poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1271 .



Craciunul Drogatilor
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [viceversadream ]

2010-11-06  |     | 



E noapte,iarna si e frig..E o noapte asa de geroasa cun poate numai in Bucuresti poate fi. Plecam de undeva din centru.Mergem sa ne luam portia.Mincarea de zi si noapte.Ne este o foame crunta.Si frig.Un frig care nu vine neaparat din exterior..Il avem cu noi…in noi.Aratam ca dracu.Putinii trecatori care se mai intimpla sa fie pe strada la ora aia,si dau cu ochii de noi,traverseaza pe partea cealalta..De frica traverseaza..Aratam ca dracu..Suntem trei.Nu trei crai de la rasarit.Ci trei drogati.Ne tinem de brat ca sa nu alunecam.Si de frig ne tinem.In noi frig,afara frig.Mergem ghebosati,parca incercind sa ne ascundem.De noi sau de…nici noi nu stim de cine..E Craciunul.Prin geamurile apartamentelor se vad oameni stind la masa..Ciocnesc pahare si maninca.Porc maninca.Si sarmale.Beau vin rosu si halesc cozonac..Asta fac ei.Noi,mergem.Din cind in cind aruncam cite o privire spre festinul lor,scrisnim din dinti si mergem mai departe.Aproape alergam..Mergem si tacem.Nici unul n-avem nimic altceva in cap decit frica.Ne este o frica teribila ca nu vom gasi,sau ca nu vor vrea sa ne dea.Asta ne da peste cap.Ne distruge.De undeva dintr-un apartament se aud colinde.In noaptea asta Isus se naste..Noi,poate vom murii.Cui ii pasa?Noua?Nimanui!Mergem mai departe.Pe linga noi trece o duba de politie.Incetineste,se uita la noi si pleaca mai departe.Stiu unde ne ducem.Da la naiba, e Craciunul.Intersectia cu 13 sept. ne intimpina cu o haita de ciini maidanezi.Se uita la noi si pina si ei ne lasa in pace.De frica ne lasa in pace..Suntem mai rai ca ei.Fiare suntem.Ajungem in locul in care trebuie sa cumparam(e un fel de a zice pentru ca nici unul din noi nu are bani)marfa.Pe una din stradute,pline de jeg,sticle sparte si gunoaie,tiganii petrec.II doare-n cur.Sau poate ca nici acolo.Desi suntem casbeci(fara bani)speram sa ne dea.Mizam pe craciun.Si pe haine.O sa ne amanetam hainele.O geaca de piele si doua de fis.Trei geci pentru doua bile.Trei geci pentru a potolii animalele din noi.Fiecare din noi purtam cite un animal.Daca nu-l hranim…asta e alta poveste.Asa ceva nu concepem..In casa tiganilor,petrecere,lautari.Dupa cinci minute timp in care ne-em tot facut curaj,unul din noi intra.Iese cu toata liota de tigani burtosi.Si puradeii ies.Toti in par,afara.Nu ne dadeau marfa decit daca ii colindam.Pe ei nu-I colindase-ra nimeni.Trei drogati de la rasarit.Domn ,domn sa-nnaltam…Le cintam trei colinde injumatatite.Un copil,molfaia o bucata de carne.Avid,unul din noi se uita cun grasimea se prelinge pe mina lui.Frumos aluneca,gustos se prelinge.Copilului i se face mila de cel care privea si ii intinde bucata de carne.Atunci unul din tigani ii da peste mina.Carnea se rostogoleste pe jos si o infuleca un ciine.Un ciine pricajit,costeliv.Sa-I fie de bine.Drogatii nu maninca.Drogatii se drogheaza.In cele din urrma,dupa ce s-au saturat sa faca misto de noi,tiiganii ne lasa sa plecam.Binenteles ca fara haine.Craciun,craciun da nici chiar asa.E mai frig.Dar in citeva minute…Intram intr-o scara de bloc uitata deschisa..In zona aia scarile se inchid.Ca altfel…Altfel venim noi,drogatii.E destul de tirziu si doar in citeva apartamente se mai aud voci si galagie.Mergem la ultimul etaj.La casa liftului acolo unde nu urca aproape nimeni in afara de noi.Suntem foarte bine organizati.Unul sparge fiola cu apa distilata,altul rupe plicul cu sare de lamiie.Celalalt foarte atent,portioneaza marfa.O pune in fiola si o fierbe.Cu atentie o fierbe.Sa nu sparga fiola.Daca o face,suntem in stare sa-l omorin.Fiare suntem.Rind pe rind ne injectam unul pe altul.Pace.Liniste.Dumnezeu a murit.Dracu nu este.Tot.Tot ce-I rau si bun nu mai este.Nu mai este nimic.Suntem in cadere,plutire..Zburam.Alunecam.Alene,ca dupa un act sexual indracit,dumnezeiesc,ne aprindem tigarile.Toata afacerea asta a durat zece minute.Iesim.Afara?Primavara.Cald..In intersectie,datorita veseliei,ne apucam sa facem o hora.O hora a tristetii,a deznadejdii si a bucuriei.Singurii martori ai veseliei noastre sunt ciinii.Dar si ei se plictisesc sau li se face mila si pleaca.Pleaca sa caute un loc cald.O gaura de canal pe care sa doarma.Noi?Plecam si noi.Parca mergem la plaja..Sau la vreo petrecere.Dar nu.Noi mergem la produs.La furat mergem.Telefoane,genti,haine,furam tot.Ce furam, preschimbam in bani.Si banii in praf pe care il bagam in vena..Sa hranim animalul din noi.In doua=trei ore se trezeste.In trei ore intii se trezeste molatec,somnoros..Si zice>VREAU.daca nu-I dai….Neaparat ne trebuie masa de dimineata.Doza de la micu dejun.Asa ca plecam.Ne facem planuri.La furat,la cersit,la produs.Doar e Craciunul!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!