poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 6174 .



Jean de la Strehaia ii povesteste lui Gicu despre filmul Troia.
scenariu [ Film ]
text corectat

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Joe King ]

2005-05-24  |     | 




Troy (2004)

Starring: Brad Pitt
Director: Wolfgang Petersen
Synopsis: Brad Pitt plays Achilles and Orlando Bloom is Paris in this retelling of the oft-told story of the long, bloody Trojan War, which started with the abduction of the beautiful Helen and featured the first armored vehicle, the Trojan Horse. (WB)


Bai Gicule, al dracului sa fii , fusei in Bucuresti de uichend si ma dusei sa vad filmul Troia. Nu mai vazui un film de sapte ani si imi zise Gogu a lu' Costica Olaru ca e dupa Iliada. Si cum mie-mi placu intotdeauna de Ilie, ma dusei sa-i vad si Iliada. Ba fratile meu , actiunea se petrece in Grecia invechita, cand era rege Agamemnon. Ba Gicule, Agamemnon asta era un grasan cu barba rara, urat ca porcu si obraznic, pe ochii lu' muma. Si veni el cu armia sa cucereasca Sicilia. Daca traia azi nu mai venea ca ii taiau boasele mafiotii. Pe ochii lu' ma-ta, doua armate de lesinati se apropie una de alta. Si veni Agamemnon cu un sol si regele Siciliei cu un sol. Bosorogul ala de Agamemnon, un grasan cu plete si coditze impletite, ca Georgeta curva satului, ii spuse celuilalt bosorog, regele Siciliei sa se predea. Ala, nu-i mai tiu minte numele, se dadu smecher. Zise sa se lupte cei mai buni luptatori ai lor in loc de armii si cine castiga , castiga razboiul. Si ca asa , economisesc soldati. De parca la cineva ii pasa de soldati. Agamemnon, cartoful ala nebarbierit si umflat umflat, cazu de acord. De la Sicilieni din armata aparu un monstru chelios si cu dintii stricati, cam ca aia ai lu' nevasta-ta. Pe ochii mei, un gealat de doi metri pe doi metri, cu palosh si scut. Agamemnon l-a strigat si el pe Ahile insa Ahile era in cortul lui din sat si dormea gol intre doua golanci goale, bune ma Gicule, tate mari si frumoase, ah ce le-as fi pacanit , ce le-as mai fi pacanit . Mi se scula un burlan de i se belisera ochii babei de langa mine.Stai cuminte, d'te dracu' zisei in gand babei, nu-mi stric eu burlanul pe carne uscata. Uita-te la film scorpie nimfomana. Asa, si veni Ahile, dupa ce isi puse armura si coiful lui fioros. Adevarul,Ahile ala cu plete blonde, Vrad Pint, tot un firfiriu, pe langa gealatul ala din Sicilia.Dar , pe sanatatea lu' tac'tu, se indreptara unul inspre altul, ca la karate si firfiriul facu o saritura in aer ca Brusli ala, si ii infipse paloshul in gat lu' monstru , care cazu pe burta si muri. Nervos , Ahile ( in film i se spune Achilis) s-a dus la Sicilieni si le-a strigat: Mai vrea cineva ma' umflatilor ? Ha !!!!!!..Si nu mai vru nimeni si asa Sicilia a fost cucerita de Agamemnon cel grasan si bubos. A, am uitat sa spun ca Ahile si Agamemnon erau cam la cutite, nu se sufereau unul pe altul, am sa-ti spun de ce mai tarziu. Hai, mai desfa o bere. Gicule si trece filmul la o petrecere mare si cocoshata. Hector si cu fratele lui, Paris, doi firfiri, pa ochii lu' bunica-ta, unul barbos si celalalt, Paris, un poponar fara par si aschilabic, ca Vandele fiul