poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1375 .



Pr Calciu (Magneziu) si Exilul icoanelor din clase!
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [IulianG ]

2006-11-22  |     | 



Calciu-Magneziu…Exilul Icoanelor din scoala…!



1. Parintele Gheorghe Calciu Dumitreasa in coma la spitalul din SUA…
2. Campania de scoatere a simbolurilor religioase (icoanele) din scoala



Din nou ma mananca degetele pe taste si iarasi din nou voi scrie cu greseli (o fac fie din faptul ca nu-mi place sa-mi recitesc anumite pasaje triste sau intristatoare, fie din lene sau timp putin)…stiu ca o sa sariti pe mine cu criticile sau poate ca nu, dar va rog san u mai vedeti numai copacii in detrimental padurii!
1. Parintele Calciu, codificat, unii dintre cei aproape lui ii spuneau si Mg sau Magneziu, o anagramare a numelui Calciu, stiut fiind ca impreuna cu Calciu, Magneziu aduce echilibrul in stresul cotidian. De la vizita din spital, imediat dupa ce luase de la Inalt Prietenul Sau, Bartolomeu, Sfanta Sfintelor, Impartasania; si intre un batran cu par alb care voia sa-I recite din “Apus de Soare”, sau vizita intempensiva a avvei Arsenie DeLaMare (Papacioc), parintele Calciu era tare slabit si avea caderi de memorie, dar isi revenea cu luciditatea duhovnicului care si-a hranit sufletul si mintea cu “hrana duhovniceasca a inchisorilor comuniste”. Asa s-a desfasurat si “ultima sarutare”, pe care cred ca i-am dat-o (sa de-a Dumnezeu sa ma insel…ar fi si timpul!) acestui “Mos Craciun” la propriu care mi-a fost, nu atat fizic, deoarece semana foarte mult cu traditionalul Mos, ci de-a lungul perengrinarii mele prin “Tara tuturor imposibilitatilor“ (SUA). Odata, prin voia lui Dumnezeu Dragutu’, “l-am salvat”, fiind un umil mijlocitor, un “iconofor” (purtator de icoana) cand i-am dus la Bucuresti “fereastra” (icoana) cu Sfantul Gheorghe, ocrotitorul lui, faurita de o preietena comuna (D.D. din Brasov) ca sa-l apere la operatia ce avea sa I se faca la inima (avea sa marturiseasca mai tarziu ca o minunata legatura spirituala, se legase intre el si acea icoana pe sticla…asa de minunata incat pana la urma a daruit-o acelui faimos doctor grec, ortodocs, care l-a operat pe inima in SUA si pe care, la randu-I, icoana il facuse sa se indragosteasca de chipul Sfantului militar). Acum, nu am mai putut decat sa-I cer binecuvantare si sa-l rog sa ma ierte ca nu m-am rugat pentru el….asa-I, fratilor, eu sunt unul dintre cei care il iubesc sincer (dragoste venita oarecum mai tarziu, dar nu putina) dar nu s-au rugat pentru el…ci doar am stat de vorba cu Dumnezeu, taifasuind despre ispravile acestui Mos cu barba alba, care a indraznit sa se intoarca din Pitesti, Aiud….si alte arestari, la propriu si al figurat. Am stat la sfat cu Dumnezeu, da, pe cuvant, nu m-am rugat cu icoase si conduce, dupa Tipic, cu virgule, respiratii, aliluia de zeci de ori, etc…si am facut-o pentru ca altfel nu mai puteam sa pun lacrima de inima in gandul meu pentru parintele. Eu am fost unu’ dintre aceia care a cutezat sa nu intre pe siteuri ortodocse, visarioniste, ostasesti, administrative, etc si sa aleaga nu stiu ce acatiste, talismane, sau alte fetisuri pravoslavnice sau pan ecumenice. Nici nu l-am bagat in seama pe IPS Nathaniel dela “Vatra” cand a infiintat acel grup de rugaciune pentru parintele…ha, ce tupeu auziti voi…cand e omu’ in viata iti bati joc si-l ignori, iar cand e pe moarte, ca sa dea bine la imagine…brusc devii pios…mai sa fie, pe cine pacalim noi, smecherim dumnezeirea (eu nu cred in recentele convertiri bruste, extreme…nu tin!!!)?
Cum mai cuteaza sa faca grup de rugaciune (poate in loja de care apartine!) cand venit din inchisorile comuniste il ignora (dupa obiceiul “calugarilor esuati din iubire in putere”!) si parintele isi castiga painea amara din America predicand….ghiciti unde…pe la protestanti, care il chemau si la sfarsit faceau cheta (obicei impamantenit si pe la ortodocsii nostrii occidentali), dandu-I parintelui de mancare. Rusine! De abia dupa ce presedintele Americii l-a chemat la Casa Alba si l-a facut cetatean de onoare al SUA…de rusine, I s-a dat o parohie pe langa Washington (“Sfanta Cruce” - Alexandria )…de ce tocmai atunci? Intai sa-I ceara iertare(veche meteahna umana, recunoaste ca a fost securest, dar nu ii pare rau, nu pleaca de pe scaun!)…si apoi…sa mai zic de atatea si atatea mustrari in direct cu sutele de preoti pe care parintele le facea la Congresele de la Vatra….la cel putin unu’ am fost de fata, cand parintele de “scolea” inainte pentru ca sa ne ridicam brusc la semnalul lui si sa cantam “Troparul Ortodoxiei” in romaneste, ca de atata engleza la “Vatra” se uitase…si cate, si mai cate…A fost si P.F. Teoctist la patul parintelui…si cred, sincer ca l-a iertat, a iertat acest “munte alb” (Parintele Calciu) cu voiosia-I caracteristica caterisirea nedreapta de care a avut parte, de scoaterea din invatamantul teologic….cred ca a iertat si sinodul tot…cine poate sa ierte un Sfant Sinod….doar un “munte alb” (nu puteai sa nu-ti treaca prin minte, cand zambea: “ca mirul ce se pogoara pe barba…”!)
Spunea cineva ca: “Singura tristete este ca nu sunt sfant!”…mare dreptate avea!….sunt trist ca rugaciunile noastre nu au depasit tavanul, deoarece Dumnezeu ar fi ascultat ruga dreptului si l-ar mai daruii pe Parintele Calciu acestei lumi…dar faptul ca nu suntem sfinti….este si rezultatul acestei neputinte. Nu da-ti cu teologumene si spuneti origenisme sau taranisme, cum ca: ”atat i-a fost viata”, “stie Dumnezeu de ce…”. Etc… E simplu, sa recunoastem, nu suntem sfinti, de aceia Dumnezeu nu ne asculta! De aceia rugacinile noastre sunt adunaturi de litere si atat!
Parinte Calciu, iarta-ma ca nu m-am rugat si vino la tine in tara ca sa aibe cine iti aprinde o lumanare si sa-ti faca o coliva klumea!

