poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 
Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2648 .



Vasul grecesc din Piața Aristoteles cu doi cactuși
proză [ ]
Dezobișnuirea (fragment)
Colecţia: texte umoristice

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Tulceanul ]

2011-12-08  |     | 



După-amiaza zilei de 3 decembrie 2011 începuse debusolant pentru Curcu Biteșeon. C-un vis la fel de catifelat ca pielea lui Nataly. Machidoanca dansatoare și cântăreață fusese atât de populară la spre sfârșitul mileniului trecut ! Ea îi inspirase atât pe Țăndărică, trupeșul celor “zece prăjini”, cât și pe patronul unui micuț bar destul de central al Constanței, situat nu departe de țărmul mării. În visul său Curcu cobora necontenit dealuri înspre bălțile și mlaștinile Bucureștiului, ciudat fiind că autocarul n-avea șofer, alți călători, iar orașul devenise ultimul cu o licărire de omenire, pe când celelalte orașe ale lumii aveau cartiere, sectoare populate foarte dens de toate speciile endemice de plante și vietăți animate ce fuseseră vreodată, inclusiv de cele ale “supei primordiale”, interesante fiind giganticele reptile, pachidermele preistorice din Europa, ursoaicele Peșterii Muierilor care au făcut primele opere murale cu ghiarele, înaintea lui Arghezi la Văcărești etc. Panoramic, visul lui Curcu începuse cu tantativa ratată de a-și lua permis de conducere pe drumurile naționale și județene… de munte! Numai la români drumurile se fac obligatoriu și-n sus, în pantă, chiar dacă traseul e neted ca-n palmă…
Curcu știa de la taică-su că patronul Iani Pleșoianu o angajase pe nurlia și talentata Nataly să cânte împreună c-un taraf muzică armânească, la anumite ocazii, pentru un preț de o mie de dolari la toată formația. Ce era peste, lua Pleșy. Curcu n-o apucase aproape deloc pe Nataly, decât de țâțâle pline pe care și le mai amintea prea puțin, dată fiind vârsta destul de avansată când a fost în sfârșit înțărcat din cauza morții ei neașteptate. Îi spuse mamă. O simțise mai mult olfactiv și tactil ca mamă. Nu-și mai amintea însă nicio vorbă, niciun cântec de-al ei. Tatăl său, Voiculeț Vociu, un gurist din Ferentari stabilit la mare ca navigator, călătorea mult prin Oceanul Indian și prin Pacific. Auzise în voiaje că, dintre toți cactușii, cei australieni și din Oceania (mai ales din Micronezia și din deșerturile cu canguri) sunt adevărate rarități, piese de colecție pentru cei împătimiți, printre care se număra și frumoasa Nataly.

.  |








 
shim Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. shim
shim
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!