cel mic al caldararului. Phiii...Doamne, astia doi frati care erau mari granguri de la Troia in vizita la Sparta, fusera primiti de Menelau fratele lu' Agamemnon. Menelau asta , un grasan pocit si boshorog era regele Spartei . Si umflatu' asta facu un chiolhan cu dansatoare si mancare, sa vezi Gicule ce bucati erau pe vremea aia mai frumoase ca Mingeta fica cea mica a bulibashei. Si vorbira despre pace si ca Sparta e prietena Troiei, asa cum e prieten Iliescu cu Voronin. Ba si deodata, aschimodia aia nehranita, Paris , hop pe niste scari, drept in dormitorul Elenei, nevasta cea tanara a lui Menelau. Ea , cica se retrasese, golanca dracu' . Si intra Paris peste ea, Gicule, ce bucata, blonda cu ochi albastri ca Marea Neagra, durere de misto ,ce-as pacani-o Gicule, pana i-ar sari capacele. Si , la inceput, fite si talente, ca pleaca din dormitorul meu, da ce , ieri nu mi-ai spus asa cand ti-am tras-o, si hop, a dat rochia jos si slabatura a mozolit-o si i-a introdus sarpele , ah Gicule, pe ochii lu' sora-ta, de ce nu eram eu in locul slabaturii aleia de Paris ca-i aratam pe anaconda si nu mai facea talente cu mine. Pe scurt , iubire mare, Elena ii spusa ca in fiecare zi se gandeste cum sa se sinucida decat sa stea cu Menelau. Si drace, Menelau era jos la petrecere, le baga limba-n gura la dansatoarele alea si mana la tufis. Asa se incalzesc regii inainte sa-si pompeze reginele. Si dupa pacaneala , Paris , in loc sa-i spuna pa si la revedere ,ne mai vedem si la anu', ii promise o rapeste. Ea nu, ca nu se poate, fitze, poante. Si deodata imaginea trecu pe corabia cu care se intorceau firfirii de Hector si Paris la Troia, in Turcia. Pe corabia troienilor, care semana cu o coaja de nuca mult mai mare, Paris ii povesti lui Hector ca a rapit-o pe Elena. Hector, sa faca atac de apoplexie nu alta , se enerva , vru sa intoarca barca la Sparta. Dar, pitzigoiul de Paris ii canta la sentiment si, intr-o secunda Hector hotari sa continue la Sparta cu Elena sparta, ca Paris a spart-o de 10 ori pe noapte, ce iubire cocosata. Sa nu crezi Gicule ca Hector nu ii arunca lui Paris ca e curvar si ca un curvar nu se poate indragosti chiar asa. Si firfiriul de Paris i-a zis , ba da si de aici incolo, pentru o bucata de vagin au murit jde mii de oameni. Ah, viatza nu e dreapta, nu multe razboaie au avut ca pretext, un vagin , Gicule. Pe ochii lu' ma-ta nici tact'tu n-ar face razboi cu tata daca i-ar fura amanta. In ziua de azi, sa furi un sculament ,nu mai e motiv de razboi. Si, trece filmul la primirea odraslelor Paris si Hector de catre regele Troiei si tatal lor, Priam. Ovatii, urale, sa moara mama, ca-n timpul lu' Ceausescu si vizita reginei Elizabeta a Angliei la Bucuresti , cu caleasca. Priam, baiat de treaba, nu s-a suparat pe Elena si ca un rege destept a acceptat-o. Oricum, vaginul furat era doar un pretext. Razboiul urma oricum.Ca sa vezi, Gicule, pe vremea aia politicienii erau la fel ca azi. Sau astia nu s-au schimbat. Hai mai da o bere,tzigan zgarcit, oricum ai furat banii de la tac'tu. Ospatar,inca 26 de beri, aici. Si cum iti spuneam Gicule, dupa ce se termina scena in Troia urmeaza scena in palatul ( de piatra) al lui Agamemnon.
