poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1715 .



Războiul ,,Elitelor \'\'
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Caesar Iulius ]

2008-05-28  |     | 



Etimologic noțiunea de război înseamnă un conflict în care sunt implicate cel puțin două părți. Combatanții din acest material însă, sunt pe de o parte politicienii rămași în opoziție și de cealaltă parte, cei aflați deja la conducere, denumiți de unii sociologi, elite : Vulpea , respectiv Leul .
În perioadele de dictatură, comunistă sau militară, nu se punea problema existenței acestor noțiuni, cunoscut fiind faptul că cel aflat la conducerea unui stat, nu se consulta cu nici un alt factor politic în elaborarea legislației caracteristice statului respectiv și chiar dacă acest lucru s-ar fi petrecut, decizia era tot a dictatorului.
Soarta acelei societăți depindea de ideologia pe care o materializa acesta și cum de regulă nu era tocmai una benefică pentru populație ,se întâlneau foarte numeroase situații de revolte populare unele chiar și cu vărsare de sânge, grave fiind cele finalizate prin genocid.
Dar unde sunt cel puțin doi, se pot instala și stările conflictuale, situații cel mai adesea dezastruoase pentru majoritatea populației, a electoratului în esență.
Piramida socială, despre care am amintit în alt material, cuprinde implicit în segmentul de la bază, majoritatea cetățenilor cu drept de vot, realmente mulțimea încrezătoare în promisiunile electorale, viitoare victimă a propriei sale credulități, atrasă fiind de a alege pe cei care îi trezesc speranțe că va avea un trai mult mai decent, în următorii ani.
Din nefericire, la scurt timp după instalarea la putere a celor aleși apar și deziluziile electoratului datorită nematerializării celor promise în campania electorală, speculanții principali ai acestui fenomen fiind cei rămași în opoziție, care nu pierd nici o ocazie în a-și pregăti platforma electorală pentru următoarele alegeri, promisiunile lor principale constând în prezentarea obiectivelor prevăzute în platforma program a elitei Leu ce nu au fost finalizate în timpul mandatului acesteia.
Aceștia pentru a fi mai credibili decât cei aflați la conducere, apelează suplimentar la fel de fel de metode determinante în schimbarea conștiinței umane, având de altfel un caracter halucinant, consolidat, în caz de reușita în alegeri, prin respectarea, pentru o scurtă perioadă de timp, a câtorva puncte din platforma lor electorală.
Începe mascarada și circul electoral, recurgând, după caz și la acte de violență fizică din motiv că votul se acordă uninominal și nu ,,la grămadă’’ ca până acum.
Nepotismul politic, reciclarea partidelor aflate la guvernare etc., constituiau o sursă de venit sigur pentru acești figuranți, dar de când modul de participare la cursa electorală a suferit radicale transformări, se pare că totul se petrece conform celei mai aspre legi , a junglei : ,, mănâncă pentru a nu fi mâncat!’’
Cu cât se apropie momentul noilor alegeri cu atât disperarea ia amploare. Setoșii de putere perturbează până și liniștea publică cu porta-vocile din dotare, mai mult cerșind voturile, făcându-te să crezi că nenorociții cu adevărat săraci cu duhul, au averi incomensurabile în comparație cu ei.

Iulian Nistor
Vaslui –24.05.2008

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!