Comentariile membrilor:

 =  pentru ca
Ramona Mariana Cojocaru
[16.Sep.06 23:53]
am avut norocul sa invat in cel mai bun liceu din iasi, racovita, si oricine a trecut pe aici poate sa recunoasca faptul ca profesorii lucreaza din pasiune. Dar cu pasiunea mori de foame, asa ca se alatura protestelor.
Am cunoscut profesori de la alte licee- am apelat la unii pentru a face cateva ore de pregatire pt bac si am renuntat dupa cateva sedinte, pt ca aveam senzatia ca nu stapaneau materia. Si nu de putine ori aveam dreptate.
Profesor in romania pare o eticheta foarte urata, pentru ca asa cum spui in eseul tau, nu multi se ridica la un nivel de pregatire acceptabil, de aceea nu mai sunt respectati. La fel si in cazul medicilor.
Ce inteleg eu din eseul tau este ca esti un parinte revoltat si probabil ca nu esti profesor. Protestul profesorilor este justificat, iar micutii-crede-ma, nu sufera chiar asa de mult, pentru ca materia poate fi recuperata si daca nu se face din prima zi de scoala nu stiu ce mare sarbatoare.
Probabil ca sunt o groaza de impicatii politice pe care nu le putem intelege. Dar eu, in toata viata mea de eleva, am invatat un lucru: un an scolar este impartit in doua semestre si nush cate vacante+ perioada de greva sau in trei trimestre si nush cate vacante+perioada de greva. Deja e ceva atat de normal pentru mine....

 =  Punct acuzator - știința sufletului e ignorată de state nu de indivizi separați
constantin cornelia claudia
[17.Sep.06 08:18]
dacă pentru a-ți cere drepturile trebuie să ajungi la inerție, la întreruperea activităților ca și cum viața unui individ ce vrea să învețe are mii de ani, atunci e clar: vinovat e sistemul de comunicare între stat și oameni.
e necesară o schimbare după cerințele anului 2006, un an în care s-a ajuns la dezvoltarea masivă a unei științe numite psihologie, ce îți dovedește clar efectele negative asupra personalității omului în cazuri de primitivisme sociale. Punct.

 =  marca gălățeanu
dan mihuț
[17.Sep.06 09:25]
dincolo de acuzațiile pe care le lansezi (erau mulți boieri care știau carte, iar revoluția pașoptistă a avut și alte prsonalități pe care le-ai fi putut menționa, mulți dintre ei boieri) culminând cu acea comisie imparțială (de unde scoți inepțiile astea?), dai dovadă că ești prost informat, lucru care ar fi suficient să te facă să taci. știi care au fost revendicările profesorilor? mă faci să râd. înțelegere cu statul, auzi! încă o mizerie marca gălățeanu. felicitări!

 =  Dragă domnule Mihuț,
Eugen Galateanu
[17.Sep.06 10:37]
Nu m-aș grăbi să acuz așa ca dvs.- dar poate ați fost acuzator- sau acuzativ ...Pe vremea ministeriatului dlui. Șora- bucuria tuturora- am făcut un referat oficial în care propuneam ca profesorii universitari să fie verificați de oastfel de comisie imparțială- alcătuită cu profesori de la universitățile de prestigiu din vest. Rezoluția dlui. Șora pe acel memoriu "Nu este cazul". Nu este cazul, trăim în cea mai bună dintre lumi, șamd.,șamd.Dumneavoastră să fiți fericit. Și dacă aveți ocazia să citiți câte ceva despre Austria întrebați-vă de ce la 1848 noi eram încă în feudalism în timp ce ei trăiau într-un stat capitalist ? Erau boierii noștri știitori de carte mai deștepți ?

 =  Punct acuzator ...pentru doamna Constantin
Eugen Galateanu
[17.Sep.06 10:37]
Care drepturi, doamnă ? Ați observat că massa poporului român- așa cum se vede la TV- este formată din gloate care-și cer drepturile ? Sunt curios dacă din gloata de vineri e cineva care poate să demonstreze că ar avea acele drepturi- că în ultimii 5 ani a reușit să depășească limitele impuse, barierele, și să facă ceva în plus pentru acești copii. Dar oamenii care fac, doamna Constantin, nu sunt la mitinguri. Oamenii care fac- își pun problema că pe 15 septembrie se deschide școala- și ei sunt la școală. Cât despre psihologie- să auzim numai de bine !