2. Zilele acestea se tulbura apele netului si ale societatii civile prin aberatia unui co-orasean cu care nu ma mandresc deoarece nu numai ca nu stie sa se exprime, dar este incult pana in maduva oaselor (proeminente de altfel). A facut demersuri, la Strasburg, Bruxelles, Consiliu’ Europei, Ministerul Educatiei…etc., pentru ca sa scoata simbolurile religioase din instituii, mai pe limba noastra :…icoanele din scoli…ca asata il arde cel mai mult…saracu’, habar nu are ce sunt alea icoane, la ce folosesc….as zice ca nu a avut mama ca sa-l invete…dar nici preot? Profesor la un liceu din oras (Cu profil agricol….adica unde se asculta in pauze manele « la greu » si se scot tractoristi pe banda…!) se crede deja un apologet al iconoclastilor…bine, bine, nu ma iau de el si ideosincraziile sleampete debitate zoios si obsesiv, ca nu am cu cine vorbi..pana la urma nu el e problema, ca au mai fost si vor mai fi de astia…problema este ca societatea noastra civila (care o mai fi si gheonoaia aia?…ca eu stiu ca tot din Iluminism si Renastere, parintii vitregi ai democratiei cantitative, care au avortat si aceste principii ale separarii in stat (banda masonilor lui Cuza)…de care abuzeaza ostentativ profesorasul nostru si alti trepadusi ai vidului?) face astfel de afirmatii si-ti vine sa mori de ras nu alta, cand dracu incearca sa fie scos din cetate tot cu dracu…..democratie pe democratie se scoate, nu? Aveti ce v-ati dorit…! Bine, deci nu de raspunsurile despre libertate (care?), fraternitate (unde?), egalitate (in ce?)…vreau sa vorbim, ca nu as mai termina nici maine…chit ca acum unii dintre cititori, mai brainwashinguiti prin universitatile de azi (neaparat la F.F. sau I.D.), vor incepe elucubratiile de teoreme si axiome invatate pe de-rost, dar nu pe din-auntru…ci despre raspunsurile lenese (ca sa fiu politicos), ca nuca in perete, neargumentate ale aparatorilor de profesie, numiti fie oameni de cultura, fie oameni de slujire. Cine sa raspunda?…Uniunea Scriitorilor cu Manolescu cel cu multe state de plata (de la Academie, de la Realitatea TV, de la UNESCO, dupa infierarea lui Goma, de la USR si cate or mai fi…) atat pe la secret services cat si pe aiurea. Sau altii, un Plesu, Liiceanu, Dinescu, Patapievici, (vezi « Politicele »), Cartarescu si altii de serviciu…care se balacaresc la TV si dau modele de intelectuali fara caracter, gata sa maraie pe sub mese cand cineva incearca sa le ia firimiturile cazute…sau Patriarhia, sau cine? Ma uit si la biata Diaspora (nu Exil!!!) care se lamenteaza toata ziua ca : ba copii din Romania (cea parasita de ei pentru o roscova mai dulce de prin strainataturi) sunt rau tratati, ba nu se dau voie la adoptii internationale…dar in schimb il aplauda pe Basescu cand vine la mici si bere prin SUA si alte tari asa cum odinioara il aplaudau si pe Cosntantinescu, cel cu vanzarea la Ucrainieni a Basarabiei…..voi chiar ati innebunit cu totul? Nu vedeti ca problemele semnalate stramb cateodata de voi isi au radacina raului tot in politichie…? De ce nu l-ati huiduit, de ce nu ati strans ca acuma semnaturi pentru Tismeneala comunista? De ce nu ati iesit in strada…ooo, pe cativa va cunosc…..bine, sau mai putin bine (adica rau)…dar stiu sigur ca nu ati putut lipsii de la serviciul indobitocitor pentru un protest……doua, mai comod este sa stati in fata calculatoarelor voastre performante si sa defaimati Mama care v-a nascut :….Romania! Nu am vrut sa fac o astfel de paranteza dar prea citesc pe forumuri din ce in ce mai multe astfel de