poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1122 .



Analiza…
personale [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Tony.Suciu ]

2011-05-18  |     | 



Pentru revigorarea spiritului dacic…
Smerenie nu inseamna umilinta, toleranta nu inseamna supunere, mila nu inseamna prostie. Am facut din Crestinism o scuza pentru neputintele noastre sau pentru lasitatea de a apara in mod drept insusi valorile Crestinismului. Spiritul dacic nu contrazice spiritul crestin al poporului nostru, ci il completeaza.

Fiecare om are un inger al sau (indiferent de definitia pe care ne straduim a i-o da), o fiinta care-l va ghida in acest experiment numit viata. Fiecare om are si un fals inger… care are rostul de a-l incurca, ajungandu-se astfel a se respecta liberul arbitru al fiecaruia. Cum vom sti daca am ales bine sau gresit ? Am ales gresit, atunci cand ne vom simti singuri si neputinciosi in lupta cu incercarile; am ales bine, atunci cand ne simtim puternici, optimisti si sustinuti in orice incercare am avea de trecut.

Intr-o lume devenita defecta prin inteligenta mintii, pare, parca, tot mai necesara aparitia unui alt tip de inteligenta: cea a inimii. S-a demonstrat ca ura nu poate fi invinsa prin ura, fiindca astfel forta ei ar fi dublata; s-a demonstrat si ca iubirea nu poate fi invinsa prin ura, fiindca iluzia sau artificialul nu poate anihila adevarul. Mintea ne poate conduce prin inteligenta ei la marginea universului, insa inima ne va conduce dincolo de orice univers – laborator artificial, transportandu-ne catre Adevar.

Accesul la un alt plan (nu insa neaparat benefic) se poate face in doua moduri: pe usa din fata sau pe cea din dos. Gandurile curate si inimile inocente vor alege “instinctiv” calea luminii, inimile dominate de orgoliul exagerat al sinelui vor rataci in iluzia superiorului sau intr-un superior malefic. Insa, vorba cuiva: “zarurile nu au fost aruncate”… iar Dumnezeu vrea salvat orice suflet.

Dupa cum in cel mai mizerabil om se gaseste un sambure de lumina, tot asa si-n cel mai curat suflet vom gasi un sambure de mizerie.

La un moment dat, atat iubirea, cat si ura vor dori sa corecteze; ura din orgoliu, iubirea din daruire.

Exista oameni care stiu sau pot sa ofere, dar si sa primeasca, insa exista oameni care din prea mult vid interior stiu/pot doar a primi ori din prea mult plin interior, stiu/pot doar a darui. Secretul vietii este in mod indubitabil: echilibrul.

Adevarat este ca iubirea nu tine cont de absolut nimic decat de rezonanta dintre suflete. Adevarat este ca iubirea indura, iarta, intelege, explica, crede, spera… Adevarat este ca singurul adevar este Iubirea Adevarata. Si la fel de adevarat este ca iubirea imbraca adeseori haina iluziei…

Oricat de mult ai iubi Adevarul, atunci cand descoperi adevarul despre tine, despre viata ta, despre oamenii pe care ii iubesti… el doare mai tare decat minciuna. Este insa singura cale pentru a fi viu…

Mi-au trebuit peste 30 de ani ca sa invat sa nu ma mai rusinez cu defectele mele, dar mai ales cu calitatile pe care le am…

A fi liber nu inseamna a nu avea responsabilitati, ci a te simti liber avandu-le.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!