poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1932 .



Tacere sub clar de luna
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [bobyzayo ]

2018-05-28  |     | 





În mahala e liniște.
Se aud uneori câinii cum latră
Iar luna îi veghează cu lumina-i de cer de mai.
Letargic, Venus se mișcă pe bolta înaltă
fălindu-se în fata celorlalte stele cu ardoarea sa luciferica.
E noaptea aceea în care spiritele mișună pe la răscruci de drumuri
Ori prin pustietate.
"-Hai, Mircea! "Se aude în depărtare.
E moș Stelu. A fost la stână. Aseară i s-au furat zece cornute.
"-Di,Mircea! Hai!"
La intersecție, când să intre în mahala se găsi cu mașina politiei.Tura de noapte.
"-Să trăiți, domnu comandant!"
"-Bună seara.Dar cine ești? Dă un pic pe dreapta."
Moș Stelu se conformă.
"-Să trăiți și buna seara !Stelu sunt."
"-A,Stelule. ..Cum e cu oile? Știi că am început ancheta.Avem și niște suspecți.
"-Domn șef, dacă reușiți să îi găsiți pe hoți Vă spun cu mâna pe inimă că merg la cea mai mare mănăstire și mă rog de sănătatea dumneavoastră. "
"-Stai liniștit, Stelule.Avem o pistă. Azi la târg la Puiesti s-au vândut zece oi neinmatriculate. Niște țigani de ăștia cu bișnița.Seful de post de acolo i-a luat la interogatoriu.Nu aveau nici un act.Mai mult,au fost și recalcitranți. Ei spun că au cumpărat oile de aici de la unul Stan."
"-Stan Ilie? "
"-Da"
"-Pai e vecinul meu la trei case. Mă mai ajuta la stână.
"-Veniți mâine la postul de politie să discutăm mai multe.O seara plăcută. "
"-Să trăiți! Bună seara."
Moș Stelu plecă acasă cu un pic de speranță că își va recupera oile. Dar nu putea înțelege cum chiar Stan Ilie să I le fi luat.

A doua zi dimineață moș Stelu se trezi, se bărbieri și se îmbracă frumos apoi plecă la secția de politie. Cum ieși pe poartă dădu nas în nas cu Ilie.
-Ce faci moșule?
Ilie avea vreo patruzeci de ani.In tinerețe făcuse școala de maiștri dar nu profesase niciodată. Acum trăia muncind cu ziua pe la vecini.
-Ce să fac,Ilie?...Supărat și eu pe una,pe alta...Mi-au dispărut niște oi. Știi ceva de asta?
-Nu știu nimic. Dar pot să mă interesez. Costică Nedelea poate să îmi spună mai multe. El află mai repede informațiile.
-Dar la Puiesti la târg ce căutai?Nu ai vândut tu acolo zece oi?
-Ce să caut eu la Puiesti? răspunse mirat Ilie.Hai bre moșule,de unde ai mai scos-o și pe asta? De doi ani lucrez la dumitale. Ți-am fost credincios și corect.Pot să merg cu matale și la poliție.
Pe figura lui Ilie se așeză o tristețe vizibilă.
-Acolo mă duc eu acuma.
-Hai că vin și eu. Să vezi și matale că nu am nici o implicare.
Amândoi porniră spre postul de poliție. Moș Stelu supărat iar Ilie părea că luase foc.

Orele opt ale dimineții. La postul de poliție o țigancă țipa cât putea de tare la un bătrân :
-Turnătorul naibii! N-ai avea parte de lumânare! Viermii să te mănânce!
Era Frosa Ababei. Se certa cu Costică Nedelea. Fiindcă Costică le dădea informații polițiștilor nu prea era agreat.Iar acum fiul cel mic al Frosei fusese chemat să dea declarații.
-Ce ai pățit,Froso?
Era agentul Bufnila. Deranjat de țipetele femeii ieși din secție să facă ordine.
-Vezi că dacă nu te liniștești iti dau amendă. O să faci muncă în sprijinul comunității de ai să te saturi!
-Hap to car, șefule! Dar lasă-mi băiatul în pace!Nu te lua după nebunul ăsta de Nedelea!Că e diliu!
-Diliu sau nu, se pare că are dreptate.Nea Stelu,haideti înăuntru. Hai și tu,Ilie !
Înăuntru un tânăr de vreo optaspe-douazeci de ani plângea. Era Cristi,fiul cel mic al Frosei.Agentul Bufnila arătă înspre el apoi se întoarse spre moș Stelu spunand:
-Ilie nu are nici o vină. Îl vezi? Delicvent de mic.
Ilie se uită spre moș Stelu și spuse:
-Bre, m-ai lăsat fără glas când neam găsit dimineață. Ți-am spus că Nedelea află și cunoaște multe.
-Dar pentru ce ai furat,Mariane?spuse Stelu către tânăr. Ce,n-aveai bani de păcanele, ai?!E mai bine acum să ți se facă dosar penal? Voi,tineretul din ziua de azi duceți țara asta de râpă!
-Iarta-ma, nene!M-am luat cu anturajul. Golanii m-au învățat.
-Fii atent! Îmi retrag plângerea. Dar o să muncești la mine 2 ani.Las' că te fac eu băiat cuminte.Te pun la muncă de Îți sar toate prostiile din cap.





.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!