poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1207 .



B, fata si tataie
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [conea ]

2009-09-05  |     | 



B deschise ușa compartimentului , crispat și grăbit să scape de povara bagajelor . Își dorea locul de lângă geam cu fața spre direcția de mers, să deschidă geamul și să aprofundeze visarea. În compartiment nu erau decât două persoane: o fată și un tataie. Fata ascultă muzică la niște căști uriașe ce-i reliefează căpșorul gingaș și rotund. Bătrânelul mănâncă tacticos șuncă pe un ziar plasat cu îndemanare pe genunchi.

-Bună ziua! spuse B înviorat că nu trebuie să suporte chinul unu compartiment plin.

Bătrânelul clătină capul a răspuns, fata ținu ochii închiși și părea să nu-și fi dat seama de intrarea lui. B își lepadă nervos bagajele, căutând locul 46 ce era lângă ușă, cu spatele la direcția de mers. Oftă a pagubă și-și lăsă trupul masiv să pice pe banchetă la locu-i rezervat. Bătrânelul șocat de faptul că aproape scăpase o bucată de șuncă cu șorici gros pe jos, îi aruncă lui B o privire înciudată, iar bărbia lui răsucita din cauza lipsei dinților se încovoie și mai tare dându-i un aspect râzboinic.

Fata își dadu în sfârșit seama că în compartiment era un nou venit. Deschise ochii, ațintindu-i asupra lui B fără interes și plini de steluțe de plictiseala. B îi infruntă privirea vizibil încântat de ochii ei migdalați și plini de sclipiri ce-i păreau a fi misterioase, se întreba ce putea să gândească despre el în clipa asta, instinctiv își supse burta, îi ocoli privirea și abordă un aer absent. Poză așa un timp, simțindu-se din ce în ce mai neconfortabil.
Ea avea ochii inchiși, B îi remarcă sprincenele stufoase pentru o fata și totodată rotunjimea capului strâns de căștile acelea uriașe.

-Domnisoară, fiți amabilă, ce ascultați la aparatul dumneavoastră?
Întrebarea bătrânului sparse tăcerea compartimentului iar B se simți ca trezit din somn .
-Nu ascult nimic din ce a-ți putea dumneavoastră cunoaște, spuse ea în timp ce-și dădea căștile jos.

Fața îi era luminată de un zâmbet imaculat. Parcă se transfigurase, o șuviță îi atarna rebelă deasupra ochiului stâng, iar B îi admira frumusețea.

La fel de brusc precum începuse, dialogul celor doi se opri, lăsând tăcerea să inunde compartimentul. B vru iar să pozeze, renunță în ultima clipă iar stomacul lui scoase un sunet ciudat, grav. Roșu la față , sperând cu toata inima că nu a fost auzit, închise ochii rugând somnul să vină.

-Legitimațiile de călătorie vă rog !
B întinse biletul.
Îl primi înapoi.
‘’ La întoarcere îmi iau loc la cușetă’’ își zise.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!