 =  apostolatul ?
Gabriela Marieta Secu
[17.Sep.06 10:22]
toate-s cu fundu in sus in Romania si-n lume... e firesc ca o categorie sociala ex. profesorii sa aiba niste venituri din care sa traiasca decent... e nefiresc ca sa sufere elevii, trebuiesc gasite alte forme de protest, care sa nu incarce apoi capacitatea copiilor, elevilor de asimilare a cunostintelor predate... cat despre boeri si saraci... nedreptati au fost si vor mai fi, statul care cultiva "prostia" de prostime va fi inlaturat...

 =  Profesor= Functionar in invatamant?, this is the question
carmen mihaela visalon
[17.Sep.06 10:33]
Cateva sugestii:
>in loc de: acest lucru este extraordinar de vizibil, as spune: acest lucru este evident.
>in loc de: trebuia să memorezi niște legi iar apoi (ca și astăzi) un avocat bun era dat de tupeul său, as spune trebuia să memorezi si (la fel ca astazi(!)) s ai tupeu si relatii.
Consideratii legate de text:
>Cred ca aveti drepate cand afirmati ca una dintre tarele romnailor este lipsa de educatie, promovata din generatie in generatie. Daca nu ma insel, despre ea s-a vorbit mult in literatura, inclusiv de catre boieri. Emblematica coana chirita ne-a smuls tuturor un zambet-lacrima:)
>Revenind la profesori. Cred ca sunt pe cale de disparitie. In acest moment nu mai avem dascali ci functionari incadrati in sistemul de invatamnt. Dintre ei unii sunt foarte buni. Atunci cand dau meditatii.
>Concluzie: Daca dragoste nu e, nimic nu e!

 =  Oul sau găina
Eugen Galateanu
[17.Sep.06 11:56]
Ne va apuca anul 2300 cu considerații tristo-lirico-filozofice referitoare la finanțarea profesorilor din România. Uităm- sau nu luăm în considerare că:
1.din idioțenia locală (cum să n-aibă cătunul nostru școală/liceu/facultate) sunt prea multe școli ! Aici înțeleg prin prea multe faptul că nu există resurse pentru toate acestea ! Nu e normal ca să ai profesori fără facultate !
2. profesorii existenți sunt o mare masă cenușie. Nu există un sistem critic de departajare care să le spună- tu ești bun, rămâi în liceu- tu ești prost- du-te la vaci, dragule. Acest sistem ar trebui să țină cont de două lucruri majore- aptitudini pedagogice și aptitudini profesionale.
3. comunitățile locale- adică cele care au vrut școli multe, multe- au o vagă durere în posterior de domnii profesori. Există și alte forme de "recompensă" care ar putea fi aplicate, ca de exemplu transport gratuit, întreținere ieftină, etc., etc.
4. O vorbă de aur o reprezintă auto- ca în autofinanțare. Profesorii au în școli la îndemână o resursă inepuizabilă de talent- pe care, cu un pic de management ar putea să o folosească pentru obținerea de venituri- și aici nu mă refer la părinți. Dar se încumetă cineva ?

