poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1152 .



Despre cel mai,,fenomenal\"sport din toate timpurile și,,eroii\"cel practică
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [assurbanipal ]

2011-02-26  |     | 




Mutu e un erou,să-i faceți statuie!
Azi citești, mâine citești, poimâine citești… te apucă pandaliile! Dumitru Dragomir

Sunt pesimist. Cred că putem învinge Olanda!
Nicolae Mitea

Decât multă minte,mai bine un dram de noroc! Proverb Popular

Să facem(înainte de-a face o statuie)o punte a timpului și prin absurd să ne imaginăm începuturile jocului cu,,balonul rotund”, nu în Anglia ci în preistorie, când primul om a dat cu piciorul într-o tigvă goală.Poate că atunci a avut loc primul meci de fotbal(sau cum i-o fi zis) între triburi adverse, poate că a ieșit cu bătaie după un fault mai tare, pornindu-se din această cauză și primul război, poate au avut și oamenii grotelor un Hagi al lor, răsplătit de mai marii tribului cu ofertele vremii,o fleică mai mare, ori o fată mai zdupeșă, poate că jucătorii delăsători erau pedepsiți de conducători în ton cu vremurile, dându-i hrană la animale, ambiționănd echipa să fugă mai repede,iar arbitrii bănuiți de furtișaguri erau trași în țeapă, ori scurtați la un capăt.Însă e doar imaginație, nici un arheolog nu a găsit vreo minge din piei de dinozaur,vreun fluier de arbitru din silex ori valiză din piatră.În realitate la noi fiecare etapă a fenomenului fotbal a avut avantajele ei,mai mici sau mai mari,de la o masă gratuită,la videocasetofoanele aduse de afară, astăzi e regula banului, a Merțanului, a aroganței, a tuturor facilităților secolului XXI, mâine cine știe de ce favoruri se vor putea bucura fotbaliștii.Sau poate că într-un viitor totalitar,distructiv și sângeros,sportivii se vor numi fotbaliatori și vor muri pe teren la propriu, poate că publicul, ca în vechea Romă, va dori un spectacol sângeros, nu va fi mulțumit cu un biet tecling, ori o alunecare la rupere, va dori să vadă și membre sfârtecate, iar echipa câștigătoare să fie desemnată cea care are cei mai mulți jucători în viață.Se pot compara și da exemple la nesfîrșit.Actualitatea nu-i atât de crudă,fotbaliștii nu sunt promovați pentru cruzimea lor,ei doar sugrumă cu nonșalanță limba română,dar asta nu-i o problemă.Pentru un fotbalist nu e greu să rămână în prim plan,dacă presa nu prea are ce scrie despre prestația lui din teren,cu un pumn în falca unui necunoscut se aprind reflectoarele.Partea întunecată a acestui sport atât de iubit, nu se vede foarte bine de afară, însă în unanimitate bănuim că la noi sportul în general, iar fotbalul în special, este bântuit de afaceri necurate, de minciună, de corupție, fapt ce întunecă frumusețea spectacolului urmarit de o mulțime de oameni și îți aduce un gust amar la finalul fiecărui meci, când te întrebi Hamletian, a fost, sau n-a fost blat?Păi dacă am bănuieli,atunci de ce să mai plătesc bilet să văd o parodie de meci,mai bine mă uit la televizor.Mă uit,dar la ce?,pe majoritatea canalelor de sport,trebuie să plătești în plus pentru vizionare.Plătesc,dar nu vreau să văd porcăriile transmise de vasalii unor,,voievozi,”încoronați de pupincuriști plătiți regește.Nu vreau să văd cum nici o televiziune nu are curajul să strige că regele e gol la mansardă,nu vreau să văd sfidarea,,muritorilor",încălcarea regulilor și legilor,declarații de mahala între conducătorii de cluburi, bătăi și ură între suporteri, ură întreținută de un iresponsabil ce se autoproclamă vlădică de oști, iar pe suporteri și fotbaliști, armata lui.Mulți spun că poporul român a uitat ce înseamnă mândria națională,că avem o societate bolnavă,fără principii sănătoase și cu o educație slabă.Cine-i de vină pentru calitatea noastră etică și morală,nemții,turcii,poate bulgarii?Nu,știu sigur că unul din vinovati este TELEVIZORUL.Jurnalismul de tip OTV face un mare deserviciu acestei nații,promovând oameni cu un caracter dubios.Acești proxeneți ce conduc televiziuni prostituate ,nu fac nimic constructiv,aruncă în eter doar circ,lăsând pâinea celorlalți vinovați, POLITICIENII. Aproape zilnic televiziunile postează titluri de genul,,poetul ratează din nou”,cum poți să înveți un copil despre Goga,că este ,,poetul pătimirii noastre”și nu,,mijlocașul pătimirii noastre”,atunci când ratează din cinci metri. Cu siguranță multe se pot schimba cu ajutorul televizorul,însă cu altă mentalitate și cu alte reguli.Cât despre declarațiile unor invidioși pe starea materială a fotbalistului român,eu unul am o teorie simplă,ești norocos în viață sau nu.Se spune că norocul și-l face fiecare cu mâna lui,însă ce șanse să ai în sportul de performanță,atunci când te naști pe tărâmul carpato-danubiano-pontic din părinți lipiți pământului.Cu siguranță mult mai mari decât un negru născut pe plaiuri somaleze,ce practică doar fuga unde vede cu ochii.O concluzie ironică dar pragmatică.Dacă doriți bunăstare pentru urmași, trimiteți-vă copiii la joacă,în speranța că geniul fotbalistic va ieși la iveală.Despre monumente și eroi numai de bine.

.  | index








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!