Comentariile membrilor:

 =  buna
Alexandru Muja
[02.Feb.09 13:47]
e un text sincer si sunt de acord cu multe dintre cele pe care le spui. pentru a ma referi doar la lit contemp, rebeliunea este un mimetism cam aiurea asumat, adica oamenii incep sa scrie cu acelasi arsenal construit in cativa ani de zile de inaintasi, fara a plia pe fondul personal. si de aici senzatia de fals a textelor scrise acum, cred eu. oricum, terenul rebeliunii nu mai e de multa vreme unul prosper, si cred ca lucrurile ar cam trebui sa se mute intr-o alta directie, altfel devine sufocant sa vezi atatea si atatea texte trase pe acelasi tipar. in rest, fiecare cu un dram de constiinta cam are o mica bombita in creier, cum spune nabokov. important e sa o descoperi, si nu sa scrii cum crezi ca e la moda

 =  "Rebel fără cauză"
Marina Nicolaev
[02.Feb.09 14:29]
Indirect, sau poate nu, mi-am amintit de "Rebel fără cauză" și de inegalabilul James Dean...(http://fr.youtube.com/watch?v=Scn1W8hQcdw&feature=related)

Rebelul autentic nu mai există, din păcate.

 =  marina si alex.M
Nache Mamier Angela
[02.Feb.09 14:50]
merci de "vizita" acestor reflectii ,caci fiecare dintre noi are "sa révolution " în gene...
dar uneori e greu de "trezit" ...(intimidati de agresivitatea comandourilor care zumzaie în colectiv ,altfel,s-ar vedea ca nu sunt ,individuellement ,decât niste mici albinute lucratoare în jurul unui fapturi de geniu-adevarata si unica Regina!)
Nichita era un Rege înconjurat de albinute...
Generatia 80 asisderea...

 =  :)
Carmen-Manuela Macelaru
[02.Feb.09 17:57]
un text venit ca painea calda, rebeliunea in trend (ca sa folosesc expresia in tred), asa cum ati si spus.
mi-a placut foarte mult:
Există un rebel autentic și un fals rebel, care mimează rebeliunea pentru a impresiona spiritele în căutare de senzații tari, este perfect adevarat, ati disecat in doua ca pe un mar, unul bun si altul otravitor, asa este.
si markentingul literar mi-a placut, din nefericire un adevar trist.
mcm

 =  .
Laurențiu Ion
[02.Feb.09 18:11]
Nu cred că dumneavoastră aveți dreptul de a alipi imaginea de rebel autorului care tot "taxează" grafomania, sau care se autoproclamă poet. Afirmați în textele altor texte că nu vă simțiți bine pe acest site, că aici sunt numai scandaluri, dar observ că dumneavoastră le căutați cu disperare. Pe lângă acest gust amar, textul mi se pare unul bun și zic eu că ar fi un gest de bun-simț să scoateți aluziile.

 =  er
Laurențiu Ion
[02.Feb.09 18:12]
Afirmați în subsolurile altor texte

 =  art difficile
Nache Mamier Angela
[02.Feb.09 18:13]
draga dsoara,
interventia ta mi-a facut placere
e o reflectie(nici macar un eseu) care face parte din conduita mea de ani de zile
a critica e usor ,arta este dificila,un pariu nebun cu eternitatea
sunt convinsa ca va puneti aceleasi întrebari,
am observat ASTA în scrierile dvs...UN PARCURS CURAJOS SI FIN!

 =  laur
Nache Mamier Angela
[02.Feb.09 18:23]
laurentiu ,nu te obosi sa ma citesti daca gasesti ca sunt scandaloasa
eu nu ma vad astfel,ci mai degraba "împaciuitoare"...
unul din crezurile mele (am mai multe!)este cel al lui voltaire care spunea "chiar daca nu sunt de acord cu ceea ce spuneti,voi face totul ca sa va puteti exprima"!
de aceea ramân pe acest site ,pentru 2-3 persoane care s-au obosit sa ma citeasca,pentru ca ma consider autor român,( si pe aici nu prea sunt...)
"rebelita" este o discutie fireasca într-un cenaclu virtual ca acesta,care nu poate fi prelungita într-un café-bar...
cel care insulta în direct trebuie sa fie sigur ca ne va strivi cu geniul sau!
doar asa îi putem ierta rautatea gratuita
artistii ,eu îi vad mai degraba prin prisma umanismului...
sper ca în ciuda "esperanto-ului ,sunt destul de clara...
MERCI JEUNEHOMME !