nedreptati legate de asistenta sociala de pe la noi…aflati adevarul acum si va inteleptiti : NU SUNTEM LASATI DE POLITICUL PE CARE VOI IL SPIJINITI SA NE FACEM TREABA….! Vorbesc din interiorul problemelor, nu uitati! Si aici sunt legi, dar nu pentru toata lumea, si aici avem familii care vreau sa adopte copii, si stau de ani buni la coada, dar ce ar insemna sa se dea drumul la strainatate….de ce sunteti de acord cu Constitutia SUA si nu cu dreptul de a adopta in primul rand familiile de romani, copii tarii? Si altele…cei mici isi fac din plin as zice datoria, dar cand apar incidente nu din cauza lor ci a politicii se intampla, ce se intampla.
Revenind la icoane….acum strangeti semnaturi…..sa-i zic ipocrizie? Pai nu stiti ca trebuie sa strangeti consecvent semnaturi si nu numai,… pentru a nu se adopta sa dam un exemplu… : « Noua Liturghie Schimbata » (pe ici pe colo, prin partile esentiale!) adoptata de doia ani de BOR…..habar nu aveati, nu? Am scris despre asta si am patimit pentru asta! Despre desecretizarea dosarelor clerului ati strans semnaturi? Si mai sunt multe, dar ma opresc aici, deoarece daca preotii, intelectulaii de oriunde ar fi ei si-ar fi facut daoria, aceasta furtuna in pahar ar fi trecut neobservata…chiar si de potrivnici…dar cand la orele de religie se merge inca dupa o programa neadecvata, neactualizata la problemele tanarului de azi, greoaie, etc si se promoveaza pe bani frumosi in posturile de profesori de religie (ca si in parohiile urbane) neaveniti si nepregatiti…ce va mai mirati ca tinerii nu vin in biserica si ca vor sa nu mai faca religia in scoala….pai sa nu o mai faca…de ce sa o faca….? Poate asa se va trezi din somn acea societate civila (distinctie de la persoana interlegata si inter-responsabila, termen crestin, specific ortodocs la individul izolat, termen filosofico-socio-psihologic) desi eu prefer sa-i zic Biserica (in sensul de comunitate a celor botezati) si va face ce trebuie! Trebuie, daca vreti ca Frumoasa Adormita sa se trezeasca prin sarutul mortii dat de unu ca « marele » profesoras anonim si mediocru - Moise Ion (stiti ca evreii zic acum ca sunt de religie iudaica, nu mozaica, de la Moise…oare de ce? Care Iuda? ) sau ca alti gay…care vor « dreptul » la o comunitate, fie de maghiari, fie de fatalai (termen neaos, romanesc, echivalent la homosexuali), dar de cand fie si in sleampada democratie conduce minoritatea in detrimentul majoritatii? (Eu stiam ca numai cantitatea in democratie conduce in detrimentul calitatii!) Sau mai e majoritate…cum se explica in cazul cand raspunsul vostru ar fi da…ca o conduce o mana de netrebnici, iar noi, cei multi, luminosi, lucizi, drepti…acceptam…fara sa punem parul pe ei, totul….(vezi criza recenta a gazului…..etc!)…oare problema este mai acuta la majoritate….la noi, nu? Asta e fratilor…. Problema e la noi, nu la ei! Acum se lamenteaza si taranul roman….si nu-i vine a crede ca va fi supus la cazne mari….si interdictii draconice, nu toate in beneficiul sau….la referendumul intrarii Romaniei in UE….toti minteau…si taranii bateau din palmele roase de munca punandu-si etichete la urechile vacilor…..acum vad ca se apropie tavalugul si nu inteleg nimic…din ce ii asteapta, ar vrea sa se mai intoarca, dar nu are cine sa-i conduca…elitele nu mai sunt, le-au omorat in inchisori, le-am scuipat prin media, prin ziaristi de doua parale, neprofesionisti si acrii…tarziu, prea tarziu! Intram cu curu in Europa, care nu ne vrea (cum ii scolea tembelul de ambasador SUA la Bucuresti pe