Veni Menelau umflatu' la Agamemnon grasanu' cu coditze si-i planse pe umar ca s-a jignit.Gicule, pe onoarea lu' tac'tu, care nu exista, in toata Oltenia nu mai gasesti pe cineva care sa planga ca cineva i-a futrat nevasta. De ce sa urasti un binefacator? Dar Menelau, mai incapatinat si ranit in mandrie ca cel mai infocat tzigan oltean, nu s-a lasat pana nu l-a convins pe Agamemnon sa faca razboi. Si umflatu' celalalt atata astepta, un pretext. Un vagin ? E buna si ala ca sa incepi un razbel. Agamemnon nu era chiar prost si s-a sfatuit cu Ulise. Nu cainele ala vagabond din sat ci Odiseu, asa ii mai zicea, tin minte de la scoala. Care scoala? Scoala vietzii ca nu am nici 3 clase primare insa de Odiseu m-a invatzat Veta cersetoarea, o nebuna care fusese profesoara de istorie si a vrut sa ma spele o data pe picioare. Si Ulise ii introduse lui Agamemnon ca fara Ahile n-are sens sa iasa la razboi. Si Ulise era unicul rege pe care-l respecta Ahile. Asa ca urmatoarea scena, mai mare rasul, era cu Ahile si Patrocle , tot un aschilabic, verisorul lui, auzi luptandu-se cu sabii de lemn intre niste ruine grecesti, ruinate gata. Cum dracu ma Gicule, pe vremea aia ruinele erau noi. Dar sa lasam asta.Vine Ulise, un barbat bine, care a mancat ceva la viatza lui, dar nu prea mult, si-i face capu mare lui Ahile. Cu tot felul de argumente tampite, ca , cica nu intzelege Ahile psihologia regilor. Lui Ahile ii era scarba de Agamemnon dar, sa vezi la el ce tampit, a fost gata sa mearga la razboi ca sa-i ramana numele de pomenire. Asta ii ardea lui la cap. Eu Gicule ,nu as vrea sa-mi ramana numele, mai curand burlanu' meu de 25 cm, ca al dracu' numai de al lui Terente se stie. Vorbi Ahile cu ma-sa, proroaca, care-i zise ca daca se duce la razboiul asta o sa moara. Si tantalau' dracu' a ales sa se duca la razboi, sa-si eternizeze numele. Heeeeei...Ahile ma auzi???? Acum fac una mica si ma gandesc la tine, luptatorule. Prostule, ce femei ai fi avut, macar traiai pana le fericeai pe toate. Si te tinea lumea minte ca Ahile-Terente-Don Juan de Troia.Ce e rau in asta? Zei, zei, zei, in tot filmul e vorba de zei,c a aia au avut multi zei. Zeul Troiei era Apollo. Mai desfa o bere. Gicule, tu, nu Apollo. Ah Gicule si pornesc grecoteii la lupta. J'de mii de corabii , niste coji de nuca mari, pe mare, filmate de sus in jos sa ramai mut la ce flota organiza Agamemnon grasanu'. Am uitat sa-ti spun ca Ahile avea corabioara lui cu luptatori de elita, ca mercenarii de azi. Care asculta orbeste si se lupta pana la moarte, bine si fara frica. Erau mai fiorosi ca ceilalti iar Ahile, un criminal cu inima de trandafir, pe ochii lu' mama. Sare scena filmului la viatza pasnica din Troia. Troia era o cetate mare, mare pe malul marii. Daca ar fi vazut Ceausescu filmul, si-ar fi construit si el una la Neptun. Dar acum joaca table cu Agamemnon in iad, intr-un cazan de ciorba. Ei sunt perisoarele. Si Hector, marele luptator avea o nevasta si un copil mic si il iubea tare mult. In film nu arata numerele lu Paris cu Elena sparta, din Sparta insa, Gicule, pe dintzii nespalati ai lu' tac'tu, dintr-o data aparu flota lu' Agamemnon la orizont, sute de coji de nuca .Phiiii. Alerta mare, ca aia de la pompierii din sat cand te imbeti tu si dai foc la staul. Si sa vezi drace, Ahile cu corabia lui se indrepta spre mal si toate celelalte corabii statura pe loc. Agamemnon, sa dea in boala nu alta, crezu ca