Comentariile membrilor:

+ "vremea noptii de piatra"
Thais Teodorescu
[23.Sep.04 21:31]
pentru ca este "exagerat de personal", pentru ca astfel de poeme nu trebuiesc "explicate", las un semn, de citit, altora.

 =  Cu respect si pretuire!
Vali Nițu
[23.Sep.04 21:45]
Iata eu te citesc ... la 51 de ani! Cu drag!VALI NITU

 =  Thais, Vali
Cristiana Miu
[23.Sep.04 22:26]
Nu am explicatie pentru aceasta scriere. Ii promisesem lui Liviu Nanu ca de acum le incadrez la poezii, dar pe aceasta n-am putut. Am scris-o dintr-un condei intr-o seara ca oricare alta.
Multumesc, Thais. Multumesc, Vali.

 =  ro
Michel Martin
[24.Sep.04 21:11]
Hm. Ce-i cu acest poem? Adica nici nu ma pot gandi la tehnica, la cum naiba l-ai scris, ca ma distrage tema. Pe care nu vreau s-o aprofundez. Si nici acel "exagerat de personal" nu stiu ce cauta acolo. Ma rog. Nu raspunde. Nu ai ce. Si nici la ce.
:)

 =  non-raspuns lui Michel
Cristiana Miu
[24.Sep.04 22:49]
Nu raspund. Ca nu stiu ce. La ce. Cum. De ce.
Nu pricep eu prae multe, dar prezenta ta in pagina mea e o onoare neasteptata pentru care iti mutumesc.

 =  Anamnesis
Daniel Stuparu
[25.Sep.04 02:18]
Alt poem cu un titlu interesant! (lol)

Poate publici o carte numai cu titluri, pe pagini albe! (lol)

Cât despre text... mult prea profund, mă depășește! (lol)

P.S. Da eu mai încerc... lol

 =  off topic Daniel Stuparu
nichita victoria
[02.Oct.05 19:05]
te-as ruga ca pe viitor sa incetezi cu "lol", "mai, mai, of, of" si alte cele prin comentarii iar daca tu consideri ca nu ai de spus nimic referitor la text nu spune sau daca tii neaparat sa comentezi fa-o strict pe textul cu pricina. sfaturile ironice foloseste-le in alta parte.
cred ca nivelul 100 iti este inutil. 10 iti este suficient pentru comentarii. o sa fim, insa, atenti la ce postezi.
toate cele bune

 =  nichita victoria
Nicolae Dimitriu
[25.Sep.04 10:24]
La fel de off-topic este si comentariul lui Thais Teodorescu, la urma urmei, insa pe el nu il admonestezi...

 =  Daniel Stuparu, Nicolae Dimitriu
Cristiana Miu
[25.Sep.04 11:09]
Daniel, se pare ca ai schimbat obsesia pentru textele Soranei cu una paentru textele mele.
Daca intr-adevar ti-a placut titlul, pentru mine e o implinire, fie si numai un cuvant al meu a ajuns la tine. cartea nu o public din simplul fapt ca nu am bani. Cand voi avea, va contine ce vreau eu, nimeni nu e invitat sa-si dea cu parerea.
Daca intr-adevar continutul acestei poezii te depaseste, ma bucur din suflet. Asta inseamna ca esti unul din norocosii soartei care nu a simtit niciodata pe pielea lui despre ce vorbesc si eu ma bucur ca existi.
Chestia cu lol este atat de stupida, ca nu merita discutata, sunt sigura ca un om care poate scrie proza asa cum o faci tu, intelege si singur de ce folosire formularii il discrediteaza profund.
Multumesc de citire,
Nicolae, comentariul Doamnei Thais Teodorescu nu era deloc off-topic. Poate nu l-ai inteles tu. El prinsese exact esenta poeziei. Sunt sigura ca daca incerci o sa reusesti si tu. Nu e chiar asa de greu. Multumesc de trecere.
Nichita, stiu.

 =  Hm...
Daniel Stuparu
[25.Sep.04 11:36]
Si mie mi s-a parut stupida chestiunea cu lol (lots of laughter - asta presupun ca e clar pt. toata lumea), pana cand am ajuns sa constat ca nici prea multa seriozitate la casa omului nu e tocmai de bun augur.