 =  dar,
dan mihuț
[17.Sep.06 13:02]
domnule gălățeanu,
ce faci dumneata aici e diversiune. arunci idei ca să vezi cine și cum reacționează, idei care omit cu intenție sau din ignoranță o mulțime de factori care ar putea fi luați în calcul într-o asemenea discuție. nu știu cât de bine cunoști sistemul, dar, după cum văd, doar îl pipăi ca să strigi "eureka, nu este!". ai descoperit oul lui columb, domnule! cât despre selecție... există un "aparat" de selecție care, lăsând la o parte "scăparile" de care se face vinovat, funcționează pe baza legilor care l-au impus. că el devine, pe zi ce trece, cu fiecare treime sau zecime de reformă grefată fără noimă, din ce în ce mai slab, asta-i altă discuție. dar, dacă s-ar respecta legile și metodologia acestei selecții, nu ar fi chiar așa de rău cum pretinzi. problema e că, în curând, această selecție nu va mai avea ce să treacă prin furcile-i caudine. nu prea mai vin decât nebunii (așa li se spune celor care-și urmează vocația și care vor face apostolat, vorba doamnei ex-ministru ecaterina andronescu) și restul (cei care nici nu știu de ce au ajuns aici). pe de altă parte, dumneata nu crezi că au rămas în învățămând doar câteva categorii de cetățeni ai româniei (?) printre care aș enumera a) oameni care fac asta din vocație; b)cei care au prins un loc acolo și sunt prea în vârstă să mai facă altceva; c) tinerii care n-au unde să se ducă și, de bine de rău, e călduț și în învățământ; și, abia acum, d) indivizi care n-au ce căuta în acest devenit "sistem" în frunte cu indivizii care iau mită, acest cancer generalizat al societății românești, această maladie care a cuprins deja mare parte din sistem. sunt profesor și îmi știu colegii. pentru o parte din ei, cunoscând ce pot și ce fac, am respect și garantez pentru calitatea lor profesională. pentru ceilalți... îmi rezerv dreptul de a nu spune nimic, doar că îi disprețuiesc într-o formă sau alta. doar că, după câte observ, dumneata i-ai găsit pe profesorii care au ales această formă de protest, mitingul din 15 septembrie, de blamat. ei sunt vinovați că lucrurile merg prost? că nu există calitate în învățământ? ai dreptul dumneata să o faci, doar că pierzi din atenție extrem de mulți factori care au declanșat această avalanșă regretabilă și, ale cărei efecte vor fi resimțite abia prea târziu. ce spui dumneata despre un guvernele care, după '90, calcă tot în picioare și, deși promit acel procent de 6%, nu au făcut asta niciodată? ce zici dumneata de încălcarea grosolană a protocolului semnat după greva din noiembrie 2005 și demagogia acelor 1,1 miliarde euro? și dacă ar fi doar astea... dar problema e mult mai complexă, din păcate.

 =  cam asa stau lucrurile
Mihai Moise
[17.Sep.06 14:54]
abia acum putem sa vedem ce minune a fost Unirea din 1918. Care a venit si a sters ca prin farmec toate problemele, multe si grave, care caracterizau Vechiul Regat. Pe urma au venit comunistii, in 48. Pe urma in 89, Revolutia. Acum, integrarea in UE. Mai incolo, cand se ne apucam de treaba, cine stie ce eveniment monden mai are loc. Ce sa zic, trai neneaca!

articolul ar putea sa fie mai aplicat, sa spuna si ce are sa fie de acum inainte nu doar ce a fost pana acum.

 =  Cu stimă pentru dl.Mihuț
Eugen Galateanu
[17.Sep.06 19:45]
Domnule Mihuț, poate vei fi uimit să îți spun că- la origine- sunt profesor în învățământul superior românesc- am predat suficient timp la Iași ca să cunosc școala românească suficient de bine. Ceea ce am considerat extrem de util în activitatea mea- și am preluat de la profesorii mei- a fost individualismul și condamnarea spiritului de turmă. EU sunt profesor și predau așa cum știu eu, elevilor mei, studenților mei- EU îmi fac singur programa- EU îmi stabilesc niște obiective extrem de concrete- și verific dacă le-am atins la sfârșitul anului. Dacă nu le-am atins- înseamnă că EU am greșit. Acesta este modul meu de gândire- care- curios- este în proporție de 95% similar cu cel din Occident. Nu am nevoie în activitatea mea didactică de sindicat, nu am nevoie să mă alipesc turmei- dacă sunt performant, dacă dau rezultate- atunci pot cere mai mult. Dacă nu- e doar un jalnic șantaj. Vă propun un exercițiu dle.Mihuț- prima dată când sunteți la clasă dați elevilor dvs. un extemporal- nesemnat- în care să le solicitați părerea despre dvs., despre cursul pe care-l predați, modalitățile de predare, cât înțeleg ei, ce nu înțeleg și ce nu le place .S-ar putea să fiți uimit de ce veți afla. Eu fac chestia asta de când am intrat în învățământ și mă tonifică- la sfârșitul fiecărui an- să văd că nu sunt așa de rău pe cât mă cred.
Cu stimă

