poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3711 .



Eroi, profitori, ticăloși, calomniatori, verze
eseu [ ]
Cui a folosit Piața Universității ?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Eugen ]

2004-06-16  |     | 




Cui a folosit Piața Universității ? Greu de spus.
Celor dornici de gumă de mestecat străină și de reviste sexi ? Probabil.
Celor care ar fi fost mai bine să-și făurească o existență proprie ? În mod sigur. O groază de complexați fără existențe individualizate s-au întâlnit și și-au trăit aventura vieții în Piață. Unii au și murit.
În nici un caz nu a folosit naivilor care țopăiau să se vadă la televizor și care au ajuns carne de tun pentru poliție și minieri. Nu au avut nimic de câștigat-au pierdut totul pentru că, fără a fi prea inteligent, orice manipulator ar fi trebuit să-și dea seama că marea masă a populației îi va respinge categoric. Oricum erau morți în fașă pentru că în afară de „Jos Iliescu! „ nu știau nimic și nu au avut nici o soluție.
I-a folosit Piața lui Ion Iliescu ? Mă îndoiesc. Președintele nostru actual nu este un dictator- nu este Lucașenko. Este mult prea abil ca să nu-și dea seama că nu are nimic de câștigat de acolo, în nici un fel. Faptul că spectacolul a continuat atât n-a arătat decât o putere slabă, nesigură pe ea, care se teme. Intervenția în forță a fost iarăși condamnată destul de violent. Iliescu nu avea decât de pierdut din Piață. Iar în acel moment toate datele arătau că Uniunea Sovietică este pe ducă și că nu-și va susține nici unul din foștii aliați. Sovieticii au acceptat să cedeze Germania de Est- nici în visele lor cele mai negre n-ar fi sprijinit un regim represiv în România.
A folosit Piața partidelor istorice ? Absolut deloc. În afară de o vagă încercare de direcționare a celor din Piață făcută direct nu s-a urnit nimic din loc. Partidele istorice nu puteau sprijini direct Piața în condițiile unei democrații reale. N-ar fi avut nici un sens și chiar dacă, prin absurd, Piața ar fi îndepărtat FSN-ul de la putere, scenariul s-ar fi putut repeta.
A folosit Piața societății civile ? În nici un fel. Cea mai mare greșeală a așa-zisei „societăți civile” a fost sprijinirea Pieței. Nu pot uita mitingul în apărarea lui Marian Munteanu ? Ce ar răspunde Ana Blandiana astăzi întrebată de ce a apărat un securist și un provocator de cea mai joasă speță ? Între România și „societatea civilă” s-a creat, începând cu acel moment un clivaj iremediabil .Cetățenii României nu s-au regăsit în Piață. „Societatea civilă” ar fi avut nevoie de un popor mai bun.
A folosit Piața studenților ? În nici un caz. În afară de sănătoasa bătută minierească nu s-au ales cu nimic.
Piața Universității a folosit în primul rând unor revoluționari disperați care nu s-ar fi putut încadra în jocul democratic. Figuri ca Dincă sau Nica Leon n-aveau ce căuta în civilizație- și probabil, unii dintre aceștia au simțit că vor pierde sigur. Exacerbarea violențelor s-a făcut sub astfel de imbolduri. Cei amatori de imagini idilice pot încă găsi documente (benzi video, etc.) cu revoluționari isterici care strigau că „li se fură revoluția”.
Piața Universității a folosit unor cameleoni de genul lui Stelian Tănase. Pe un mărunt și insipid activist UTC până în 1989 Piața Universității și răsucirile post-Piață l-au făcut să ajungă un guru al politicii românești.
Piața Universității a folosit, în sfârșit, unor mari manipulatori. O analiză comparativă a unor acțiuni sincrone momentului Pieței s-ar putea să releve aspecte interesante- mașinațiuni la scară foarte mare care au fost ocultate de scandalul din Piață.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!