Daca ceva mi se pare amuzant, recurg la lol, si nu vad de ce n-as face-o. Daca asta ma discrediteaza sau nu, e deja o chestiune personala, imi asum comentariile mele si nici nu am pretins ca ele reprezinta pe altcineva.

Iar cand dau peste un text precum cel cu eructatii si ragaituri, comentariul nu poate fi in primul rand decat un major LOL, si in rest mai vedem (lol).

O data in plus, daca acest lucru nu e foarte clar - pentru mine acest lol are rostul de a mai descreti fruntile cititorilor, nu intotdeauna e vorba de o ironie (desi de multe ori este! lol).

Inca o data, totul se desfasoara in tandem cu textele postate - unu la mana, este un site public, deci comentariile sunt, sau ar trebui sa fie bine venite. Doi la mana, in momentul in care postezi un text precum cel amintit, la ce fel de comentarii te poti astepta? ...lol

Deci subliniez faptul ca comentariile noastre sunt un RASPUNS la textele postate, nu invers.

Doza de cinism sau ironie de care sunt acuzat e a mea, ma caracterizeaza! (lol) Si e firesc sa apara si in comentariile mele.

Ciudat mi se pare insa ca dupa 15 ani de la Revolutie pe un site public administrat democratic - cel putin teoretic - mai poate aparea cineva care sa inceapa sa dicteze altuia - scrie asa si pe dincolo, nu folosi acest cuvant sau celalalt... - domnii mei, incotro? Ne intoarcem la vechiul sistem de cenzura?

Aici nue nici un lol la mijloc, pe mine mai ca m-a busit plansul... lol

Mai vedem, mai discutam, ne mai auzim.

P.S. (Repet, nu am scris malitios ori tendentios comentariile la textele tale - daca asa le percepi, che posso dire... lol)

 =  Arahne
Daniel Stuparu
[25.Sep.04 11:40]
Cat despre obsesia schimbata de la Sorana la tine, Cristina, cu regret trebuie sa te anunt ca nu e cazul.

Obsesia ramane legata de ea - o autoare care poate ca intr-o buna zi va avea ceva serios de zis in literatura romana.

Cred in textele ei, si am spus si de ce, dar nu aici e loc sa explic asta.

Pe tine continui sa te citesc - credeam ca spune si asta ceva! lol

 =  Scuze si nu prea
Nicolae Dimitriu
[25.Sep.04 11:51]
Scuze d-nei Teodorescu, poza este luata de la distanta prea mare... Scuze si Cristianei pentru ca, la urma urmei, si comentariul meu a fost off-topic. Insa s-a nimerit sa dau peste cateva comentarii facute de Nichita Victoria care chiar m-au iritat. De exemplu: "am trecut-o la personale pen'ca nici poezie nu e.
Aleks, tinere, mi-e dor de tine:) multam de trecere si de apreciere. ma bucur. poa' ne mai vedem cumva anul asta."

Cu ce este acest comentariu mai bun decat "lol"?

 =  d-lui N. Dimitriu
Daniel Stuparu
[25.Sep.04 12:09]
Bull's Eye! lol

 =  Comentariu la comentariu
Daniel Stuparu
[25.Sep.04 12:13]
"Chestia cu lol este atat de stupida, ca nu merita discutata"

Va sa zică... "până la chat să o iau mai încet!" (lol)


"Sunt sigura ca un om care poate scrie proza asa cum o faci tu, intelege si singur de ce folosire formularii il discrediteaza profund"

Ce aș putea adăuga?

"Așa sunt eu alternativ,
Ca maniacul depresiv -
Când nimeni nu mai crede-n nimenea,
Eu am mania mea!"

...lol

 =  Domnilor, va rog
Cristiana Miu
[25.Sep.04 12:25]
Domnilor, ce sunt textele mele? loc pentru Domniile Voastre sa va descarcati frustrarile si neintelegerile?
Va rog mult.
Consider comentariul privind "Tratatul..." oportun. Dar deja acest text primeste comentarii care nu au legatura cu el.
Domnule Dimitriu, va rog sa discutati problemele pe care le aveti cu domna Nichita Victoria in alta parte. V-as putea explica eu sensul comentariilor ei. Dumneavoastra uitati ca unii dintre noi avem relatii de prietenie aici. Cum e cazul lui Aleks si Nichita. de aceea comentariile lor sunt uneori eliptice. Important e sa inteleaga cel caruia ii sunt adresate. Nu se vor comentarii literare. Eu nu-l cunosc pe domnul Stuparu si de aceea nu-mi permit sa fiu prea familiara cu Domnia-Sa.
Dar acum va rog, incetati jocul asta sub textul meu. E pacat si de text si de timpul dumneavoastra.

