Comentariile membrilor:

 =  dupa coelho
mihai stamati
[19.Mar.08 12:12]
cine mai urmeaza?
ce portret de autor ne mai prezinti?

stephen king, sanda brown, susan kyle, jackie collins, j.r.r tolkien, frederick forsyth, tom clancy?

 =  ...
Fluerașu Petre
[19.Mar.08 12:40]
stephen king va fi, la fel si sandra brown si j.r.r. Tolkien. Deci ai ghicit 3. Felicitari. :)

petre

 =  king
mihai stamati
[19.Mar.08 13:05]
wow
te felicit
citeam zilele trecute un comentariu al unui coleg de aici de pe agonia care scrie in genul lui king sau ma rog cineva ii spunea ca seamana cu king scriitura lui si se pare ca era chiar vesel si multumit de onoranta comparatie vazuse si filmele ma rog

deci ai si aici pe agonia fani king
adica target

asa ca mergi inainte de abia astept sa citesc o noua recenzie

 =  ...
Fluerașu Petre
[19.Mar.08 13:26]
mai mihai, ironia asta pe care te chinui sa o ascunzi chiar nu isi are rostul. King e unul dintre cei mai mari scriitori din istoria literaturii, iar de contestat asta e imposibil, mai ales cand cartile lui se vand in zeci de milioane de exemplare, iar el castiga anual aproape 50 de milioane de dolari din scris. Si chiar King a spus ca el nu vrea sa scrie opere de arta, ci carti pe care oamenii sa le ia in avion cu ei pentru a se simti bine.

Normal ca exista si va exista public, pentru ca tine de bun simt. Chestia aia pe care scriitorii romani nu o inteleg... :D

petre

 =  king este unul din cei mai mari scriitori din
mihai stamati
[19.Mar.08 13:53]
istoria literaturii
nu neg asta petre asa e ai dreptate king este poate cel mai mare scriitor care a existat vreodata pe pamant poate chiar mai mare decat dan brown dar stau eu si ma intreb salvador plascencia unde se afla pe aceasta scara a valorilor universale?

mai sus decat king sau mai jos?

sau elfriede jelinek?

uite petre is curios sa vad o recenzie scrisa de tine despre salvador plascencia bineinteles ca asta inseamna sa citesti ce a scris dar tocmai din cauza asta merita sa faci recenzia cu pricina o sa observi ca exista si alti scriitori in afara de king si sanda brown

 =  i'm loving it... not you... :D
Fluerașu Petre
[19.Mar.08 14:26]
mihai, vezi, asta nu intelegi tu in elitismul asta al tau. Ca un om poate sa citeasca si King si in acelasi timp si plascencia sau jelinek sau kafka, sau etc. Nu se exclud, la fel cum acelasi om poate si se uite cu placere la un documentar despre religii si la un film porno. Nimic nu se exclude, tocmai asta e frumusetea vremurilor moderne.

Momentan, nu am timp sa citesc nici macar ce apare, asa ca destul de rar aleg carti mai vechi. Crede-ma insa, am citit foarte mult, nu mi se pare insa ceva special si nu ma laud cu asta insirand titluri.

Iar eseurile astea, potret de autor, vor fi fix 20, despre cei mai mari autori moderni si sunt scrise pentru a aparea intr-o carte care nu va aparea in Romania - sau cel putin, prima data nu in Romania. :) Sper sa fie gata pana in septembrie.

a, si tocmai ca sa nu existe discutii, hai sa lasam valoarea (care e pur subiectiva) si sa vorbim de tiraje si de impact. Hai, contrazice-ma aici, spune-mi, cati sunt mai buni decat king?

Sau, si mai bine mihai, las-o asa, ca nu conteaza pana la urma. Realitatea e realitate, indiferent ca ne convine noua...

why change perfection?
i'm loving it! :D

petre

 =  .
nica mădălina
[19.Mar.08 14:35]
cea mai problematică rămâne supralicitarea mediei și a majorității. dă în teroarea mediocrității. asta așa, în genere.
apoi greu aș fi putut găsi o platitudine mai mare, indiferent de autorul la care s-ar referi, decât acel romanele lui coehlo îi ajută pe oamenii care vor să afle mai mult.
să fie asta perfecțiunea care nu se vrea schimbată, această lemnărae de limbă cu care e susținută literatura modernă pentru omul de rând?
nu știu, încă nu mă întreb.