 =  Despre bani și despre ce are să fie de-acum înainte...
Eugen Galateanu
[17.Sep.06 19:46]
Una din cele mai rele mituri ale învățământului românesc este acela al profesorului care face totul "din vocație". Nu se poate trăi din vocație, nu se poate plăti întreținerea din vocație- vocația trebuie să fie undeva prin spate. În primul rând trebuie să fie profesionalismul. Și apoi, autonomia școlilor. Dacă ești bun- vei demonstra asta directorului de școală/liceu/facultate și îi vei spune "Bărbate, dacă vrei să mă ai dă-mi un salariu de...". Acest director va avea tot interesul să joace cu actori profesioniști- mâțâitele și mâțâiții să-și găsească loc la Rosal !- asta este varianta pozitivă.
Varianta negativă- vom intra în UE și dacă nu suntem noi în stare să ne facem școală- ne vor face alții școli. Cu toate Tempus-urile, cu toți banii pompați în învățământ, învățământul nostru (universitar de exemplu- UPB-ul) e la fel de departe de Colegiul Tehnic din Porto cum sunt pigmeii de francezi- și asta e o observație tristă.

 =  să lovească în care copii?
Costin Tănăsescu
[17.Sep.06 19:59]
te referi la cei pe care îi saltă poliția uneori din baruri?
sau la cei care trag pe nas? sau la cei care dau cu pumnu în tablă? sistemul școlar a ajuns în halul ăsta din cauza politicienilor și din cauza lipsei de educație tot mai acute a boboceilor ăștia care bag mâna-n nas și se uită pe geam când călătoresc cu mijloacele de transport comun, în loc să ofere locul bătrânilor și gravidelor...
ai văzut că modelul lor în viață e mutu și cu becali?
take it easy man! că nu e chiar așa... ești destul de departe de adevăr

 =  Să nu confundăm, dle.Tănăsescu
Eugen Galateanu
[17.Sep.06 20:10]
Barurile, prafu'pe nas și Gigi Becali sunt clar și distinct rezultatul relaxării exagerate. Copiii sunt tot copii.

 =  așa este
Costin Tănăsescu
[17.Sep.06 20:19]
numai că nu trebuie să aruncăm o vină totală pe profesori. soția mea e profesoară de română la un liceu din Pitești, are gradul 2, e dirigintă, și vine acasă cu 5 milioane de lei. max. 5,5 mil pe lună!!! știu că nu domiciliați în românia. transformați acești bani în dolari sau în moneda curentă din statul în care trăiți. ei? cum stăm? nasol. tare nasol. eu știu foarte bine asta. deci: au și ei dreptatea lor.

 =  multe nu le-aș fi spus...
Maria Tirenescu
[17.Sep.06 22:58]
"Vă propun un exercițiu dle.Mihuț- prima dată când sunteți la clasă dați elevilor dvs. un extemporal- nesemnat- în care să le solicitați părerea despre dvs., despre cursul pe care-l predați, modalitățile de predare, cât înțeleg ei, ce nu înțeleg și ce nu le place .S-ar putea să fiți uimit de ce veți afla. "
Bună idee!
Nu pot să nu intru în vorbă... Eu chiar îi întreb pe elevi, le dau chestionare, elevii mei sunt sinceri cu mine. Pot să mă adaptez, în general. Dar elevii de azi nu mai sunt cei de la începutul carierei mele când era altfel. Nu vă mai povestesc... Atunci nu erau televizoare în fiecare casă, copiii nu aveau atâta timp de pierdut, e drept că nu erau atât de obosiți.
Îmi place meseria pe care o fac și nu a de gând să mă pensionez înainte de termenul legal, chiar dacă (uneori) sunt obosită, supărată, enervată de câte un "personaj" original.