 =  Cristiana, logica
Nicolae Dimitriu
[25.Sep.04 12:29]
Cristiana, exact aici este problema: de ce unora li se accepta comentarii care "Nu se vor comentarii literare" iar altii sunt pedepsiti pentru acelasi lucru?

 =  En plus...
Daniel Stuparu
[25.Sep.04 12:36]
Nu te gandesti, mai Cristiana, ca in felul acesta atragem atentia asupra textelor tale? (lol) Enjoy!

Hai să fac și un comentariu la text, ca să nu par deplasat:
îmi place mult cum debutează poemul, nu mai îmi place însă felul în care o scrântești - în opinia mea - de la strofa a doua, trecând de la "poetul damnat" - un concept foarte generos - la legalizarea avortului etc.

Textul începe bine deci, și se termină prost (i.e., in my view of course! lol)

 =  Ca bine zici pedepsit!
Daniel Stuparu
[25.Sep.04 12:37]
Nivelul meu a scăzut brusc de ieri până azi de la 100 la 10.

O luăm de la capăt? lol

 =  rugaminte
Cristiana Miu
[25.Sep.04 12:48]
Despre text: ideea initiala nu e a poetului damnat. Poezia e autobiografica, se refera numai la mine si nu ma consider poeta. E vorba doar despre un destin obisnuit pus in cateva cuvinte. De aceea crede-ma e greu sa vina cineva sa intrebe: "doare? lol".
Unii sunt pedepsiti pentru ca ranesc, ataca, jignesc intentionat, iar apoi nu au curajul sa-si asume comportamentul. ba mai mult, se retrag in spatele cuvintelor. Pot si eu sa ranesc pe cineva si apoi sa spun ca n-am vrut, a fost doar o exprimare oarecare.
Pentru ulterioare discutii va stau la dispozitie pe YM. Nickul meu e brigaela.
Va rog.

 =  ultimul off topic Dimitriu Nicolae
nichita victoria
[02.Oct.05 19:05]
http://www.poezie.ro/index.php/personals/82928/index.html
despre acest text este vorba si despre "raspunsul" meu dat lui Florin Maduta si Aleks.
nu am nici un fel de problema cu d-l in cauza si cred ca este prima data cand aflu ca este nemultumit de comentariile mele. n-am avut vreme sa-l comentez pentru ca are 1 singur text-dedicatie postat.
si d-le Dimitriu, dumneata faci referire la un raspuns de-al meu pe un text de-al meu nicidecum la un comentariu literar. niciodata n-am avut pretentia ca pot face asa ceva.

Cristiana, daca vrei pot opri sirul acestor comentarii. te rog sa ma scuzi pentru off topic.

 =  Opera aperta
Daniel Stuparu
[25.Sep.04 13:03]
1. "ideea initiala nu e a poetului damnat" Aici nu prea importă ce ai vrut matale să spui, importă însă ce se înțelege de partea cealaltă a ecranului, unde se află cititorii - opera rămâne deschisă, că-ți place sau nu.

2. "Poezia e autobiografica, se refera numai la mine si nu ma consider poeta". În acest caz, sincer nu știu ce cauți pe agonia.ro - site pentru poezie, proză, polemică etc... - să ne fie cu pardon!

3. "Unii sunt pedepsiti pentru ca ranesc, ataca, jignesc intentionat, iar apoi nu au curajul sa-si asume comportamentul. ba mai mult, se retrag in spatele cuvintelor. Pot si eu sa ranesc pe cineva si apoi sa spun ca n-am vrut, a fost doar o exprimare oarecare." Hm! Eu nu am spus că nu am vrut - dimpotrivă, am vrut! Am vrut ca afirmația respectivă să atingă o coardă sensibilă - asta a fost intenția! Nu trebuie să transformi un comentariu la text într-un afront personal, asta-i tot. Și cred că te iei un pic cam prea în serios - "be a joke unto yourself!" spunea cineva...

