poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2017 .



Un ban cinstit la vecini
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Marian Drumur ]

2008-07-19  |     | 



Podul nesfârșit și apa tulbure, oamenii cu pungi ponosite de nailon, rotunde; ai noștri îi triază plictisiți, numărând bagajele: duci mai mult de trei – înapoi, n-ai decât să le redistribui conținutul.
Podina de lemn a podului sună surd sub pași; hainele se freacă de aerul cu aromă de mâl și mahorcă.
„Pe golătate, mormăie inițiații, azi acolo se află vadul”.
Trei mine T, atâta am în cârpe; dacă au zis bine, mă întorc cu treizeci de euroi; e totuși altceva decât o zi de sapă sau cârcă. Doamne-ajută, vorba lui moș Iulică.
Lumea se scurge pe lângă „observatoare” – gherete pe pari cu voluntarii lor ce iscodesc malurile.
Mă poticnesc pe taluz și sacoșa sare cât colo.
Când ridic privirea îl văd pe Marko apropiindu-se; rânjetul lui poate însemna orice.
- Scoală-te, zice Marko. Ai pistol?
- Am, zic, de ce să nu am.
Arme mici se pot purta, căci peste tot sunt „săritori” care te pot lăsa gol și nenorocit. „S-au dus naibii treizeci de euroi” gândesc și mă scol fără să privesc bocceaua. Nici Marko n-o privește. Scot de sub chimir revolverul cu butoiaș și i-l întind.
El se răsucește și ochește palisada silozului, unde zăbovesc păsările în căutare de boabe și unde o pereche de îndrăgostiți și-a găsit să se izoleze.
Plesnetul împușcăturii și o pasăre care se zbate în aer înainte de cădere.
- Ce lovitură, îngân. Am văzut una cu guler albastru, Marko, ce pasăre e aia?
- Pe aia am vrut s-o nimeresc, mormăie el și cercetează butoiașul.
Dar nu trage, își face vânt și aruncă revolverul hăt în tufele de lângă mal; se aude o goarnă dinspre pod în timp ce o ia la picior către „observatorul” trecerii a doua, la țanc căci un călăreț se năpustește tot într-acolo, sigur vrea să afle de ce s-a tras.
„Uite-așa se duc naibii încă zece euroi” îmi zic, bucuros că nu mai am nimic să-mi taie dreptul de trecere. Abia de fac un ban cinstit și sunt atâția care pândesc să-mi ia locul… vinituri.
Vecinii s-au iritat – toată turma trebuie s-o ia înapoi, au început să sune stingerea și cine-i prins după aceea se trezește tocmai la granița cealaltă, la „scuturi” împotriva beligeranților.
Podul de lemn scârțâie și se leagănă iar malul natal e plin de soare. Încă mai e timp să merg la Benone, mi-a zis el odată – adu o pasăre împușcată de tine și-ți dau marfă. În clopotnița spitalului e plin de porumbei – o înțepătură cu sârmă de cofraj și rana-i gata. Uite-așa se fac afacerile!

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!