Ahile face asta sa se sinucida. Cati sa fi fost in barca lui? 30-40 luptatori, fiorosi dar pe mal, o armata intreaga.Tot pe mal ,era templul lui Apollo, zeul aparator al Troiei, cu statuia lui, toata din aur, Gicule, kile de aur ca de-as avea eu macar capul n-as mai munci pana la pensie. Stai un pic? N-am munca si n-am avut niciodata, ce vorbesc prostii, la pensie e in fiecare zi. Asa, pe ochii tai sasii, Gicule, ajunge Ahiles cu flacaii la mal si troienii trag cu sagetile in ei si omoara vreo jumate. Dar ei tot 30-40 raman si , sa vezi aici tactica de lupta, se acopera cu scuturile. Asa simplu si inainteaza ca o broasca testoasa. Si ajung la templu, omoara popii din templu si taie capul statuii lui Apollo.Vede asta Hector si vine cu 5-6 soldati si intra in templu. Hop, soldatii lui Ahiles ii macelaresc insa pe Hector il lasa in viatza. Ii zice Ahile lu' Hector, nu te omor, ca nu vede nimeni cand te omor si nu valoreaza. Ii da drumul si Hector se roieste cu o moaca fioroasa si putin infricosata. A, am uitat sa spun, grecoteii omorasera doar preotii bosorogi si au lasat-o in viatza pe o preoteasa tanara, mama Gicule,o bucata buna, una, am uitat cum ii zice, ceva cu B. O sa-i zic Bunicica. Bineintzeles Ahile o ia in cortul lui sa o converseze. Si bineintzeles Bunicica era verisoara lui Hector si Paris. Gicule, pe banii pe care tac'tu ii bea, Iliada asta are mai multe nume ca Biblia. Fericire mare pe greci, prima lupta castigata, baute pe plaja la focul tortzelor, Agamemnon in culmea fericirii.Deja uitase ca Ahile castigase lupta, ca datorita lui grecoteii au debarcat. Intre timp, Ahile cu Bunicica in cort, la palavre, el ii baga filozofie, ea ii zice ca e destept si frumos,ca il credea doar barbar. Si in loc sa i-o traga din prima noapte o lasa sa doarma, asa murdara si batuta cum era. Ahile asta era un criminal dar si un filozof, zicea ca zeii ii invidiaza pe muritori, ca la muritori totul e mai frumos din cauza ca mor.N-am inteles de ce,e ca si cum la tine Gicule , toate femeile te vor din cauza ca-ti put picioarele. O alta faza din film e cand Ahile si Agamemnon se cearta din cauza ca lui Ahile ii era greatza de Agamemnon.Ca i-a zis, ca el e un luptator onanist , el si cu animalele lui de soldati. Iar Istoria ii tine minte numai pe regi nu si pe soldati. Ahile, nu , ca soldatii castiga razboaiele. Agamemnon, si ce daca, ma fac in ei de soldati si uite asa Ahile a zis ca nu mai vrea sa lupte pentru Agamemnon. Si Agamemnon a zis, ma doare in cot si a doua zi armata de grecotei era deja la un kilometru, doi , de zidurile Troiei. O armata cam de 5-6 ori mai mare. Ca la inceputul filmului, se apropie Agamemnon cu Menelau ,doi grasani fiorosi si-i intalnesc pe Hector si Paris, doi achilabici cu plete de poponari. Acum , ce e mai haios e ca tot razbelul de acum incolo e privit de la terasa de privire a razboaielor, din Troia. Azi , razboaiele le vezi la televizor. Atunci nu exista televiziune, Gicule mai desfa o bere. Priam , elegant, Elena bucata blonda, eleganta si inlacrimata, nevasta lui Hector cu bebelusul in bratze. Spectatori la razboi. Asa cum tot satul se uita la tine Gicule cand o bati pe nevasta-ta. Toti stiau ca poponarul de Paris il va provoca la duel pe Menelau si poate iese fara razboi. Priam chiar i-a dat sabia lui din stramosi, lui Paris si i-a zis ca atata timp un troian cara sabia aia troienii au un viitor.Si , unde am ramas, a , se