura lovesc.Ma doare rau somacul!Astia dau si in cap si ma lovesc cu picioarele pe unde nimeresc.Ah spatele meu!Cred ca unul s-a asezat pe capul meu fiindca simt o durere mare acolo...
S-au oprit...Dar de ce ma ridica?Si ce au cu camasa mea de mi-o descheie?Ah mai mult au rupt-o.Miroase a spirt!Cineva imi da cu o carpa umeda la incheietura mainii.Nu pot deschide ochii.Sau ii am deschisi si nu mai vad?Daca m-a lovit unul mai tare in globul ocular si am ramas orb?Cineva ma inteapa cu un ac.Unde ma duc astia?M-au bagat intr-o masina!M-or duce la politie?Sau direct la puscarie?Dar stati ca fetita nu era moarta!Se aud sirenele!Cred ca sunt in salvare ca aud multe voci in preajma mea.M-au batut rau oamenii aia de am ajuns in salvare!Curios e ca nu ma doare nimic.Am carnea tare inseamna!Dar de ce nu pot deschide ochii?Cineva ma atinge cu ceva umed pe pleoape dreapta.Cred ca incearca sa mi-o deschida!Au, ma doare.Nu ma pot misca!Sunt paralizat?Nu mai simt nimic!Nici picioarele, nici mainile, nu-mi pot misca nici gatul.Ma ia somnul...Dar nu vreau sa adorm ca vreau sa aflu ce s-a intamplat...Sunt curios...
Ce tot trantesc astia usile astea pe aici?Ce-i galagia asta la mine in casa?Stai ca am fost dat afara de la servici!Nu mai stau acolo!Aaaa si am avut si accident de masina!Am fost batut...Sunt tot la spital cred!Inca nu pot deschide ochii!Ce oi fi patit?Am orbit?Se aud cutite si voci grave!Incerc sa misc piciorul!Nu pot!Mana...Nici atat!Dar de ce nu pot deschide ochii totusi?Cata galagie e aici!Astia nu stiu ca e totusi un spital si ca trebuie mentinuta linistea?Dar ce ce or vorbii atata despre medicamente?Cred ca sunt pentru mine!Dar de ce asa multe?O fi grav ce am eu?M-or fi batut asa rau?Dar ce puteam sa patesc?Si cate cutite se aud...Ce fac astia?Taie porcu?Ce glumet sunt!Am auzit ceva de "masa de operatie"!Pe cine or opera?Cred ca pe fetita aia saraca!Dar mai bine sa o opereze ca sa scape!Si odata cu ea si eu!Simt o durere mare!Ma doare rau de tot!Nici sa vorbesc nu mai pot!Cred ca isi dau seama astia ca ma doare ca vorbesc in continuare de niste medicamente!Aud un ticait des!Exact ca ala de citeste bataile inimii in sala de operatie!Sau nu neaparat!Am vazut aparate din acelea si in saloanele bolnavilor!O fi fetita?Daca moare?Trebuie sa ma ridic sa vad ce se intampla.Nu pot...Ce o fi cu mine?Aud ceva de genul: "si-a revenit".Inseamna ca e bine!Scapa!Dar ticaiturile alea sunt si mai rapide!Ah ce ma doare!Astia ii acorda toata atentia fetitei si de mine au uitat!Nu e corect!Ma doare rau de tot!Nu stiu ce se intampla cu mine!Parca sunt cateva persoane si in jurul meu ca prea sunt apropiate vocile!Dar de ce nu pot deschide ochii?Si de ce simt durerea asta?Parca ma doare din ce in ce mai rau!Dar daca e cineva langa mine inseamna ca durerea o sa-mi treaca!Ticaiturile au incetat!Dar e un ticait continuu acum!Cred ca a murit fetita!Dar ce-mi fac astia de ma ridica in halul asta?N-au mila de mine?Nu-si dau seama ca am o durere mare!Mi-e cald rau!N-or avea si astia aer conditionat?Iar ma ridica!Ma iau si astia la bataie?Probabil ca a murit fetita si au dat vina pe mine!Ticaitul ala continuu nu a incetat!Inseamna ca intr-adevar a murit fetita!Ce pacat!Sunt intr-adevar terminat acum!Am auzit!Ora decesului: "20:43"!Saraca fetita!S-au potolit vocile!Cred ca or sa vina la mine sa-mi ia si mie durerea!Ma doare rau de tot!M-au batut rau aia!Veniti si la mine ca nu mai pot de durere!Nu vin?Pe mine ma lasa sa ma doara din cauza ca a murit fetita!Ce doctori!Dar ma doare rau de tot!Nu mai pot de durere!Si ce frig s-a lasat!E frig rau...Or fi lasat usa deschisa?...Cu durerea mea cum ramane?...Daca nu-mi alinati durerea macar faceti cald ca nu mai pot de frig!...Nu ma pot misca...Dorin...Masina mea unde o fi?....Ma duc acasa...Ma doare...Mi-e frig...

EPILOG
-Cum s-a intamplat domnule doctor?
-Noi am fost la locul accidentului si am luat fetita!Era constienta, avea o mana luxata si o fractura la picior!Din cauza impactului cu masina s-a lovit la nas si i-a curs mult sange.i-am facut o perfuzie si acum e in afara oricarui pericol!
-Si cu...
-Domnul Dorin, dupa ce am ajuns la spital, la nici 20 de minute a aparul si domnul Robert batut mar!Oamenii de pe salvare deja ii facusera o anestezie totala si direct in sala de operatii l-am bagat!Avea hemoragie interna, ficatul era praf facut...Chiar daca inima rezista la operatie mult de trait oricum nu mai avea!
-Pai si cine l-a batut totusi?
-Din cate am inteles, se pare ca vroia sa fuga de la locul accidentului!Cred ca s-a speriat rau cand a vazut ca ducem fetita la spital si a avut un soc!Nu a mai stiut ce sa faca si a vrut sa fuga!
-Nu era genul...
-Oricum mama fetitei speriata ca fuge si ca ar putea sa scape de politie a inceput sa strige si oamenii care se aflau acolo l-au luat la bataie!Nu cred ca au vrut sa-l bata asa rau cat mai mult sa-l imobilizeze!El tot striga ca nu vroia sa fuga ci doar sa ia telefonul iar oamenii enervati au dat pana nu a mai miscat!...
-Intr-adevar asta vroia sa faca...Sa ia telefonul...Si sa ma sune!

SFARSIT

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!