poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 1004 .



În autobuz
proză [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Dafinul ]

2014-04-04  |     | 



Ca și când ar fi cunoscut-o de multă vreme, prietenos și îndatoritor, tot numai zâmbet se ridică în picioare și galant îi oferi femeii locul. Se trase într-o parte mai ferită, își încordă mâna dreaptă pe plasa ce amenința să-i smulgă umărul, cu stânga se apucă zdravăn de bară și se înfipse bine cu picioarele în podea. Au cam început să-i amorțească și să-l doară de la o vreme. Uneori, noaptea, îl înjunghie de nu pune geană pe geană, dar cum să se vaite, l-ar auzi nevasta și ce fel de bărbat ar mai fi el. Poate le-o fi ajungând și lor, bietele, acei kilometri de pas de defilare și atâția ani de nesfârșite marșuri, mai ales pe timp de noapte și prin zăpadă până la brâu, cu tot harnașamentul în spinare. Și de când a trecut în rezervă, el e cărăușul casei. Cum până la Obor mai e cale, să mai treacă timpul, începu să vorbească în gând singur.
“Noi bărbații trebuie să avem grijă de ele, să le apărăm, să le ajutăm, să le respectăm, să le căim, să le facem daruri, să le mințim că nu sunt prea grase și că arată nemaipomenit, că mâncarea e grozavă... să le iubim. Acum a ieșit moda că se duc până și la maternitate să nască împreună cu ele. Cum dreacu’ o veni asta?
Ehee… Chiar dacă leșini, ai văzut femeie să-ți cedeze locul? Poate la cimitir, că de-aia la văduvie numărul lor e triplu față de al bărbaților! Ce ți-e și cu eticheta asta… Un bărbat tânăr oferă locul la toate doamnele și la toate tinerelele. Un vârstnic, la fel. Se zbenguiesc fătuțele alea la discotecă de nu mai pot, da’ cum se urcă în tramvai, hop, dă grămadă peste tine și n-ai cum să apuci un scaun de ele.
Uite și doamna asta... S-a așezat de parcă i se cuvenea,iar acum n-are altă treabă decât să se maimuțărească în oglindă. E trecută bine de cincizeci, da’ se încăpățânează să arate ca la treizeci. Vrea să atragă asupra ei toate privirile. Da’ în altă parte e gândul ei… Vrabia mălai visează! Ai văzut femeie sătulă... Dacă te gândești însă, n-ai vrea să fi în pielea lor. Până la urmă, bietele de ele sunt niște ținte în care nenorociții ăștia de bărbați, au făcut n-au făcut armata, trag din toate pozițiile. Poligon de încercare nu alta... Câte gloanțe adună, sărmanele, în ele într-o viață! E, he și abia la bătrânețe își dau seama că le-a picat plumbul în picioare... Cum vezi una la prima oră a dimineții, tinerică tinerică, uitându-se disperată după un loc liber e clar că vine, săraca, din poligon - a avut aplicație de noapte. O trage plumbul în jos...
Aha, uite că se eliberează un loc... Na, că s-a ocupat! Cum de cine?”

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!