Dar repet - și cred că te înțeleg, dar n-am ce-ți face - agonia e ditamai site-ul, și mii de cititori îl accesează zilnic. Dacă ești o fire sensibiloasă... mă rog, tu știi! Nu vreau să interpretezi din nou aiurea afirmația mea.

Repet, e un site public, nu dedicat exclusiv mie sau ție. Am avut și eu parte de comentarii neavorabile. E ceva cu care va trebui să te obișnuiești.

Așa că cheer up - fruntea sus, pieptu-nainte și... nu te descuraja!

Dacă ești pe acest site înseamnă că ești deja poetă, nu văd de ce vii cu afirmații precum cea de la punctul 2.

Keep smiling,

D.

 =  OK
Cristiana Miu
[25.Sep.04 13:15]
Nichita, pot opri si eu comentariile si chiar ma bate gandul. dar nu o fac. Din doua motive: unul ca aici e un site public si imi asum tot ce se scrie la textele mele (Radu spunea: oricine se poate face de ras in subsolul textelor mele).
Nu nu sunt poeta, domnule Stuparu. Majoritatea celor de aici nu sunt. Scriu doar din nevoie, poezia e altceva, se scrie din stiinta si talent. Ok, daca recunoasteti ca m-ati jignit intentionat nu am ce zice. Doar ca eu n-as fi facut asta niciodata. Si brusc, mi-e rusine mie ca v-am expus la asta, ca v-am obligat sa jigniti.
Cam asta e tot.

 =  Je suis désolée
Daniel Stuparu
[25.Sep.04 13:30]
1. Citez:

"Am vrut ca afirmația respectivă să atingă o coardă sensibilă - asta a fost intenția! Nu trebuie să transformi un comentariu la text într-un afront personal, asta-i tot."

Eu nu am spus că te-am JIGNIT intenționat, ci că am postat comentariul cu anumită intenție legată de text, nu de autor.

Citește mai atent și cel puțin nu îmi răstălmăci afirmațiile!

2. Radu are dreptate.

3. Eu nu spun ce esti sau nu esti, eu spun cum ar trebui sa gandesti, daca tot te afli aici. Nu de un efort descriptiv avem nevoie - sunt sau nu sunt poet -, ci de unul normativ - voi fii poet, daca fac ceea ce trebuie etc.

Pledez pentru o atitudine pozitivă, sănătoasă - cu complexe de genul ăsta nu știu ce speri tu să rezolvi.

Mai spui apoi că poezia se scrie cu știință și din talent - ceea ce e corect - și că tu scrii din nevoie.

Dacă deci - pardon de expresie! - mata ai apărut pe site doar pentru a-ți (satis)face nevoile... e regretabil. Mă amuză faptul că în acest context tot tu ești cea care spunea că ar trebui ca unii să-și rezolve frustrările în altă parte - în condițiile în care tu nu scrii din talent sau cu știință, ci din nevoie, repet.

Je suis désolée.

 =  regretul meu, domnule Stuparu
Cristiana Miu
[25.Sep.04 14:23]
Si eu sunt dezolata. Pentru ca daca primul dumneavoastra comentariu avea caracteristicie acestuia din uram, nu se isca aceasta polemica inutila si dureroasa.
Imi pare rau sa va spun, citez aici un prieten, va lipseste coerenta. Nu sunteti consecvent in propriul dumneavoastra sistem de gandire. Eu am citit atent. Si poeziile nu au corzi sensibile. Doar oamenii au. Si dumneavoastra ati atins una la mine. Intr-un mod pe care nu-l inteleg.
Am spus mereu ca eu scriu din nevoie. Dar imi descarc frustrarile in pagina mea personala, nu in a altora. Si mi le asum.
Nu voi inchide lista de comentarii. Dar nici nu va voi mai raspunde. Imi pare rau ca m-am comportat ca un copil intrand intr-o polemica voit rau-voitoare.

 =  Evrika
Daniel Stuparu
[25.Sep.04 14:29]
Mă bucur ne-am lămurit până la urmă cine era copilul care stă ore întregi pe mirc! lol

Ei hai, are să-ți treacă până te măriți... lol

P.S. Nu sunt coerent? Hm! Poate că sunt mai versatil decât îți imaginezi dumneata... lol

 =  Apropos "polemica"
Daniel Stuparu
[25.Sep.04 14:34]
Cât despre polemică, ea nu este niciodată inutilă, iar dureroasă este poate doar pentu cei ce se iau pe sine prea în serios.