 =  .
Laurențiu Ion
[02.Feb.09 18:35]
Dacă nu asta a fost intenția dvs., îmi cer scuze! Eu vă înțeleg, dar probabil vor fi unii, care nu o vor face. Câteodată și cele mai bune intenții pot fi înțelese greșit și vă rog să mă credeți, eu am pățit-o de nenumărate ori.
De aceea vă spun că este mai bine să stați departe de anumite subiecte! O luați cum vreți...

 =  Cool !
Nache Mamier Angela
[02.Feb.09 19:14]
ai dreptate ,dar voltaire m-a învatat sa fiu LIBERA
nu suntem oi,nu trebuie sa ne sperie vorbele,trebuie sa le tinem piept!
uneori cei care ne insulta sunt niste spirite marunte si pipernicite
eu abia îi astept,îi detectez si ma detasez 'din complex de superioritate"(Romain R.)
poetul este un soldat ,o lupta-i viata,deci te lupta...
vezi ca putem discuta de orice,fara nici o crispare...
COOL

 =  Rebel cu 1000 de cauze
Catalin Popescu
[02.Feb.09 20:25]
Eu cred că azi există atât de mulți rebeli fiindcă lumea arată cu totul altfel decît acum o sută de ani, adică mult mai dezgustătoare.Nu sunt un filozof, dar cred că Andrei Pleșu a pus cea mai frumoasă etichetă lumii de azi , deși probabil că se referea doar la România: Obscenitatea publică Sunt multe motivele care îi îndeamnă la rebeliune și insurgență pe unii sau pe alții, nu vreau să vorbesc despre ele aici.Frumos articolul, scris cu eleganță și furie.

 =  manif !!!!!
Nache Mamier Angela
[02.Feb.09 20:37]
te invit la o replica scrisa de care te simt capabil!
nu te grabi ,dar fa un studiu aprofundat despre rebeli si aceasta lume nebuna ,nebuna ,nebuna!
eu nu mai stiu mare lucru despre românia,cine sunt rebelii "dans l'air du temps" ?cum vezi tu rebelul în literatura de azi,e fals ori real...
crache ton venin(vorba frantuzului!) ,sparge chiar si pahare (si mai ales "sparge"adevarul...)
un fel de manifest "anti-grafomani"!
am utilizat cuvântul tau în articol!(dar nu era vorba de tine,un pic totusi...)
cred ca fiecare epoca are revoltatii ei si martirii care platesc fiind prea liberi de spirit (nu uita inchizitia,iluministii,la shoah,dictaturile etc...)
eu foloseam la vârsta ta în loc de "grafomani" termenii "mioritari" ori "burebistari"

 =  « Rebelita » e la modă!? ori o permanenta!
Doru Dorian David
[02.Feb.09 21:45]
cand ziua s-a spanzurat dincolo de privirea mea, m-au napadit ganduri adolescentine; cu obstinatie, cu obraznicie! cine/care a fost mai rebel(ios): Adam ori Eva?

... este o poveste(?), ori moda(repetabila, moda) prin care rebelului/rebelilor li se amputeaza aripile.

rebelii prin predestinatie, conjunctura istorica, pot infiinta un erou?

Da, rebelul este o permanenta si ramane o permanenta , este ca firul de iarba care sparge trotuarul, uneori?... in literatura/eseistica/ filosofie... ne amintim de: Noica, Petre Tutea, Cioran, Mircea Eliade, Eugen Ionesco venit din Tristan Tzara urmat de Samuel Beckett... lista este precum coloana fara sfarsit, nu a infinitului... toti insumeaza acest lant de rebeli care si-au exprimat cu patima sufletul, crezul!

tema este atat de vasta dar in acelasi timp atat de ingusta(inchisa, discutata) incat devine rebelios de rebela... sincer, mi-a facut placere sa adug ori sa ma prelungesc in cateva cuvinte temei propuse...




 =  dordavidian touch
Nache Mamier Angela
[02.Feb.09 22:23]
ddr ,cred ca e timpul sa ne scrii tu însuti un manifest personal,un text "dordavidian" inconfundabil
ton "J'accuse"...
peste 30 de ani o sa te amuze sa îl recitesti...
ai exploziv în vine ,poetul este un profet
deci ce ne profesezi
"K"-ul era deja un manifest ,printre rânduri, tu avais la rage de crier,de diretes quatre vérités!