Vă povestesc un episod, așa, ca să vă relaxati. În toamna lui 1990, primisem o clasă de a 7-a la care eram dirigintă. La școală veneau mai puțin de douăzeci. Le dădeam mai multe lucrări scrise. (Așa convenisem cu ei.) La un moment dat, unul s-a semnat cu un nume de fotbalist. Am adus lucrările și i-am dat-o, fără să spun nimic. Copiii așteptau reacția mea, dar și eu o așteptam pe a lor. Nu au avut întrebări și am început să trec notele, trăgând cu ochiul la clasă. Îi vedeam cum își făceau semne. În pauză, le-am spus că îi cunosc după scris. Ce a urmat? La prima lucrare, m-am trezit cu alte nume, de artiști, de fotbaliști, de personaje literare. Dar am recunoscut autorii, spre bucuria elevilor.
Sunt întrebări, puse de unii elevi, cărora noi le răspundem cu un zâmbet. Eu știu foarte bine care era situația dascălilor în anii '50, '60, pentru că părinții mei au fost învățători. De la ei am învățat cum trebuie să mă port, cât să visez și cât să muncesc. Poate muncesc mai mult decât câștig, dar n-aș schimbă multe în viața mea. Desigur, aș vrea să pot cumpăra mai multe cărți, să văd lumea, să pot merge la unele simpozioane... Poate, după ce mă pensionez...
Momentan, slabe speranțe.

Vă mulțumesc pentru provocare! Multe lucruri nu le-aș fi spus.

Cu prietenie, Maria

 =  ce-aveți bre cu nea becali?
florian stoian -silișteanu
[10.Dec.18 14:27]
Nu prea am vrut să mă bag prin patriotismele acestea dedin colo și de pe aici. Am obeservat pe la dom Gălățeanu dacă așa îl cheamă și o fi băiat sau fată nu știu (Că n-am văzut în toate viețile o mai mare rușine decât pe aici cu atâtea nicuri și fel de fel de nume care mai de care numa ăla pe bune nu...*dovadă că omenia și curajul sunt la ele acasă devreme ce se ascund....DECI am observat la dom Gălățeanu o nemaipomenită dorință de a desființa ABSOLUT TOT...hai bre dă pe sărăcie de treabă și zi doamne feri să nu rămână acilișea loc luminat de lume și să nu cumva să-ți sfârâie călcâiile spre țărișoară că știu mulți ca mătăluță care s-au întors să sugă.....unde au pus mai demult mânuța....Țin minte că la un material am zis că sunt de acord.....dar prea mult rău așezi la masă bre numa rău. Umblu mult prin lume și văd și aud.Nimic nu se potrivește de vrei peste un ceas la locul din urmă cu un ceas. Pe de altă parte e și cum spuneți dumneavoastră dar...pe toți sfinții ce trebuie făcut? Știu profesoare care și-o trag pe 10 parai..pe urmă merg la școală și mai fac încă 10 de la tătuca unui corijent..dar știu profesori pe care ar trebui să-i pună în ramă statul și să-i plătească la greu....Ce naiba aveți bre cu nea jiji becali .Hai bre nea poietu ori intelectualu că nu e bre chiar așa....becali știe ce face fiindcă nu știu alții să facă.....Da ce bre a omorât pe cineva_ O fi...Da e gospodar al dracu ăsta becali bre...nu doarme prin cârciumi și nu stă să frece țiparu ..face omu case la lume mai face și jșmecherii cu ten poate da se duce omu la biserică și dă cota și Domnu vede și-l ajută...E greu să ne aflăm în timpul vieții....și cu poezia e greu doar se vede la cine latră mai mult...........uneori ni se face silă da treaba mea cel puțin este să nu învăț nimic din toate mizeriile astea...libertatea asta de afece și spune orice e grozavă...Dar am și eu obsesia mea...Să ne spunem numele..că așa.....forțoși poetici sau poetrici cum dracu mai sunt nu am chef să bag în seamă. nește bulangii și poieții ăștia.....Ce lume bre dom Gălățeanu. Te salut cu simpatie și respect!

 =  Jeejee Silly
Andu Moldovean
[17.Sep.06 23:22]
Asa e Sile... dreptate ai omule! Da' nu-l mai baga pe Jeejee in discutie ca asta nu-i altceva decat "omul potrivit la locul potrivit", dar asta nu-i motiv de ridicat in slava cerului pe nimeni, cu atat mai mult cu cat nici omul si nici locul nu-s mare scofala.
Iar tu Eugene, cand te-apuci sa scrii ceva serios, nu de altceva, dar esti in stare si e pacat, am vazut si am citit. Cand te lasi de diversiunile astea de doi lei si treizeci de bani? Te plateste careva? Huh?
Bobadil.