cearta Paris cu Menelau, ba grasane Elena nu te iubeste, mai bine o fac eu, Menelau ca ati venit la mine in casa, ati mancat si ati baut si nevasta mi-ati pacanit . De parca era un dialog de manele Gicule,d-ale noastre. Si Paris baga provocarea la duel, poponaru dracu, era mare cat un picior de al lui Menelau. Menelau si Agamemnon se prapadesc de ras si accepta duelul. Bineinteles Menelau il face praf pe Paris si cand sa-i bage palosul in inima si mortul in casa, Paris poponarul se taraste si se prinde de piciorul lui Hector. Menelau vine sa-l omoare si asa, agatat de picior si....hop......Hector il impunge cu palosul lui si-l omoara pe Menelau de-i trece palosul printre coaste si iese pe partea cealalta. Si asa incepe prima lupta. Hector si poponarul de Paris se retrag printre soldati, Hector il trimite pe Paris in cetate sa faca o baie si sa se rusineze singur de cat de erou e. Bai Gicule, pe onoarea lu' ma-ta care nu exista ,incepe macelareala si....troienii castiga. Lupte de rahat , macelareala ca pe maidan. Hector reuseste sa-l omoare pe un grecotei urias si asta le da curaj troienilor. Grecoteii se retrag si uite asa prima victorie a fost a troienilor. Acum, mai da o bere ca mi s-a uscat gatul. Agamemnon, sa dea de ceasul mortii.Ulise ii arde sigurantele din creier ale lui Agamemnon si ii zice ca fara Ahile nu se poate sa castige razboiul. Si Agamemnon il cheama pe Ahile si de fata cu Ulise ii spune ca a dat-o pe Bunicica la soldati , sa se joace cu ea. Cand sa o faca soldatii sita pe Bunicica si s-o marcheze cu fierul incins ca pe o vaca apare schilodul de Ahile si ii bubuie pe brutele de soldati si o salveaza de la viol. Asa cum ai salvat-o tu pe nevasta-ta si te-a batut cu papucii jumate de ora ca de ce ai salvat-o. Ca tie nu ti se mai scoala de la atata bautura. Si a luat-o in bratze si a dus-o in cort. Intre timp , scena trece in Troia. Fericire mare dar Priamus in loc sa asculte de Hector asculta de un prezicator batran si urat si hotaraste sa-i atace pe grecotei.Auzi Gicule, atacul e cea mai buna aparare.Ca daca ataci pe cineva ranit,atunci cand e slab , il termini si fuge de tine. Asa cum face nevasta-ta cand esti beat, adica ranit, te bate, tu fugi si a doua zi te intorci cu coada intre picioare. Inainte de scena atacului vine scena care mi-a placut cel mai mult, sa moara ma-ta. Ce sari asa, a ta e vie si arata tanara , e bine conservata de alcool.Unde ramasei? A,da.Scena in cortul lui Ahile.Ahile doarme si Bunicica ii pune un cutzit la gat lui Ahile. Ahile, din somn, ii zice, hai fa omoara-ma.Ce conteaza cand mori, acum sau peste 50 de ani, tot moarte se numeste. Si, Gicule, de la filozofeala asta i s-au umezit buzele lui Bunicica. Si bineintzeles ca Ahile a pus-o pe spate si i-a tras-o in noaptea aia de i-au sarit capacele. Acum, Ahile , ca a gasit si el o fofoloanca, in sfarsit, una de calitate, printesa, a vrut sa se intoarca acasa si sa-l lase pe Agamemnon cu buza umflata. Insa a venit Patrocle, varul lui, un putoi aschilabic de 17 ani si i-a inceput sa planga ca el vrea sa lupte pentru Agamemnon, pentru greci. Ahile i-a zis dute-n rahat si impacheteaza , ne intoarcem ca daca nu te belesc si Patrocle a iesit inlacrimat din cort. Ahile nu s-a intimidat si a luat-o iar pe Bunicica la ...calareala. Gicule, urmeaza acum cea mai buna scena a filmului. Troienii atacandu-i pe grecotei, pe malul marii in timp ce Ahile tragea la buci.