 =  ...
Fluerașu Petre
[19.Mar.08 14:40]
madalina, nu stiu ce ci s-a parut ciudat in exprimare, pana la urma asta fac romanele lui coelho, te ajuta sa cunosti mai mult, sa afli lucruri noi, sa te descoperi pe tine si sa ii descoperi pe altii. Daca asta e realitatea, de ce sa nu o spun direct, pe intelesul tuturor?

A, si hai sa fim seriosi, nu poti nega vointa majoritatii. Orice publicitar ti-ar spune ca asta e sinucidere curata. Depinde de ceea ce vrei de la viata...

Toata fuga asta, toata respingerea asta a majoritatii si a globalizarii accentuate imi apare mie a frica. Din frustrare izvorasc toate. Daca esti puternic, stii ca vei reusi sa-ti pastrezi esenta chiar daca vei adopta toate simbolurile noului model existential.

Cei care stiu ca este nevoie uneori si sa se supuna si sa accepte vor deveni adevaratii stapani.

Altfel nu se poate.

multumesc pentru trecere si te mai astept.

petre

 =  .
nica mădălina
[19.Mar.08 14:45]
da, sunt o frustrată că prefer să prețuiesc ceea ce pot cunoaște decât o masă de muuulți, de cei mai mulți, de cei foarte mulți, cu care să mă pot uni întru veșnică iubire de aproape.
mă refeream că e scris prost, clișeistic, nici jurnalistic, nici beletristic, nici în vreun alt stil recognoscibil. dar da, prinde, cum nu. astea sunt standardele, cât mai mediocru și înainte, planetă, a noastră ești!

 =  cateva chestii petre
mihai stamati
[19.Mar.08 14:49]
nu te contrazic petre a face acest lucru contrazicerea este exact ceea ce astepti tu de la discursul meu

deci nu o voi face

eu nu fac parte din elita petre nu am spus nu am afirmat niciodata asta la mine functioneaza insa altceva ceva care nu poate fi definit si este extrem de subiectiv - gustul

nu petre un om nu se poate uita la filme porno si in acelasi timp sa citeasca kafka nu se poate asta
si stii de ce?
pentru ca la nivelul la care a ajuns in momentul in care a reusit sa il inteleaga pe kafka un film porno ii ofera o slaba excitatie in comparatie cu universul lui kafka

pentru ca filmele porno il plictisesc nu il satisfac prefera spre exemplu irreverssible cu monica belluci irreverssible este un film porno daca il privesti sub aspectul strict tehnic al actului sexual pentru ca actorii chiar se reguleaza sub privirile camerei de luat vederi ceea ce inseamna ca cel putin sub aspectul definitiei este un film porno

dar nu e asa
deoarece intre gaspar noe si oricare alt regizor de filme porno este o diferenta ca intre king si jelinek
pentru ca filmul lui gaspar noe are o imagine de oscar un scenariu pe masura si o gramada de tehnici de filmare revolutionare

asta e diferenta petre
nu tirajul conteaza ci calitatea

kafka nu o sa se bata niciodata in tiraje cu king dar king o sa dainuie in istoria literaturii invers proportional cu tirajele sale

pentru ca scrie maculatura
pentru ca scrie sablonard
pentru ca se adreseaza unui public cu un IQ de 35

nu faima sau milioanele de dolari fac dintr-un scriitor scriitor ci ce scrie

apoi eu nu sunt de acord cu aceste catalogari de tip cel mai mare scriitor
nu exista scriitori mari exista doar scriitori buni si king nu face parte din gasca asta

king e tocmai bun pentru cei ce au absolvit 12 clase si atat

 =  lol
Fluerașu Petre
[19.Mar.08 15:03]
madalina, nu reusesti sa pretuiesti masa aia de multi pentru ca te temi sa faci parte din ea, la fel cum se tem toti oamenii care au impresia ca daca se uita cu placere la o reclama sau la o telenovela inseamna ca sunt prosti. Ceea ce nu e deloc asa. Nu oamenii simpli sunt cliseele, ci oamenii care fac tot ceea ce le sta in putere sa se diferentieze de ei. pentru ca e normal sa iti placa un film porno, un serial, un mac, etc, dar nu e normal sa ajungi sa ai un sistem de principii care sa nu iti permita sa traiesti clipa.
Cat despre articol, nu am cautat anume niciun stil. Important e sa ajunga la cititori si acolo ajunge nu d p d v teoretic, ci practic, pe baza de emotii, de sensibilitate. Fa-l pe om sa-l citeasca pe autor, sa caute carte si atunci i-ai oferit ceva, fa-l sa se simta bine si el se va intoarce.