Keep smiling,

D.

 =  Daniel Stuparu
Anda Andries
[25.Sep.04 15:00]
Domnule Stuparu,

De obicei nu intervin în controversele nimãnui! Nu aș fi fãcut-o nici acum, dacã dumneavoastrã nu v-ați fi încãpãțânat, a vã face cã nu pricepeți ce vã spune Cristiana! Totuși acesta e un text încadrat la... personale. Consider cã ați putea fi un pic mai sensibil!
Femeile (dacã nu știați deja) sunt mai delicate.

 =  Anda Andries
Daniel Stuparu
[25.Sep.04 15:27]
Ok, scuze, o sa incerc sa fiu mai atent! lol

 =  despre off topic, "personal" si mirc-uisme
liviu dascalu
[25.Sep.04 21:47]
"Dumneavoastra uitati ca unii dintre noi avem relatii de prietenie aici." Cred ca la asta se cam rezuma totul, in marea majoritate a textelor de pe poezie.ro. La prilejul de a stabili relatii de prietenie. Iar comentariile din subsoluri sunt la nivel de discutii de pe mirc, imi pare rau sa o spun. Ironia lui Daniel Stuparu mi se pare chiar binevenita, in acest context, iar morga de judecatoare a lui Nichita Victoria mi se pare chiar nitel caraghioasa (pot sa-i dau in continuare amanunte despre felul in care mi se pare mie funny aspectul asta).
Ce scriu eu aici e off topic cat incape si putin imi pasa. Ia nu mai faceti atata caz de chestia asta, ca nu suntem fabricanti de critica literara, pe aici!
Un sfat direct lui Cristiana: sensibilitatea ta la ironie este extrema. E anormal sa te entuziasmeze intr-atat niste laude, si sa te contrarieze intr-atat o reactie opusa. Si nu cred ca are rost sa recurgi la subterfugiul de a-ti marca textele cu eticheta "personal", daca sunt realmente "personale" si nu au nici in clin nici in maneca si nici in alte parti cu literatura incearca sa le pastrezi doar pentru tine insati sau sa le trimiti prin email celor care ar putea fi interesati.

 =  parere generala
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
Orice comentariu in ceea ce priveste textul cred ca ar fi inutil.Deja s-a stricat "atmosfera" si discutia a degenerat prea mult pentru a mai comenta textul.

Insa as vrea sa-i spun domnului Nicolae Dimitru ca sunt N cazuri pe site-ul asta unde acordarea stelelor nu e bine argumentata.In momentul in care o sa le semnaleze pe toate eu voi fi de acord cu dumnealui, dar atata vreme cat semnaleaza ce-i place NUMAI ca sa puna paie pe foc eu consider interventia sa subiectiva, plictisitoare si scrisa doar pentru a starni spiritele mai tare.Vorba aia la placinte inainte la razboi inapoi.

In ceea ce priveste comentariul lui Dan Stuparu cred ca s-a spus ce era de spus si daca as fi in locul Nichitei Victoria nu as mai raspunde la nimic.Ar fi o pierdere de timp.
N-am nimic cu ironia lui Daniel, dar daca tot ai chef sa critici un text si sa adaugi un subtrat ironic macar fa-o pertinent :)