profesorii americani veniti aici in schimb de experienta…. « sa nu ezite sa dea cu piciorul in copii care sunt prea insistenti la cersit, ca desi par mici, sunt mari de varsta, dar par asa ca sunt subnutriti », sau mai recent din ziarele engelzesti care ziceau ca noi si bulgarii aducem SIDA in Europa…ei, perversii perversilor si neam de spalaciti sufleteste si trupeste, tocmai ei s-au gasit…..!!!). La asta cum ati reactionat dragi romani (care mai vorbiti romaneste si care mai invatati acest dulce viers si pe odrasle) de peste hotare…dar cum vorbiti cu slugile amarate venite pentru un ban si care si-au abandonat copii in Romania…ii certati, faceti tot posibilul?…haida de!
Deci suntem vinovati pentru Exilul Icoanelor, al Liturghiei, si altele fie si prin non-actiune…dar sa nu fim ipocriti, de la vladica pana la opinca diasporei! Asta e!
Inchei acest naduf, poate aiurea pus pe pagina..cu o intamplare … : « Mai la inceputurile mele de slujire preoteasca, printr-un sat de munte, buzoian, cativa oameni m-au chemat sa fac o slujba la stana oilor, pentru a inceta seceta si a ruga milostivirea lui Dumnezeu sa se pogoare cu ploaie. Din graba, deoarece mai urmau alte si alte slujbe (cine a vazut cum sunt rasfirate casele la munte, intelege), am luat un Molitfelnic care avea tocmai pagina cu rugaciunea de chemare a ploii rupta…nebagand de seama m-am trezit ca dau binecuvantarea de inceput si aruncandu-mi ochii pe carte, vad ca lipseste tocmai ce-mi trebuia…ca sa nu fie vreo problema am citit din cea pentru… incetarea ploilor, deci tocmai pe dos…la sfarsit, facandu-mi observatie discret un enorias, am tinut un cuvant zicand ca : « daca ar fi dupa mine m-as ruga sa fie seceta mare, cat mai mare si nu ploaie, deoarece poate asa oamenii s-ar intoarce la Dumnezeu mai adevarat, cand le-or ajunge cutitul la oase, cum zice romanul….,cand vine ploaia, omul nu intelege nimic si se intoarce repede la ale sale pacate, dar cand e la stramtoare, rugaciunea sa strabate cerul… », daca nu ar fi si sufletele nevinovate la mijloc, asa si acum…..as crede, ca poate e mai bine sa se scoata icoanele din scoala, sa oblige Biserica la toate aberantele norme UE (printre care amintesc : interzicerea sarutarii sfintelor moaste, a icoanelor in Biserica pe motiv de neigiena, impartasirea credinciosilor cu mai multe limgurite, etc…deja unele de la 1 ianuarie 2007 se vor aplica…..ma refer mai ales la cele legate de cultul mortilor – camera frigorifica la biserici, capele, aviz sanitar de functionare, etc)…poate asa zic eu ar trezii fortele adormite ale Bisericii si ar da raspunsuri bune si oameni la fel…altfel suntem pierduti! S-a vazut in istorie ca razboiul (de la ereziile condamnate de Sinoadele Ecumenice pana la razboaiele mai noi sau mai vechi de prignire a crestinilor) a adus mai multi martiri, decat perioada de pace….de acedie, de moleseala ce erodeaza trezvia crestina. Poate cu mai multi de profesorasi ca Moise, de organizatii de homosexuali, de regiuni autonome maghiare, tiganesti, etc…se vor trezii si romanii nostrii care vor mai fi ramas! Cine stie…pana atunci suportam asa cum putem acestea! Eu, unu’ nu am vrut sa intru in nici un « lapte batut al comunismului » (Tutea) cum este acest Mondialism holo-cash-ian UE sau ce o mai fi! Dar daca e sa intram, sa intram demni, cu capul sus si cu valorile noastre unice nu cu dosul si in genunchi! Amin!

Oricine pentru altii,
Acelasi pentru cei care ma stiu,

Pr. Iulian Gavriluta

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!