 =  Madame Mamier, felicitări... dar și câteva observații
Victor Potra
[03.Feb.09 06:00]
Ați reușit să lansați o dezbatere care s-a menținut (nu fără ajutor, e drept) - la nivelul ideilor și perspectivelor spirituale.
Sar direct la una dintre întrebările dumneavoastră de final.
"Aștept deci câteva nume la ora actuală care să corespundă sută la sută la aceste definiții de bază a rebelului autentic." Nu cred că veți avea nici măcar o intrare pe listă. Aceasta și datorită "tăieturilor" operate conceptual chiar de dumneavoastră.
1. Ați legat creația de moralitate, deci și autorul de operă, când avem de-a face cu o revoltă intelectuală. E o dezbatere infinită dacă arta poate fi sau nu considerată amorală. Eu însă cred că doar sfinții își mai pot păstra moralitatea intactă, ajungând în același timp la intensitatea trăirii care reușește "să facă binele din rău, pentru că nu are altceva din ce să îl facă" - un citat din frații Strugaski care îmi place mult.
2. Coerența continuă nu este neapărat o condiție a autenticității rebelului. Suntem oameni, cădem, ne zbuciumăm, pierdem drumul, pierdem speranța, pierdem lumina pe care o văzusem inițial. Cred că un personaj continuă să fie un rebel atât timp cât nu se predă definitiv (orice ar însemna aceasta) chiar dacă are rătăciri.
3. Ați conturat o opoziție cu foarte mult alb și negru, într-o lume gri. Aș putea produce contraexemple la susținerea calității de rebel, în condițiile a numeroase rătăciri în derizoriul epocii. Vă dau 2 exemple de rebel autentic (în opinia mea) care încalcă regulile definiției dumneavoastră.
a) Galileo Galilei, autorul celebrei "e pur si muove". Și-a abjurat la un moment dat sistemul care avea să schimbe fața lumii și a cerșit iertarea papei. A reușit totuși, duplicitar fiind, să asigure o largă popularitate descoperirilor sale, să le asigure supraviețuirea. Aparent Galileo s-a predat. Rebeliunea lui intelectuală și doctrinară a rămas unul dintre punctele de cotitură ale istoriei umanității.
b) Moliere, cufundat până la gât în scandaluri și în derizoriul contemporaneității sale. Purtând lupta cu biserica, cu ipocrizia, cu artificialul mort - ca pe o vendetă personală. Moliere nu contrazice cele 4 caracteristici pe care le-ați marcat prin "CEL", dar e fix inversul imaginii pe care ați conturat-o în prima parte a scrierii.

Vă rog foarte mult să nu luați aceste reflecții ca pe un atac. Am sosit pe textul dumneavoastră pentru dezbatere, pentru a încerca să aduc elemente și perspective noi în discuție. Maimuțăreala lăsatului unui semn în pagina unui autor pentru că și el a scris ceva despre mine mi-e străină.

Sper din toată inima că simpla mea apariție aici nu va duce dezbaterea la un nivel mai scăzut decât cel de până acum. Dacă se va întâmpla să aveți în urma mea asemenea vizitatori, îmi cer scuze de pe acum.

Victor Potra

 =  out
Nache Mamier Angela
[03.Feb.09 09:34]
pagina mea era o "continuare "(câteva idei) nici macar un eseu de data aceasta
tot ce spui e adevarat(am vorbit si eu de inchizitie într-un raspuns lui catalin popescu...)
moralitate?
daca recitesti cu atentie,spun ca un text obscen daca are valoare literara"rien à dire"(marquis de sade etc ,etc...)
eu am exagerat negativul,dar nu neg existenta rebelului,ma fascineaza(rimbaud care se opreste din scris la 20 de ani...)
sunt chiar geloasa pe ei(pe cei autentici) !
nu am timp sa scriu acum ,dar poate în viitor ,despre rebeli "în carne si oase" contemporani...
desigur ,eu fiind departe si (din motive personale) de câtva timp în imposibilitatea de a veni în românia,nu m-am hazardat sa vorbesc despre un fenomen pe care eu nu îl pot "resimti" (si daca as putea veni în vizita)
am fost în oct 2008 pentru un trist eveniment
eu sunt aici pe agonia din întâmplare,(am raspuns ioanei geacar si marinei care s-a interesat de persoana mea)
nu stiu daca prin "ecran interposé "se poate face mare lucru quand "on a mal à la littérature" iar scrisul ,în conditiile în care trebuie copier/coller litera cu litera ,altfel esti "refuzat pentru corectura"face ca textele celor plecati sunt din ce în ce mai mici...
autor român oarecare,caut "familia"mea de obarsie,caci pe aici nu prea sunt autori români,traiesc printre poeti de aici(de mai multe origini)alta poveste interesanta
deci dorinta de a comunica este mai puternica decât orice si fac si eu ce pot ,cu modestele mele puteri
în aceste conditii sunt mai mult "out" decât "in"...
vad ca totusi sunt mai putine invective pe site si nu uit ca scuzele dvs i-au facut bine ,desi nu le asteptam(am impresia ca sunt un dinozaur printre tineri lupi)
daca mai aveti ceva "victime" ,viata este scurta,faites la paix,pas la guerre...
Eu sunt o "tânara bâtrâna" (cum zicea victor hugo,de pe la 55 de ani începe "la jeunesse de la vieillesse"