 =  va multumesc tuturor
Cristiana Miu
[25.Sep.04 22:03]
Liviu, multumesc de trecere, desi stiu ca ti-am fortat-o cumva.
Incerc sa explic, nu stiu, pentru mine are sens, poate in mod absolut nu are. Nu ma entuziasmez nicioadat la laude. Din simplul fapt ca am citit destul ca sa stiu ca nu scriu bine. Eu scriu dintr-o nevoie interioara de a scrie. Punerea la personale nu e un subterfugiu. Nu stiu exact ce sunt, nu le simt poezii si site-ul imi ofera aceasta oportunitate. Aceasta nu inseamna ca nu accept critici. Poate reactiile domnului Stuparu s-au facut intr-un registru care nu mi-a placut si am reactionat ca atare. Incet incet si-a explicat si argumentat parerile si chiar am ajuns sa-l inteleg.
Nu sunt o scriitoare, Liviu, si nu am pretins asta. Eu citesc si uneori imi pun gandurile pe hartie si le dau si altora sa le citeasca. Si uneori, unii oameni reactioneaza. Asta e foarte important pentru mine. Nu cer numai reactii pozitive, doar ca am mai zis undeva, e greu sa vina cineva sa te ia in bascalie ca simti intr-un anume fel. E greu sa ti se spuna: te doare, nu-i asa??? ehe, ce bine ma face asta sa ma simt...
Intreb si eu: tu de ce reusesti sa te exprimi asa, cum de fapt si domnul Stuparu a reusit la un moment dat, dar reactiile initiale ale domniei sale sunt intr-un alt registru? De ce nu puteau fi de la inceput pe limba mea?
Da, sunt prietena cu Nichita Victoria, dar tu stii ca ea nu a intervenit numai la textele mele. Cred ca este foarte echilibrata si simte cand si cum trebuie sa intervina si de aceea e foarte respectata de majoritatea celor de pe site. Si daca ma intrebi si eu o respect si daca decizia ei ar fi fost in defavoarea mea m-as fi supus.
Nu stiu, a fost o zi lunga. Da, sunt hiper-sensibila. Nu, nu-mi place sa fiu atacata fara argumente. Si ceea ce scriu face parte cumva din mine. Chiar daca nu e bun. E al meu.
Va multumesc tuturor. Aceasta a fost o lectie valoroasa.

 =  Unu, cu rugaminte
Cristiana Miu
[25.Sep.04 22:05]
Claudiu, parerea ta ar conta, pe cuvant. Mai ales ca... Nu mai conteaza. Dar parerea, hai te rog, mai am loc pentru una. Inca una si ma duc (surghiun dracului pomana).

 =  p.s
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
Cred ca interventiile lui Daniel Stuparu pot fi catalogate in acelasi timp ca abuz.Cred ca at fi putut de la bun inceput sa spuna ce are de spus in privinta textului si sa nu se lungeasca atata.Intrebarea pe care mi-o pun nu e cum un membru cu asemenea comentarii "pertinente" a fost promovat ( deoarece accidente vedem si la stiri ), insa desfasurarea activitatii sale cu posibilitatea de a comenta fara filtrul editorilor, e demna de comparatia cu un copil pedaland pe o bicicleta fara lant in mijlocul sensului giratoriu.

Cred ca daca nichita victoria ar lua acum vreo masura aceasta ar fi catalogata pe data drept razbunare.Cu toate ca din punctul meu de vedere domnul Stuparu ar trebui sa stea un pic pe la 0.Daca ar fi avut nivel 0 cu siguranta lol-urile nu mai apareau pe aici si nu stricau cheful de citit al vizitatorilor si buna dispozitie pentru lectura a altor membri.
Dar eu stau si-mi aduc aminte de o poveste de-a lui Socrate ( parca ) spunand ceva de genul: daca un magar iti da o copita tu ce faci, te apropii de el si incepi sa-l lovesti ?

Citind comentariile scrise de Daniel Stuparu si pe cele scrise de nichita victoria eu cam stiu ce ar face aceasta din urma.

Cam atat.

 =  Parere
Chakass_Elena
[25.Sep.04 22:59]
" Ma nascusem intr-o noapte de piatra..."
" Se apropie timpul si clopotul urla
zdrobind ochii clopotarului fara veste
e vremea noptii de piatra..."

inceputul si sfarsitul poemului.
trebuie sa fii femeie ca sa intelegi agonia nasterii
a ta,a lui,a copiilor tai

este o poezie dureros de frumoasa

toate cele bune Cristiana si nu pune la suflet rautatile unora,nu se merita.

PS.cineva spunea,citez :
" Inainte de a fi femeie / barbat, fi OM "
dar asta e alta poveste

 =  Dumnezeule, ce a fost aici?!
Thais Teodorescu
[25.Sep.04 23:21]
Cristina, iti multumesc. ai inteles comentariul meu asa cum trebuia.:;)

Nicolae Dimitriu,
nu vad ratiunea comentariului dvs. vis-a-vis de parerea mea la textul Cristinei.
Dar cu fotografia mea ce nu este in regula?:) Mai, oameni buni...