Mihai, un om frustrat nu poate face asta. Un om intelept stie ca nu are de ce sa se impiedice in clisee. Poti sa fii astazi manelist si maine academician, nu e nicio problema atata timp cat esti constient de asta si iti face placere.
Ce spui tu este tipic pentru intelectualul roman, care are nevoie sa se creada special, nu poate sa accepte ca ceea ce face el poate fi facut de oricine.

si nu imi spune mie ca nu va ramane king in lit, deja a ramas, prin carti care au creat genuri, simboluri - ca sa nu mai zic de filme. A, ca nu iti convine tie, e altceva.

si gresesti total cand spui ca nu conteaza tirajele. Astea sunt singurele obiective si un autor mare este si binevandut. Si iti dau un sg exemplu, Shakespeare, care e cel mai vandut autor din istoria literaturii. De asta ai ajuns sa citesti si tu, pentru ca daca ar fi vandut 1000 de carti nu m-ai auzeai de el.

Toti cei care vorbesc despre cultura adevarata ar trebui sa stie ca ea exista doar pentru ca se vand carti din astea pe care le numesc ei "de consum". Daca nu ar exista profit, nu ar exista nici carti.

Asa ca pe bune, discutia e inutila. Iar Mihai, cand o sa ajungi tu sa vinzi cat King, sa vorbesti atunci si sa-l critici. A, si te rog, nu-mi spune ca tu nu vrei asta, ca iti spun eu, de fapt, nu poti si nu o sa poti vreodata! :D Doare, stiu, dar nu conteaza, da-i inainte, cultura adevarata nu are nevoie de tiraje...

lol

petre

 =  concluzie
mihai stamati
[19.Mar.08 15:15]
petre tu vrei de fapt sa ai faima lui king si banii lui
spune asa
ca asta vrei

eu zic ca o sa reusesti

stilul tau nu e departe de ce scrie king sandra brown deci esti in posesia retetei castigatoare

smecheria este abilitatea cu care o sa te vinzi sunt milioane de scriitori ca tine ca king si concurenta este destul de mare aproape ca la loterie dar hei cine stie poate ca o sa se intample asta

eu iti doresc sincer sa ti se intample nu ai idealuri prea mari pe tine te satisface o cola un mac si un roman de mario puzo sa dea dumnezeu sa realizezi ce ti-ai propus
dar
si aici exista un dar

consoleaza-te cu ideea ca o sa ai parte de acelasi tratament ca si king care intr-adevar pute de bani dar niciodata absolut niciodata nu o sa ajunga la nobel

 =  nobel
Fluerașu Petre
[19.Mar.08 15:20]
mihai,

de implinit stiu ca se va implini, pentru ca vad cum gandesc eu si vad cum gandesc colegii scriitori. Deci da, sanse am.

Uite, iti promit insa ceva si sa nu ai impresia ca e simpla grandomanie. O sa demonstrez ca se poate scrie popular si in acelasi timp se poate si ajunge la Nobel. Pentru ca in momentul in care numele tau vinde milioane de exemplare, nimeni nu te opreste sa scrii si carti opere de arta. As repeta exemplu cu Shakespeare, dar vad ca e inutil.

Vom trai si vom vedea mihai.

Multumesc inca o data pentru pasiunea depusa in aceasta discutie.