Hector veni tiptil, tiptil cu armata si arcasii incep sa traga sageti cu foc in varf in nisip. Si dupa ce facura cu ele un covor de foc, sa vezi la ei, aruncara peste ele niste bile mari de paie care se facura bile de foc si-i parlira bine pe grecotei.Pfiiiiii....mare surprindere, macelareau troienii la grecotei cu nemiluita.Si, dintr-o data apare.....Ahile cu luptatorii lui, mare intorsatura.
Il vede Hector pe Ahile si se repede la el. Se bat ei ce se bat si Hector....vai, ii taie gatul de nici lui nu-i vine sa creada ca l-a omorit pe Ahile. Cand ii da coiful jos...Gicule, facu Hector o mutra ca a ta cand m-ai prins sub cearsaf cu nevasta-ta. Era Patrocle nu Ahile. Ce teapa Gicule. Si Hector ii zice lui Ulise, atat pentru noaptea asta si fiecare se intoarsera la casa lor. Hector si Troienii la hotel 5 stele adica la Troia si grecoteii pe malul marii ca la Costinesti. Nenorocirea fuse ca a doua zi Ahile afla de tarasenie si se enerva la culme. O dadu la o parte pe Bunicica ,i l arse pe rug pe Patrocles si ceru sa i se aduca sareta. Inainte de asta , in Troia Hector o lua pe nevasta-sa si-i arata un tunel pe unde sa evadeze daca cade Troia. Ea si bebelusul lui si cine mai e prin preajma. Ca stia ca Ahile va veni dupa el si-l va omori. Ajunge Ahile cu shareta la zidurile Troiei si incepe sa strige ca un descreierat: Heeeeeeeeectooooooooorrrrrrr....si asa de vreo 50 de ori.Ca Hector si-a luat adio de la cei dragi vreo juma' de ora in timp ce Ahile striga intruna:Heeeeeectooooooooorrrrrrr . Vrad Pint asta tipa bine nu gluma. Gicule , sa vezi ce prosti troienii, in loc sa-l ciuruiasca cu sageti , s-a deschis usa cetatzii si a aparut Hector cu sabia si scutul. Si in sfarsit , Ahile fuse multzumit, ca o sa-l omoare de fatza cu atata lume si viitorul omenirii va afla de lupta asta.Mare cacat Gicule, si cand te-a batut nevasta-ta a aflat toata Craiova, si? Tot o curva anonima a ramas. Pac, poc, pac, pum se bat cei 2 eroi si Ahile il omoara pana la urma pe Hector. Il leaga de shareta cu o sfoara si pleaca sub ochii inlacrimati ai Troiei. Soc total in Troia , pe ochii mei. Durere, durere , durere.Gicule , mai desfa o bere. De ce plangi? Iti placea de Hector? ....te-ai urinat pe tine, am inteles. Gicule si cum sta Ahile in cort , noaptea fara sex, ca era in doliu, poc, intra in cortul lui un bosorog, Fiter Otul , adica Priam. Ahile nu stie cine e si cand afla de ce a venit, ii zice ca ii admira curajul. Pe scurt Gicule, a venit sa il implore sa-i dea inapoi cadavrul lui Hector. Sa-l inmormanteze ca la carte si sa-i puna doua monede pe ochi inainte sa-l arda pe rug,nu mai imi aduc aminte de ce. Cu ocazia asta Ahile o elibereaza pe Bunicica, ah Gicule si-i zice lui Priam ca e rege mai bun ca Agamemnon. Si ca ii promite ca grecoteii nu vor ataca Troia cat tin slujbele religioase adica 12 zile. Si ii da cuvantul lui de aschilabic fortzos si blond. Si asa se incheie scena intre Fiter Oyul si Vrad Pint.Ce faci ma ,ai adormit? Mai desfa 4 beri nenorocitule ca ajungem la calul troian. Ne apropiem de sfarsitul filmului Gicule, doua ore si ceva