 =  Thais, Claudiu, Cristiana
Nicolae Dimitriu
[26.Sep.04 00:03]
Thais, sper ca esti de acord ca avem aici doar o varianta mai lunga a celebrului "mi-a placut ca n-am cuvinte":
"pentru ca este "exagerat de personal", pentru ca astfel de poeme nu trebuiesc "explicate", las un semn, de citit, altora"

Claudiu, nichita victoria s-a razbunat si pe mine, imediat, coborandu-mi nivelul de la 100 la 10 (nu ca ar avea vreo importanta)

Cristiana, inteleg foarte bine ca vorbesti despre un lucru "extrem de personal" si posibil dureros, si in acest context comentariul lui Daniel a fost deplasat. Insa scopul scriitorului nu cred ca este sa obtina compasiunea cititorilor. Odata facut public un text, "nu ma consider poeta" nu este o scuza valabila pentru a respinge comentariile critice.

 =  Nicolae Dimitriu
Thais Teodorescu
[26.Sep.04 00:47]
uite, cuvintele mele nu stiu daca au rezonanta acolo unde altii simt ceva cititnd versurile Cristianei. Am considerat ca este un text putin mai altfel, un text in care fiecare ar fi regasit alte intelesuri. Pur si simplu, credeam ca va place si nu conta foarte mult ceea ce m-a atras pe mine. Desigur, iti respect opinia, insa nu doresc sa fiu intelasa in alt mod decat acesta.

 =  erata
Thais Teodorescu
[26.Sep.04 00:49]
"citind"

 =  parere
Claudiu Banu
[26.Sep.04 02:02]
Domnule Dimitriu, ma simt oarecum ciudat ca trebuie sa va atrag atentia asupra unui lucru deja semnalat. Acest text este incadrat la personale. Acolo unde oamenii isi pot scrie gandurile, jurnalul, pot face o cerere sau exprima ceva, chiar si in versuri. Prin prisma acestui lucru trebuia interpretat textul. Parerea mea este ca o mare parte din comentariile de mai sus sunt mai mult decat deplasate. dar e un site liber, fiecare are dreptul la o opinie, fie ea prasta sau buna.

Cristiana, textul in sine poate capata o valoare literara certa daca ii respecti putin logica interioara (sa nu mai existe ruperea dintre cele doua imagini (prima strofa si restul).

Sa auzim de bine,

 =  iar eu
Cristiana Miu
[26.Sep.04 11:17]
Am dat atatea explicatii pe textul asta, ca nu mai stiu nici eu. E la personale. Poate fi comentat si criticat. Dovada? Comentariul lui Liviu Dascalu. Tonul pe care Magister il are m-a convins. Ba mai mult, chiar domnul Stuparu m-a convins la un moment dat. Pe acolo pe unde a reusit sa-si argumenteze parerea si sa para doar critic nu rautacios.
Pana la urma sugestiile si criticile domniei sale mi-au prins bine.
Am inteles ca exista o aparenta ruptura intre prima strofa si restul poeziei. Va trebui sa modific ceva acolo, in cat sa nu mai para asa. Fiindca ruptura nu este de fapt. Doar ca nu am stiut eu sa o pun in cuvinte.
Asa incat revin. Am avut doua probleme cu interventia domnului Stuparu: sarcasmul in preajma unui text personal care nu merita asta si atacul concertat, pe mai multe texte, unul mult mai vechi.
Atat, in rest opiniile tuturor sunt bine venite si va multumesc pentru ele.

 =  discurs artistic incoerent
Radu Micu Ciomag
[26.Sep.04 12:20]
Un text slabut, care uneori este exagerat de teatral si de pretios: vorbire sa fac. Eu la inceput am crezut ca e ceva a caterinca si dupa am vazut ca se ingroasa gluma. Din pacate se aglomereaza personalele si nu faci nici macar un efort de a incropi un discurs artistic coerent.

 =  Tosa Claudiu
Daniel Stuparu
[26.Sep.04 12:57]
M-am lamurit cât de serios poți fi matale, în raport cu sarcasmul meu, atunci când ți-am accesat profilul și am dat cu ochii de dihania care ne întâmpină în loc de bun venit pe pagina dumitale.

