poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1426 .



Grafo-clipuri 1-10
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [GeoSteph ]

2009-05-06  |     | 



Precuvântare

GRAFO-CLIPURILE reprezintă o specie literară abia născută. Sunt proze-flash, scurte sau foarte scurte, care surprind viața la prima vedere, exact cum ni se înfățișează ea, cu bune și cu rele. Sunt esențe. Uneori seamănă cu maximele, dar nu sunt maxime. Alteori seamănă cu glumele care apar în presa scrisă, la diferite rubrici de umor, dar n-au nimic comun cu acestea. Sunt, mai degrabă, exerciții de observare a tot ceea ce ne cade sub simțuri. Notate – cum veți constata – sunt exerciții de concizie.
În fine, vă garantez că merită să le citiți, să reflectați asupra lor, și chiar să încercați și dumneavoastră să scrieți astfel de… “grafo-clipuri”.

Constatare
Să lupți, să lupți fără încetare și să constați că nu e nevoie de atâta luptă pentru că nimeni nu trage cu pușca în parlament – s-a surprins, vorbindu-și în fața oglinzii, politicianul.

Sfârșit trist
Un câine morocănos dormita toată ziua între liniile tramvaiului. Simțind apropierea acestuia se ridica cu greutate și se așeza alături, între liniile celuilalt sens. Și tot așa, mereu. Ieri, cineva îl trăsese lângă gard. Spectacolul din stația “Halele Centrale” Ploiești, care intriga pe toată lumea, luase sfârșit.

Pasăre
─ Fiecare avion a fost mai înainte o pasăre, îmi spuse Ada, fiica vecinilor.
─ De unde știi asta? am întrebat-o.
─ Păi eu am în acasă un avion împăiat.

Acum
Una-două, imediat după Revoluție, pleca în Turcia. În toți acești ani, când se înapoia, striga de la poartă: “Trăiască democrația!”…
─ Ei, și-acum?
─ Acum? Alaltăieri l-am auzit strigând: “Jos poliția!”

Răspundere
Între “Bună dimineața!” și “Noapte bună!” există, așa cum constatăm cu toții, un fâlfâit de lumină și câteva bătăi de inimă. Da, dar câte bătăi de cap sunt, pe parcursul zilei, ca oamenii să-și spună unii altora, zâmbindu-și, “Bună dimineața!”, și-n fine “Noapte bună!”

Week-end
Ziarele și revistele se întorc sâmbăta și duminica în pădure, să devină copaci.

Bună-creștere
“Mișcă, boule!” i se adresă unui semen pedestru grăbitul posesor al daciei bleumarin nr. PH 06 TAC, a cărui bună-creștere se înfășurase pe roțile autoturismului său, în plină viteză pe culoarea încă verde pentru pietoni…

Totul
“E tot ce-mi doresc, iubitule!”
Un singur lucru n-a cerut: iertare pentru tot ce-și dorise.

Sens
Oamenii vin unii din alții.
Dar ăia, alții?
Din alții, mai din adânc!

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!