poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4185 .



Eu și “celălalt”
personale [ ]
ganduri

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Bodoganel ]

2005-06-13  |     | 



Cataclisme de amintiri subliminale percepute într-o altă dimensiune crepusculară a cosmosului din mine. Eterogene, memoriile despre “ celălalt”sunt puternic percepute în haosul halucinant al gândurilor…La fiecare solstițiu de iarnă și după o eclipsă scandaloasă de soare, mă preling fremătător între două clepsidre. Mă aflu când în perioada post modernistă a vieții, când în situația ingrată a începutului de epocă romantică… În gând rememorez “rolurile” trăite de-a lungul anilor excesivi de incisivi. Când maestru al stărilor variate ale euforiei și disforiei, când anonim fără ambiții și fără veleități de a da din coate pentru a ieși din borborosul cotidian. Dacă “eu” a fost răsfățatul proniei divine, inevitabil “celălalt” își făcea siesta fără nerușinare în păcate. Când "celălalt"-ul devenea erou, "eu" se dădea la fund, fricos. Mereu o competiție acerbă, inutilă și prostească între două entități diametral opuse. De fiecare dată când "eu" era politicos, delicat, cuminte, "celalalt" devenea bădăran, vulgar, obraznic. O alternanță ciudată a stărilor care se subminau una pe alta. Dar, paradoxal, ca într-o simbioză greu de înțeles, se și completau reciproc. Niciodată n-am izbutit să fac o delimitare clară a preferințelor. Nu știam cărei entități să mă dedic în totalitate. Excursul prin măruntaiele psihice ale celor doi competitori mai mult m-au nedumerit decât să aflu răspunsuri.
Actor și spectator, deopotrivă, călău și victimă, în același timp, martor și făptuitor, totodată, re_memorez, re_vitalizez, re_constitui, re_cosmetizez întruna, agonic, eul-celălalt actual cu influențe de conivență din eul vechi și excelălalt. Desfac și descriu inconștient, incontinent, incongruent, mișcarea oscilatorie a bidimensionalității mele atipice de înger și drac. Trăirile-mi multiple reflectate amorf și polimorf în miile de stări, senzații, refulări, frustrări, revin toate buluc, într-o dezorganizare colosală în interiorul meu.
Mereu controversați “eu” și “celălalt” se vor completa și detesta reciproc în mine până la un nou cataclism cosmic al conștiinței.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!