Asta ca sa vezi cum textele mele scrise prost starnesc sentimente intense. ;)

te mai astept

petre

 =  concluzie 2
mihai stamati
[19.Mar.08 15:27]
petre ti-am facut putina reclama asta nu inseamna ca textele tale prost scrise starnesc polemici
si ti-am facut aceasta reclama pentru ca imi esti simpatic cum de fapt imi este simpatica toata generatia tanara care incearca sa se afirme intr-un fel sau altul

asta dovedeste dinamism
asta dovedeste ca nu suntem o specie pe cale de disparitie

dar
si aici exista iarasi un dar

nu te astepta sa te citeasca alt electorat petre
te va citi electoratul lui basescu si atat
asta e
ce sa facem

ai facut alegerea
mergi inainte si sufla in trompeta marsul oamenilor lui basescu

e si asta un mod de a exista

 =  ...
Fluerașu Petre
[19.Mar.08 15:47]
ok, am inteles ca ai ceva cu basescu... tu si cu toata presa romana... oameni care nu au ce face. :)

o sa vedem cine va citi revista si cine va citi cartile mele... mai vorbim in 2 luni.

pana atunci, la revedere

petre

 =  de la hăștia phentru cel mai thare dăn hunivers
dan mihuț
[19.Mar.08 16:28]
petre, grăbește-te că au început deja nominalizările la nobel pentru anul acesta!
și datorită sutelor de miliarde de cititori ai tăi din întregul univers, anul viitor vei fi nominalizat la premiul fluierașu, cel mai prestigios premiul al planetei GMRHGHJRT23234, galaxia RGHJHRTJ, a 216-a cum dai colțul după constelația petre fluierașu! gooooood, ce-am mai râs!

 =  ...
Fluerașu Petre
[19.Mar.08 16:41]
dane, vezi dane, asta-i problema.

cu rasul o sa ramai.

over and out. :D

petre

 =  .
nica mădălina
[19.Mar.08 16:44]
petre,
ești neînfricat în obstinența cu care aperi mediocritatea și necultivarea gustului.
acum, adepți mulți urez și spor lui coelho și oricui atinge inima omului prostmodern, ca să capeți voturi, galaxii, statui.
serios acum, de ce repudiezi conceptul de calitate din gândire?

 =  ...
Fluerașu Petre
[19.Mar.08 16:49]
madalina, nu am facut niciodata asta. Eu cred in calitate, dar intr-o calitate pentru cititor.

Intreaba-l pe omul ala care citeste stephen king si iti va spune ca acolo e adevarata calitate.

Eu nu spun sa nu facem lucruri de calitate, dar sa le facem gandindu-ne si la cei ce vor citi sau consuma produsele noastre, nu doar la calitate in sine. Sa facem opere de arta, dar sa le imbracam atractiv, astfel incat sa poata ajunge la public. Altfel, sunt inutile.

Asa ca madalina, eu nu zic sa fim mediocri, eu zic sa fim foarte buni si sa stim cum sa ne adresam oamenilor. Pentru ca degeaba esti foarte bun daca oamenii nu iti cumpara cartile, tablourile, etc. Valoarea este implinita doar printr-o raspandire foarte mare. E de bun simt.

petre

 =  Petre
Raluca Oprita
[20.Mar.08 20:33]
Mi-au plăcut volumele lui Paulo Coelho. Nu trebuie să te deranjeeze ipocrizia cu care se grăbesc virtuoșii, rafinații "inteligenți" plini de ifose, să catalogheze mediocritatea...

cele bune!

 =  ...
Fluerașu Petre
[20.Apr.08 15:48]
Multumesc pentru cuvintele frumoase Raluca! Stai linistita, nu ma deranjeaza pe mine nimeni. :) N-au nivelul necesar.

petre

 =  ingrozitor de prost. regatul kitsch-ului
Artur Demiasov
[04.Nov.09 16:11]
Eu nu am citit decat o singura carte scrisa de acest autor. Nu mi s-a parut deloc ceva care merita lecturat.
citind cronica aceasta, stau si ma gandesc daca coehlo nu-si rade in barba de cititori. Face bani pe prostia altora. Not bad huh?

Am simtit nevoia sa comentez dupa citirea acelui dialog cu razboiul din afganistan si 'energiile negative' transmise copilului. Doamne sfinte.....
Mi se pare grotesc de prost, un kitsch efectiv zguduitor.

Este infiorator sa citesti asa ceva. Dar daca e la moda printre semidocti....




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !


Warning: Unknown: write failed: No space left on device (28) in Unknown on line 0

Warning: Unknown: Failed to write session data (files). Please verify that the current setting of session.save_path is correct (/var/www/dynamic/-agonia.v3-2/www/tmp) in Unknown on line 0