poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 2716 .



Dar, în definitiv, ce face România asta ?
eseu [ ]

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Eugen ]

2006-10-10  |     | 



Dl.Dalph Josepshon este redactorul șef la "The Manchester Sentinel". Acest jurnal este specializat strict pentru lumea oamenilor de afaceri și este motorul "văzutului" "The Manchester Guardian(MG)". Dl.Dalph este totodată un bun prieten. La un kebab de miel și o bere Carling am început să discutăm despre un articol pe care MG îl pregătește pentru țările care vor adera în 2007, respectiv România și Bulgaria. Dl.Dalph a fost recent la București. Părerea lui personală despre București o ține strict secretă- este de fapt un englez flegmatic. Dar întrebarea lui "Eugen, de fapt, ce face România asta ?" m-a pus pe gânduri.
Repede, toată lumea, ce face România ? Hmmm...Loganuri, la Pitești ? "Eugen, Loganuri se vor face de trei ori mai multe și de trei ori mai bine în Turcia" mi-a spus Dalph. "România a fost de fapt pentru Renault un punct de prestigiu- sora cea mai mică, etc. În plus, fața Estului în materie de tărăboanțe- Cehia- o luaseră nemții. Așa că Renault-ul s-a mulțumit cu ce a avut". Și totuși, ce face România, sincer ? Oțel la Galați ? "Eugen, mi-a spus Dalph cu un ton condescendent, și tu și eu știm că multă vreme de-aici încolo oțelul de la Galați nu se va vinde. Până să ajungă la calitatea oțelului de la Pusang de exemplu (Coreea de Sud) mai va. Soft face. Da, România face soft. "Haida, de- făcu dl.Dalph. Softul vine din SUA- știe orice copil. Nici noi, nici Franța și nici Irlanda nu ne putem mândri că facem soft. Outsourcing-ul nu este gândit pentru țările din Est- India lucrează de 2 ori mai bine, de 2 ori mai ieftin și de 1.5 ori mai rapid"
Ce face România ? Mi-am pus întrebarea de multe ori în acești ani, umblând prin lume. Într-o vreme, făceam confecții. Sistemul de lohn- început înainte de 1989- umplea Europa de confecții ieftine și bune. Dar timpurile acelea s-au dus împreună cu apariția asiaticilor pe piața liberă.
Ce face și ce va face România după 2007 ? Va exporta forță de muncă. O întrebare mai simplă- și cam stupidă- este următoarea: un căpșunar pleacă în Spania să lucreze pe 150-300 de Euro/lună. Zece căpșunari- din același sat- dacă pun mână de la mână și deschid o fermă de gulguțe- sau de căpșuni- ar câștiga mai bine ca în Spania. De ce e în România muncitorul leneș, pretențios și habarnamist iar în străinătate zbârnîie ?
Deci, ce face România ? Pentru cine funcționează ea ? Și cu ce ?

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!