poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2427 .



Nu avea gust de țigară
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [aelius ]

2014-04-16  |     | 



Ploua de la începutul anilor mei. Și aveam câțiva la dispoziție ca să pot înțelege toată lungimea unei singure căderi de apă. Ploaia nu are anotimpuri. Trecutul, prezentul, viitorul sunt doar noțiuni sensibile. Despre care nu ai îndemânarea necesară să le rostogolești prin minte. Nu se pot descrie pe o singură foaie de hârtie. Sunt prea multe imagini pentru a încerca să le scrii într-un singur cuvânt și prea multe cuvinte contagioase să le mai transformi în imagini.
Lumea nu avea forma asta la nașterea mamei mele. Era mult mai ascuțită decât acum. Avea sprâncenele arcuite. Avea oameni în pântec. Se nășteau, creșteau și mureau în șir indian. Unul după bătrânețea celuilalt. Cei aproape de capăt născoceau consecințe pentru cei care urmau la viață, iar constantele se prelungeau la nesfârșit. Anotimpurile se tăiau diferit de trupurile oamenilor. Ploaia era un altfel de sentiment pe atunci. Era intactă de fiecare dată când atingea suprafața trupurilor. Nu se mai rătăcea prin compartimente, printre umbrele pălăriilor care se pierdeau iremediabil în ieșiri. Nu avea gust de țigară. Doar idei imorale, din când în când. Dureri de cap rătăceau simplu pe toată durata apei. Oamenii se iubeau și se neiubeau în tot timpul lor. Pentru că în acele vremuri alegerile aparțineau, nu se impuneau din libertate.
Ploua de la începutul anilor mei. Și aveam atâtea la dispoziție, încât nu mai înțelegeam.
De ce multul?
De ce puținul?

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!