a durat, mi s-a umezit parul la fund ca m-am vantuit de emotie de trei ori. Urmeaza o scena in care Ulise vede un soldat sculptand un cal de lemn pentru copilul lui din Grecia. Si un zambet ii incoltzi in coltzul gurii. Semn ca-i veni o idee. Asa cum zambesti tu inainte sa-i tragi o scatoalca lu' soacra-ta aia oarba. Asa, si intr-o zi, dintr-o data se scoala troienii si nu mai vad corabiile grecoteilor,de parca le-a inghitit pamantul. Si nici un grecotei la orizont.Vin ei cu caii pe plaja si vad cativa grecotei morti cu semne de ciuma pe ei.Veselie mare pe ei, trasera repede concluzia ca e molima din cauza ca au pangarit statuia lui Apollo. Si cand ridicara ochii mai bine,pe mal ...un cal de lemn. Asa de rahat facut incat cu greu intelegeai ca e cal. Sari Paris si-i zise lui Priam ca sa-l arda. Sari preotul ala tampit si spusa ca sa nu-l arda ca e o ofranda adusa zeilor. Si trebuie bagata in Troia si sarbatorit evenimentul. Si boul de Priam accepta, ca popa ala avea influentza asupra lui. Si bagara calul in cetate, il trasera pe niste butuci ca n-avea roti. Si sarbatoare mare cu dansuri. Si dupa ce se duc toti beti la culcare ies troienii din cal si macelaresc garzile intai . Dupa aia le fac semn cu tortzele troienilor de afara, ascunsi intr-un golf alaturat. Si macel Gicule, fara mila. Ahiles insa alerga disperat sa o caute pe Bunicica,i i revenise pofta de imperechere. Nevasta lu Hector cu bebeul, Paris si alti mocofani grecotei se pregateau sa evadeze prin tunel. Agamemnon il gaseste pe Priam si-l omoara. Si se duce si o ia de par pe Bunicica.Cand sa-i faca felul, Bunicica scoate un sis din chiloti si-i trage una in gat. Si asa moare si Agamemnon, mama lui de slinos. Sa vezi dracie, cand o striga Ahile pe Bunicica il vede Paris poponarul si trage cu arcul in el.Gicule, din cauza ca nici asta nu stia sa faca bine i-a tras din gresala o sageata in calcai. Hoooopa....norocul prostului, acolo Gicule era locul vulnerabil al lui Ahile.Si Ahile se clatina, Bunicica ii striga lui Paris sa inceteze, dar poponaru' dracu mai trase cateva sageti si in inima. Pupaturi cu Bunicica inainte sa-si dea duhul, lacrimi suspine. Ahile i-a zis, du-te fa si scapa de la macel, lasa-ma sa mor. Ea nu si nu dar pana la urma s-a dus. Si ea cu Paris aschilabicul si Elena au fugit si ei prin tunel. Filmul se termina cu ceva vorbaraie despre onoare si tralala. Si ca oamenii ziceau ce bine e sa te lauzi ca poti spune ca ai trait in vremea lui Ahile sau in vremea lui Hector. Mare rahat , niste criminali si curve toti. Si am incalecat pe un cal troian si ti-am baut berea baban. Scoala Gicule, inca putin si inunzi restaurantul cu urinat. Vezi, despre tine n-o sa scrie decat dua randuri in ziar , ca te-au gasit mort in sant, beat.Dar nimeni nu o sa se prinda ca te-a omorat Elena, nevasta-ta si a regizat o coma alcoolica.Te las, nu pot sa te car, esti prea umflat si greu. Si eu nu sunt Ahile, o slabatura puternica, ma dor salele de la atata stat pe scaun.
Foaie verde paranoia
Asta fuse filmul Troia.....

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!