 =  JeJee și profesoree...
Eugen Galateanu
[18.Sep.06 06:37]
Gigi Becali e exemplul tipic că școala românească face buf. Pe vremuri alde Gigi făceau parte din Gașca Robineților. Acum Gigi terorizează la cap România- oameni culți îi deschid ușa, se fac preș să treacă Gigi , îi pupă mâna. Gigi e sindromul nostru de inferioritate, legătura între noi și strămoșii iobagi. "Să ne trăiți, boierule !". Gigi face biserici în loc să facă închisoare. Gigi scuipă, varsă pahare în cap, face ce-l trece pe dumnealui capul. Idem și elevii. Așa încât...care e problema ?(spuse dl.marinar Băsescu)

 =  Nu eseu, ci...special
Ana Maria Zlăvog
[18.Sep.06 06:37]
În primul rând, îmi pare a nu fi eseu, ci un... special. Se vorbește despre învățământ cu destulă răutate, nu cu intenția unei analize,ci a faptului legat de boicotarea deschiderii festive a noului an școlar (deci un eveniment).În planul scriiturii, preiei contexte declarate anterior în presă. Chiar dl. Băsescu spunea că la 15 septembrie anul ăsta profesorii mai pun de o grevă, așa că...no comment cauza sau efectul? Parcă îmi vine a spune: s-arunce piatra...toți învățătorii și profesorii de 30 de arginți(cum scrii). Problema e... în cine să arunce?

 =  edu
Monica Manolachi
[04.Oct.06 00:34]
Nu iese fum dacă nu e foc. Profesorii nu s-ar revolta dacă nu ar avea probleme. Eu am învățat într-o perioadă când nu existau greve în învățământ și abia la universitate am aflat ce degringoladă pot produce. Am strigat prin ’95-’96 „șobolanii roșii”, dar, în privința grevelor, cred că, cel puțin în domeniul acesta, ar fi mai înțelept modelul japonez celui francez, pentru că educația nu produce bunuri tangibile, ci prelucrează mentalități.

Mai sunt de părere că:
- este evidentă ruptura dintre unele materii studiate în facultate și ceea ce poți face practic la absolvire, după care în proporție de 99% (părerea mea, nu am citit nici un studiu pe tema asta) ești lăsat să te descurci singur; la noi comunicarea între studenți și profesori a slăbit în ultimii ani foarte mult, iar soluția internetului este fie privită cu suspiciune, fie fără profunzime, chiar dacă există și excepții;
- pe de altă parte, sunt numeroase cazuri de studenți buni, care practică în domeniu încă din primii ani de facultate, dar profesorii nu acceptă lipsa de la ore, ca și cum practica ar fi ceva total străin de ceea ce se predă; din câte știu, Germania, de pildă, are bune exemple de parteneriate strânse între învățământ și cariera de după; la noi chestiunile acestea sunt aproape inexistente;
- metodele de testare a profesorilor sunt viciate astfel încât, de multe ori, sunt doar formalități, care maschează lipsuri grave; în America autoritățile se chinuie de câțiva ani buni să pună în aplicare politica „No child left behind” și au aflat, printre altele, că nu doar copiii trebuie să învețe, ci și profesorii trebuie să se adapteze la noi metode de predare, în special la cele care folosesc tehnologia informației; un copil cu iPod și acces la net nonstop se va plictisi foarte repede în fața unui profesor care predă după tehnici de acum treizeci de ani;
- tăcerea profesorilor buni nu duce la nimic bun; unii caută catedre în alte țări, iar unii dintre cei rămași aici își pierd răbdarea și își schimbă profesia; cred totuși că cei care continuă să predea pot lua în calcul și alte modalități de protest în afara grevelor, dar au nevoie de o mediatizare mai atentă și serioasă, ca parte dintr-o politică orientată spre cultivarea valorilor locale, și nu de articole cu elevi care își fac poze sexy cu mobilul și le afișează pe net, articole scrise doar pentru o anumită audiență și în spiritul celor bucuroși și pentru un cinci, elevi și profesori deopotrivă; dar uite că asta scoate la iveală problemele relației aș spune devoratoare dintre mass-media și educație.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0