 =  'fals autentic' sau 'rebel fals'
Anastasescu Catalina
[17.Mar.09 16:45]
( o formulă de început) Imi pare bine să vă cunosc.

Am căutat printre paginile acestui site păreri, poezii si oameni frumoși. Motivul oamenilor frumoși a fost cel mai pregnant, recunosc. De ce am intervenit cu un comentariu? Imi este drag de textele dumneavoastră si in acelasi timp mă sperie grozav ‚rebelita’ de care vorbiti aici. Am inceput să scriu câte ceva, ici, colo, in liceu. M-am oprit pentru că mi s-au refuzat texte la un concurs si am realizat că nu aveam încă, puterea necesară, să desprind frânturi din mine, spre a le pune pe tava unora care, se pare, isi doreau foarte mult sa le sfâsie. Asadar, să nu mă abat de la subiect, de curând am studiat o autoare care descria starea de poet ca pe ‚un strănut’. Pentru că in Romania, in ultima vreme, s-a suferit de gripă, pesemne, am luat si eu microbul. Insă imi este putin teamă. Teamă de ce numiti dumneavoastră ‚rebel autentic’ si ‚fals rebel’.
Vreau să scriu. Asta stiu, simt. Motivul pentru care m-am inscris pe acest site a fost să invăt de la altii, să primesc critică (de orice fel), să văd unde scârtâie si unde nu, pe scurt, să văd daca am vreo legatură cu lumea asta sau nu. Nu este necesar să fiu născută sub semnul poeziei, nu mă supăr, poate Dumnezeu mi-a hărăzit alt dar. Doresc să stiu, insă.Toti ne dorim asta. Am fost clasată la sectiunea ‚atelier’ si nimeni nu mi-a spus nimic. E trist să nu se vorbească despre tine, mai trist să nu existe timp pentru asta . O fi chiar atât de rău, sau doar o lipsă de timp si de păreri? Asadar, dacă nu mă cauta oamenii frumosi, am hotărât să-i ochesc eu. Munte sau Mahomed. Vă cer scuze, anticipat, pentru că vă responsabilizez astfel, insă doresc să stiu. Să-mi spună oameni cu pricepere ce este bun si ce lasă de dorit. Unde să mai lucrez, pentru că de lucrat stiu că este, dar mai ales, să mi se spună dacă nu cumva sunt doar un ,fals rebel’, pentru că nici eu nu mai stiu ce sunt, in termenii zilei de astăzi.
Dacă aveti cumva o neghină de timp, vă rog, o părere.

Cu multumiri,
Cătălina Anastasescu

 =  promis,juré!!!!
Nache Mamier Angela
[17.Mar.09 17:59]
promit sa gasesc acest TIMP pentru oameni cu un suflet atât de frumos ca al dvs.
sieu am ajuns la "atelier" ,este o practica pe acest site...si stil macelar(cu unele exceptii)
eu nu fac parte din cei care ignora atelierul
daca va uitati la comentarii ,astazi,am citit cu placere "atelierele"
nu am nici o functie pe acest site,sunt o muritoare de rând ,cererea dvs ma onoreaza si nu va voi deceptiona...
PROMIS,JURE !

 =  pentru TIMP
Anastasescu Catalina
[18.Mar.09 08:01]
Nu face nimic, eu de muritori de rand am nevoie! De functii inalte ne-am cam saturat toti.

Va multumesc, inca o data!




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0