poezii
v3
 

Agonia - Ateliere Artistice | Reguli | Mission Contact | Înscrie-te
poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
armana Poezii, Poezie deutsch Poezii, Poezie english Poezii, Poezie espanol Poezii, Poezie francais Poezii, Poezie italiano Poezii, Poezie japanese Poezii, Poezie portugues Poezii, Poezie romana Poezii, Poezie russkaia Poezii, Poezie

Articol Comunităţi Concurs Eseu Multimedia Personale Poezie Presa Proză Citate Scenariu Special Tehnica Literara

Poezii Rom�nesti - Romanian Poetry

poezii


 


Texte de acelaşi autor


Traduceri ale acestui text
0

 Comentariile membrilor


print e-mail
Vizionări: 3895 .



Eu și psihologia
eseu [ ]
"Cum cunoștințele nu fac o știință, așa și cărămizile nu fac o casă"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
de [byte23 ]

2011-03-28  |     | 



Ajunși în secolul XXI simțim, tot mai mult, nevoia de psihologie, de acel izvor al cunoștințelor care încetul cu încetul ni se usucă.La moment trăim un secol al informațiilor.Aceste informații diferă între ele, de la aceleași tehnologii ce ne permit să creăm și să construim, pînă la celea ce duc la o degradare completa a integrării și menținerii omului în societate.Putem observa cert, cu ochiul liber cum valul haotic informațional, șterbește din temelia de piatră a personalității fiecărui individ în parte.Gradul de influență crește, cu atît mai mult cu cît suntem mai apatici la tot ce se petrece în societatea contemporană.Simțim nevoea de protecție, de refugiu și direcție fixă cu un scop final.Mai avem nevoe și de competențe, pentru a ne asuma o responsabilitate calitativă asupra sarcinilor de zi în zi.În tot ceia ce vedem,simțim și auzim este nevoe de o structurare a relațiilor acestor lucruri, și compatibilitae cu valorile și aspirațiile noastre. Psihologia ne iese în cale cu brațele pline în semințe de smochin, oferindune intr-un mod generos posibilitatea de a sădi (planta) aceste semințe, ca într-un final să strîngem roada dulce.
În atenția cititorului voi cita pe filozoful și moralistul Francois De La Rochefoucauld pentru a întroduce transparență în lucrarea de față, „Un om nu trebue judecat după calitățile sale, ci după felul cum știe să și le folosească”.Cu certitudine mulți dintre noi trecem peste ghîndul ce putem face și ce dorim să facem, lăsîndune conduși de momentele de față, ce trec neoprite pe lîngă noi, fără să mai reușim să descoperim ceva nou.Ne lasă încremeniți și cu privirea țintă spre trecut, fără să mai dorim ceva de la viitor.A avea calități și a le putea folosi sunt lucruri cu totul diferite, și mai mult ca atît este dificil să operezi cu ele.Pentru a te folosi de calitățile care le ai, este nevoe de mult efort și străduință.Consider că competența și valoarile unei persoane sunt strîns legate între ele, astfel formînd un imperativ.Pornindune de la un început, întotdeauna vom ajunge spre final, ear cum vom ajunge și cu ce ne alegem, va fi tot ceea ce ne reprezintă.
În încheiere doresc să mă întorc la referințele mele despre nevoia de psihologie și acel izvor al cunoștințelor.Psihologia înpreună cu multiplele ei ramuri, are la baza sa omul, studierea și dezvoltarea multelaterală a lui.Vorbind despre izvor, el nu alege oamenii care vin să ea apă, ci oferă tuturor posibilitatea.Ce vor face mai departe cei ce eau apa, depinde doar de ei .Psihologia ca obiect de studiu începe cu limbajul său profesional, și continuă cu teoriile sale avansate.Despre punctul final al său, îl putem descrie doar subiectiv, deoarece este o direcție care în permanență progresează și tinde spre noi performanțe și noi competențe.Cu plină grandoare doresc să prmovez această ramură a științei și să completez acest tezaur cu noi direcții, și lucrări.

.  |










 
poezii poezii poezii poezii poezii poezii
poezii
poezii Casa Literaturii, poeziei şi culturii. Scrie şi savurează articole, eseuri, proză, poezie clasică şi concursuri. poezii
poezii
poezii  Căutare  Agonia - Ateliere Artistice  

Reproducerea oricăror materiale din site fără permisiunea noastră este strict interzisă.
Copyright 1999-2003. Agonia.Net

E-mail | Politică de publicare şi confidenţialitate

Top Site-uri Cultura - Join the Cultural Topsites!