În acest context...

...I'm Laughing Out Loud în continuare! LOL

Keep smiling,

D.

 =  P.S.
Daniel Stuparu
[26.Sep.04 12:58]
Asta ca să nu mai vorbesc de comentariul super-inteligent de deasupra pozei!

...lol

 =  Măi Toșa Claudiule, măi...
Daniel Stuparu
[26.Sep.04 13:03]
"Atata vreme cat semnaleaza ce-i place NUMAI ca sa puna paie pe foc eu consider interventia sa subiectiva, plictisitoare si scrisa doar pentru a starni spiritele mai tare.

Vorba aia la placinte inainte la razboi inapoi."

Ați înțeles?

...lol

 =  N. Dimitriu
Daniel Stuparu
[26.Sep.04 13:12]
Iată un citat într-adevăr paradigmatic:

"Scopul scriitorului nu cred ca este sa obtina compasiunea cititorilor. Odata facut public un text, "nu ma consider poeta" nu este o scuza valabila pentru a respinge comentariile critice." (N. Dimitriu)

Cristiana afirma undeva mai sus că se simte încă legată de textele ei etc. Din punctul meu de vedere, aceasta denotă o lipsă de maturitate - a autoarei? a textelor?...

În momentul în care ți-ai zămislit odrasla care se cheamă text (poetic, în proză etc.), trebuie să-i dai drumul în lume, să stea pe picioarele lui și să se lovească de tot felul de lucruri (i.e., comentarii).

Aceasta este proba de foc a receptării/ rezistenței/ subzistenței sau sucombării subite (lol) a textului.

Eu zic să fii mai detașată față de propriile texte, odată ce le-ai pus pe site, iar tu personal... mai bărbată!

Ciao,

D.

 =  Cristiana
Liviu Nanu
[26.Sep.04 13:25]
Cristiana, cred că strofa a doua poate fi puțin periată.
Mi-a plăcut: prima strofă, "la toate înmormântările poartă un zâmbet pitit", "zdrobind ochii clopotarului fără veste" (mai puțin "clopotul urlă" din versul anterior).

 =  pentru cenzori
Rodica Vasilescu
[09.Oct.12 17:25]
Pe mine ma uimeste faptul ca nu vede nimeni interventiile lui Daniel Stuparu care pe langa faptul ca sunt atac la persoana, mai sunt si degeaba - asta e chiar un abuz din partea sa.Cel putin mie in ultimul comentariu practic nu mi-a zis nimic, cum de altfel nu a zis mai nimic in restul comentariilor sale.

Unde e spiritul ala al colegialitatii domle?
Daca pentru a avea nivel 10 trebuie sa comentez ca Daniel Stuparu consider it done.

 =  "Cel putin mie in ultimul comentariu practic nu mi-a zis nimic."
Daniel Stuparu
[02.Oct.05 19:06]
Se prea poate monșer, dar hai să nu fim reducționiști. Comentariile celorlați utilizatori dovedesc că ești un caz singular.

A bientot,

D.

 =  raspunsuri
Cristiana Miu
[26.Sep.04 16:17]
I Delfinule, nu pot sa zic ca nu ai dreptate. De asta si sunt textele astea la personale. Ca nu ma simt in stare sa le fac poezii. Dar ma bucur ca ma citesti. Inseamna tare mult pentru mine.
Liviu, da, textul poate fi periat si am sa o fac. Multumesc ca treci mereu pe aici cu un ochi critic-binevoitor.
Domnule Stuparu, da, aveti dreptate, am actionat cu lipsa de maturitate la comentariile dumneavoastra tocmai pentru ca eu tin la aceste texte. Nu pot sa zic ca n-o sa mi se mai intample. Oricum, sugestiile dumneavoastra au fost reale si luate in considerare.
II Domnule Stuparu, eu zic sa nu tinem seama de comentariile lui Claudiu Tosa. Nu numai ca are mutra aia de plus la profil si motto-ul care noua nu ne place, dar uitati-va si dumneavoastra sub ce nume scrie. Mie mi-ar fi nu stiu cum sa semnez Claudiu. E un nume care denota lipsa de seriozitate, pe cuvant.
Claudiu, te rog eu, lasa. Vino si tu cu o critica a textului asta, ca asta astept de la tine. Te rog.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !