Comentariile membrilor:

 =  cheia
Florentina-Loredana Dalian
[14.Oct.13 19:17]
"Femeile-s ca niște uși
Ce se deschid într-o clipită,
Doar dacă umbli cu mănuși
Și ai și cheia potrivită."

Cu versurile-ți delicate,
Încerci să ne convingi cum știi,
Cum că femeile ar fi
Niște biete încuiate.

:)

Frumos grupajul. Felicitări!

 =  părere
milos petru
[14.Oct.13 21:00]
Chiar de ai cheia potrivită
Să-ți pui maestre pofta-n cui,
Că pe-o femeie de-i cinstită
N-o să ajungi să o descui.

epigame faine

 =  Un grupaj bun
Vali Slavu
[14.Oct.13 21:24]
"Soția-mi dă mereu fiori,
Căci gura ei e ca o floare
Ce se deschide de cu zori
Și se închide la culcare."


Nevestei să vorbească-i place,
Iar tu, acum, nefericitul,
Te amăgești că noaptea tace,
Dar scoți din calcul... sforăitul!

După părerea mea, e un grupaj bun. Versuri scurte, construite corect, poante ingenioase. Epigrama cu broasca chiar m-a făcut să râd, dar aș avea o propunere. Consider că locul disecției este în ultimul vers, ca poantă neașteptată. Situată în versul al treilea, deconspiră poanta. O inversiune s-ar putea face ușor, chiar am încropit ceva, având în vedere că "disecție" rimează cu "lecție". Astfel, ai scăpa și de "în prostie" (cam nepotrivit, deoarece se uită "din" prostie).




 =  răspunsuri
Laurențiu Orășanu
[15.Oct.13 08:45]
Răspunsuri:

Florentina-Loredana Dalian:
Vorbind de uși, cu eleganță,
N-am pomenit nimic de clanță.

Miloș Petru:
De nu vrea ca s-o descui,
Dacă pofta-mi pun în cui,
Spune tu, acum, pe bune:
Ea, în poftă, ce-și mai pune? (după o zicere cunoscută)

Vali Slavu:
Când sforăie, mi-e dulce somnu',
Dar, când vorbește,-mi spune: Domnu',
Cât treaba nu e începută,
Scoate-o hârtie de o sută.

Ai dreptate, mai ales când citești în cheia temei concursului, poanta e deconspirată prea devreme. Mă voi gândi la modificare.

Mulțumiri pentru vizite!

Calimero

 =  d-le Orășanu...
Prundoiu Dan
[15.Oct.13 09:57]
lăsând orice ranchiună la o parte, am și eu câteva cârcoteli:

Tu ai fost cam gură-cască,
La disecție, băiete*,
Cheia ai băgat-o-n broască...
Precum nuca în perete!

Dan-T

*evident că am folosit "băiete" doar pentru rimă!

Întrebare: ce rol are o cheie la o disecție, ați disecat broasca cu o cheie în loc de cuțit? de unde provine es? probabil dacă ați fi formulat ceva de genul câ ați rămas blocați în laborator deoarece ați uitat cheia în broască, sau, mă rog, ceva de genul ăsta; după puțina mea știință în ale poantei, când o poantă se bazează pe planuri duble, discursul trebuie să aibă sens în ambele planuri, sau greșesc?
și ar mai fi o aritmie în primul catren, versul al doilea, la "într-o" eu stiu că accentul pică pe prima silabă...
Toate cele bune!

 =  erată...
Prundoiu Dan
[15.Oct.13 10:00]
în discursul "înrebării", în primul rând a se citi "de unde provine ea?"
(ochii îmi cam joacă feste)
mulțumesc!

 =  absurdul lui Bulă
Laurențiu Orășanu
[15.Oct.13 11:29]
Dante,
Când o să treci într-adevăr peste ranchiună, o să-ți răspund.
Deocamdată îți fac favorul să-ți spun că există Bulă și există absurd.
Și, da, greșești.

 =  Sincer...
Prundoiu Dan
[15.Oct.13 13:16]
nici nu mă așteptam la un altfel de răspuns din partea dvs., ca de obicei înafara temei, doar mult mă mir: dacă sunteți așa de riguros cu alții, de ce nu sunteți și cu dvs.?
P.S.Desigur că e o întrebare retorică.

Cheia ai băgat-o-n broască...
Precum nuca în perete!
Dan-T


"există Bulă și există absurd"
OL

La micuța mea pilulă,
Vine și răspunsul surd:
Este vorba despre Bulă
Integrat într-un* absurd!

Dan-T
*asta, aòa, ca sè folosesc modul de accentuare patentat de dl. Orèòanu.

 =  erată...
Prundoiu Dan
[15.Oct.13 13:19]
la asterisc, a se citi, vè rog, "asta, așa, ca să folosesc modul de accentuare patentat de dl. Orățanu."

 =  Un detaliu hotărîtor
Constantin Iurascu Tataia
[15.Oct.13 14:36]

Consecvență

Artileristul are-o lege:
Când e plimbat din loc în loc,
Iubitele și le alege,
Neapărat, cu guri de foc.

Eu amintesc aici ad hoc
Un amănunt determinant:
Știm că la gurile de foc
Calibru-i cel mai important.

 =  tot părere
milos petru
[15.Oct.13 20:25]
De nu vrea ca s-o descui,
Dacă pofta-mi pun în cui,
Spune tu, acum, pe bune:
Ea, în poftă, ce-și mai pune? (după o zicere cunoscută)
L.O.

Ca să nu rămână fată,
O să-și pună pofta-n cui,
Și-o s-ajungă măritată
Însă n-o dă orișicui.

 =  Mi-au plăcut...în general
nicolae bunduri
[17.Oct.13 10:09]
Epigrame cuminți, fără reproșuri ci doar cu mici observații dacă nu e cu supărare, fără să fi citit comentariile confraților.
"Asemănare"- bunicică deși ușor constatativă. Formularea din versul 4:
"Și ai și cheia..." mi se pare nefericită. Poate mergea: "Și ai o cheie..."
"Accesibilitate"-bună
"Impardonabil" bună dar puțin forțată. În broasca de la ușă poți uita o cheie dar nu înțeleg de ce s-o introduci în broasca din tău.
"Fără cuvinte"---fără cuvinte, doar o mică aluzie vulgară
"Fiori" Așa e cum zici. Se întâmplă la majoritatea deci...nimic nou.Poate doar metafora.
"Consecvență" ???

Concluzia mea: E bine dar putea fi și mai și.

 =  Epigrame reușite
Dan Norea
[17.Oct.13 11:12]
Spre deosebire de Nae, eu citesc comentariile precedente, fie pentru a nu le repeta, fie pentru a le întări sau contrazice.

La "Impardonabil" sunt de acord cu Vali Slavu, inclusiv cu propunerile de modificări. Nu cred că e forțată, ci are un absurd plin de umor.

La "Fără cuvinte", Nae Bunduri zice de "o mică aluzie vulgară" pentru că, probabil, s-a gândit la sex oral. Eu cred că intenția lui Calimero a fost alta, după pâine coaptă, pară și mură, probabil "bună de gură" vrea să fie de fapt "gustoasă". Se mai poate lucra la construcție.

"Consecvență" mi se pare inconsecventă.

La celelalte sunt de acord cu Nae.


 =  Nae Bunduri, Dan Norea
Laurențiu Orășanu
[17.Oct.13 13:38]
Nae Bunduri, Dan Norea,
Mă bucur că Dan Norea a văzut umorul absurd din Impardonabil. Nu toate epigramele trebuie să construiască riguros pista falsă. Există și surprize de alt fel.
La Fără cuvinte, gândul lui Nae merge mai departe decât am vrut să spun și am scris eu. Înșiruirea de lucruri bune de-ale gurii (detectată, corect, de Dan Norea) ar trebui să-l ducă pe cititor, prin inducție aproape completă, la concluzia mea: e (toată) bună de gură. Comestibilă. Onysoiquimalypense!

Mulțumiri, am înregistrat și sugestiile, și criticile. Tot înainte!

Calimero

 =  Laurențiu Orășanu,
nicolae bunduri
[18.Oct.13 09:48]
Două aspecte privind răspunsul tău:
1)Într-adevăr, nu prea văd "umorul absurd". În general, absurdul. Și mai ales în epigramă.
2)Zici: "Nu toate epigramele trebuie să construiască riguros pista falsă"
Întreb: Dar câte? Dă tu un procent! Cine are acest drept și cine NU?
Pista falsă ori este, ori nu. O jumătate de pistă falsă e o juma' de epigramă.
Sfat confrățesc: Așa cum ți-au mai spus și alți "conagoniști", ar fi normal să
primești criticile mai puțin înverșunat. Sunt părerile lor și atâta vreme cât nu o spun cu cinism, ar trebui tratate ca atare. Se pare că este mai ușor să faci critici dure decât să primești păreri sincere. Mai vorbim mâine la București. Până atunci te salut cu amiciție și colegialitate atât pe tine cât și pe vizitatorii tăi. n.bun

 =  Dan Norea,
nicolae bunduri
[18.Oct.13 11:12]
Nu citesc în prealabil comentariile confraților pentru a nu fi influențat de ele. Tu le citești înainte de a veni cu păreri proprii. Poate e mai bine cum faci tu. O să încerc și eu așa. În ce privește părerile critice, de multe ori picăm pe idei comune chiar dacă sunt uneori și opinii contradictorii. Mi se pare normal. Ca de exemplu în situația de față, în cazul catrenului "fără cuvinte" pe care, parțial, îl aperi, vii cu următoarele argumente: "Eu cred că intenția lui Calimero a fost alta,..." și mai departe "...după pâine coaptă, pară și mură, probabil "bună de gură" vrea să fie de fapt "gustoasă"...." Ori, după lecturarea unei epigrame, dacă cititorul spune: "Cred că a vrut să spună..." sau "probabil" atunci concluzia vine de la sine. Cam atât

 =  Nae Bunduri
Laurențiu Orășanu
[18.Oct.13 18:15]
Nae,
Unde vezi tu înverșunare? Că nu sunt și alții de părerea ta (la chestiune vulgară, la umor absurd), e problema ta și a lor.

Mă mir că mă întrebi câte epigrame trebuie să construiască pista falsă și câte nu? Întrebarea pot să o formulez și (eu) altfel: câte epigrame (procent) sunt paradoxuri, câte construiesc o pistă falsă, câte surprind pur și simplu (fără pistă falsă), câte surprind prin absurd, etc. Etc, pentru că nu mă duc la articolul tău ca să citez, riguros, categoriile pe care prea bine le-ai listat. Dacă te aștepți ca Impardonabil să fie de tip PARADOX (de ex.), atunci e rateu. Dacă te aștepți să fie cu PISTÃ FALSÃ, e rateu. Dar nimic din ea nu ți-ar susține o bănuiala ca asta.
Nu știu de ce revii la Impardonabil cu o altă părere, câtă vreme ai spus: bună, puțin forțată. Că e umor absurd (cum zic și eu și Norea), că nu e (cum zici tu), concluzia ta o absolvă de rateu. Revenirea ta e înverșunare. Eu am acceptat toate criticile, te-am corectat la Impardonabil, nu sunt singurul. M-am apărat la Fiori, mi-ai pus în cârcă, neargumentat, tenta vulgară. Nici Dante n-a văzut-o, deși avea tot interesul (ranchiunos). Nu primesc critici care se dovedesc ranchiunoase, de la cel care, întâmplător, e mângâiat de tine pe creștet cu steluțe.
Sigur, vorbim când vrei, inclusiv la București. Mă bucur că vii.

Calimero

 =  Laurențiu,
nicolae bunduri
[18.Oct.13 20:34]
Încă vreo două vorbe și eu închei subiectul. Niciodată nu am fost de acord cu absurdul în epigramă. Cu paradoxul da. E altceva.
Pe Dante eu nu îl țin în brațe deoarece abia mă țin pe mine. Dar, există un dar pe care nu-l putem ocoli. Dan Prundoiu este relativ începător în epigramă, se vede clar că are talent, lucru remarcat chiar și de unii agoniști de valoare. A început să ia mențiuni (deocamdată) la concursuri importante deci, dacă nu-l încurajăm, cel puțin să nu-i dăm în cap. Aici pot spune că cel puțin la prozodie depășește epigramiști vechi care se chinuiesc de 30 de ani la acest capitol.
Deci, hai să vedem și partea plină a paharului. Pe mâine.




Nu sunt permise comentarii(texte) anonime!
Pentru a înscrie comentarii(texte)
trebuie să te înscrii şi să te autentifici.

Înapoi !