poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 4801 .



Sfȃrșitul timpului: Prolog la o discuție (virtuală) cu David Bohm și Jiddu Krishnamurti
eseu [ ]
Diagnostic & pronostic; cauză & soluții – ioc! Colecţia: Poveste Postmodernistă

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [Sextus Empiricus ]

2008-02-13  |     | 



Un mapamond interactiv
o populație într-o migrare din ce în ce mai accelerată/ dezorientată

Era diasporei
din ce în ce mai multe întrebări despre
religie/cultură/ identitatea personală/ „ ce suntem noi?” / „ ce sunt eu ?” / „Ȋncotro mergem/merg ?”….

Fragmentare
rizomatică/ hibridă/ colaj/ relativism/ joc/ parodie/ pastișe/ discurs ironic anti-ideologic /

„Celălalt”
ceea ce putem asimila/ aglutina/ poseda din altul/ restul nu are drept la existență!

Comunități paradoxal închis-deschise
religioase/ culturale/ economice/ politice/ transnaționale/ transgeografice/ transpersonale/ fiecare cu „universaliile” lor/ transagresivitate (mai mult sau mai puțin mascată)!

Mondializarea
tehnologiei/ pieței/ turismului/ informației

Universalitatea
valorilor/ drepturilor omului/ libertăților/ culturii/ democrației - pe cale de dispariție / devenită specifică fiecărui grup paradigmatic (chiar și un singur individ poate forma un astfel de „grup”, nu-i așa?)/ exportabilă doar ca ceva exotic de fiecare astfel de „Eu” / pentru „resturi” care au mai rămas (totuși, volens nolens) din „ceilalți” / atrase doar de misterul magiei / curat i-rațional/ i-logic!

Logică
paraconsistentă/ paranormală/ paradigmatică/ joc/ jocuri de limbaj/ schimbare de reguli în timpul jocului/ teoria ține loc de concluzie/ premisele devin demonstrație/ demonstrația pregătește următoarea serie de premise/ suntem așa cum suntem pentru că/ suntem așa cum suntem - ciclare/ învȃrtire în jurul NIMICULUI/ „De ce (nu) există NIMIC mai curȃnd decȃt ceva?”

Text
„hipertext și hiperlume/ ce nu-ncape-n minți de ghips/ el doar s-a salvat din spume/ din iluzie , eclips”/ hipotext/ transtext/ textualizare/ contextualizare/ experimentalism / postmodernism/ PoMo/ postmodern/ indeterminare/ imanență/ „indetermanență”/ rețea/ high-tech/ consum/ societate manipulată/ media/ videologie….

Deconstrucție
distrucție/ dinamitare interioară a limbajului/ prin limbaj!

Simulacru
faze - o reflexie a unei realități de bază (aparență benefică - sacrament)/ pervertire a realității de bază (aparență malefică)/ mascarea absenței unei realități de bază (vrăjitorie)/ nici o relație cu nici o realitate de nici un fel (propriul pur simulacru) – auto-distrugător…Sau, totuși „In the Deserts [of today reality], tattered Fragments of the [simulacred] Map are still to be found” - tot mai rămȃne ceva/ din Simulacru!

Univers
multivers/ cosmos ce conține multi-versuri/ stringuri/ superstringuri/ bucle/ brane/ fabrică de cuante „spațiu-timp”/ din „vidul plin”/ ori ce mulțime/ conține/ mulțimea vidă/ generatoare….


Explozia comunicațiilor
tv/ mobil phones/ multimedia/ timp real/ dimensiune temporală fără spațiu/ rudiment de timp/ instantaneitate/ viitor absorbit în timpul real/ trecut fără timp să mai fi avut loc / prezentul - a cincea dimensiune/ a virtualului/ realizare absolută a realului….

Istoria
sensul/ progresul/ nu mai reușesc să-și găsească viteza de eliberare/ evenimentul nu mai circulă prin memorii umane/ ci prin memorii de ordinatoare/ istoria nu mai reușește să se depășească pe sine/ implodează în actualitate/ corolar -o dată cu instantaneitatea informației, nu mai există timp pentru istorie!

„Realitatea - o tȃrfă”
„Noi trebuie să prindem în capcană realitatea/ trebuie să mergem mai repede decât ea/ Ideea de a merge mai repede decât propria noastră umbră/ cuvintele merg mai iute decât semnificația/ noi suntem orfani de o realitate care sosește prea târziu/ și care este numai/ ca și adevărul/ un raport oficial decalat in timp”

Calendar Maya
2012/ Mel Gibson/ sfȃrșitul timpului/ trecerea într-o altă dimensiune/ criză/ căldură/ îngheț/ imense monșericule!

A-PO-CA-LIP-SA
care nu duce lipsă de fotografi/ regizori/ cameramani/ pe un fundal iradiant/ al parodiei/ kitsch-ului/ distrugerii totale….

*

Iar Linda Hutcheon visează opti-mistic: „[Hipertext/ hipotext/ transtext/ textualizare/ contextualizare/ experimentalism / postmodernism/ PoMo/ postmodern/ indeterminare/ imanență/ „indetermanență”/ rețea/ high-tech/ consum/ societate manipulată/ media/ videologie…] - atȃt detractorii cȃt și promotorii [acestora] au găsit răspunsuri, întrucȃt paradoxurile [„revelate” și nu „relevate” ] îngăduie răspunsuri; întrebările care sunt puse vor face posibil orice proces de producere a răspunsurilor”

Concluzia subtextului: "omul e măsura tuturor lucrurilor"/ fetișizarea "creativității umane"/ mistică deviată/ deviantă - Nietzsche spre „supraom”/ chiar și, mai ales, prin paradox/ un neo-iluminism/ sau neo-materialism dialectic/ eșuat într-un „paroxism indiferent” (nu se mai rezolvă paradoxuri/ se inventează/ citește "se fabrică"/ la nesfȃrșit - ciuruirea/ din toate părțile/ a unui/ cavaler medieval în armură/ din care/ gȃlgȃie sȃngele/ și cȃnd i se dă/ lovitura finală/ e doar/ o armură goală/ pe dinăuntru) – paradoxala Linda/ în toate sensurile/ în toate dirtcțiile/ (în toate părțile)/ că tot se ocupă de… la alții, devenind asemenea – este mai bine să nu fii fidel, decât să fii fidel fără să ți-o dorești.



BIBLIOGRAFIE (absolut selectivă)

Baudrillard
Borges
Deleuze
Derrida
Foucault
Fukuyama
Ihab Hassan
Hutcheon (și Linda – nu, că am citat-o deja în text)
Lyotard
Vattimo
Virillio
Și cȃți or mai fi….

.  | index










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!